آموزش دانلود فایل ISO ویندوز 10 از سایت مایکروسافت

سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هرچند مایکروسافت اجازه‌ی دانلود فایل ISO ویندوز ۱۰ را به‌صورت رسمی نمی‌دهد، اما راهی برای دورزدن این محدودیت و غلبه بر این مشکل وجود دارد.
تبلیغات

باعرضه‌ی هر نسخه‌ی جدید از ویندوز ۱۰، مایکروسافت فایل ISO آن را در سایتش عرضه می‌کند. اما مشکل اینجا است که اگر با سیستم‌عاملی که ساخت خود مایکروسافت باشد، وارد صفحه‌ی دانلود جدیدترین نسخه شوید، امکان دانلود آخرین نسخه را به‌صورت مستقیم ندارید؛ بلکه به‌اجبار باید از برنامه‌ی Media Creation Tool که مایکروسافت در سایت قرار داده است، استفاده کنید. این برنامه به‌صورت خودکار فایل‌های ویندوز را دانلود و به دیسک یا حافظه‌ی فلش منتقل می‌کند؛ که باتوجه‌به سرعت‌پایین اینترنت بعضی از کاربران، در بعضی مواقع دانلود به سرانجام نمی‌رسد و کاربر مجبور است از منبعی به‌غیراز مایکروسافت فایل ISO ویندوز را مستقیما دانلود کند.

چگونه فایل ISO را مستقیم از سایت مایکروسافت دانلود کنیم؟

برای دانلود فایل ISO ویندوز از سایت مایکروسافت باید کمی تنظیمات مرورگر را تغییر دهیم.

دانلود ازطریق مرورگر Edge

Edge را بازکنید و سپس وارد این آدرس شوید. پس‌ازاینکه وارد صفحه دانلود شدید، روی قسمتی از صفحه راست کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Inspect element را انتخاب کنید.

توضیح مهم: اگر در منوی راست کلیک گزینه Inspect element پیدا نشد، در آدرس بار about:flags را تایپ کنید و اولین گزینه یعنی Show ‘View source’ and ‘Inspect element’ in the context menu را فعال کنید. حالا گزینه Inspect element فعال می‌شود.

برای مشاهده در ابعاد اصلی کلیک کنید

بعدازاینکه وارد Inspect element شدید، گزینه‌ی Emulation را انتخاب کنید. سپس از بخش Mode گزینه‌ی (Apple Safari (ipad را انتخاب کنید. حالا صفحه را ریفرش کنید. اکنون سایت مایکروسافت، شما را به‌عنوان کاربری که از سیستم‌عامل دیگری استفاده می‌کند، می‌شناسد و درنتیجه می‌توانید بعد از انتخاب نسخه ویندوز و زبان موردنظر، آخرین نسخه را با لینک مستقیم و سرعت بالا دانلود کنید.

دانلود ازطریق Microsoft Edge جدید (کرومیوم)

Edge کرومیوم را بازکنید و وارد این آدرس شوید. روی صفحه راست کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Inspect را انتخاب کنید.

بعد از باز شدن صفحه‌ی Inspect روی گزینه‌ی سه نقطه (...) کلیک کنید. سپس گزینه More tools را انتخاب کنید. از منوی بازشده روی Network conditions کلیک کنید. حالا در بخش User agent تیک گزینه Select automatically را بردارید و درنهایت گزینه‌ی Safari – iPad iOS 9 را انتخاب و سپس صفحه را ریفرش کنید. حالا می‌توانید بعد از انتخاب نسخه‌ی ویندوز و زبان موردنظر، آخرین نسخه را با لینک مستقیم و پرسرعت دانلود کنید.

اج جدید 2

دانلود iso ازطریق Google Chrome

Google Chrome را بازکنید و وارد این آدرس شوید. روی صفحه راست کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Inspect را انتخاب کنید.

بعد از باز شدن صفحه Inspect روی گزینه سه نقطه (...) کلیک کنید و گزینه‌ی More tools را انتخاب کنید. از منوی بازشده روی Network conditions کلیک کنید. حالا در بخش User agent تیک گزینه‌ی Select automatically را بردارید. درنهایت گزینه‌ی Safari – iPad iOS 9 را انتخاب کرده و سپس صفحه را ریفرش کنید. حالا می‌توانید بعد از انتخاب نسخه‌ی ویندوز و زبان موردنظر، آخرین نسخه‌ را با لینک مستقیم و سرعت بالا دانلود کنید.

دانلود iso ازطریق Mozilla Firefox

Mozilla Firefox را بازکنید سپس وارد این آدرس شوید. بعدازاینکه صفحه‌ی دانلود ویندوز باز شد، کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + M را فشار دهید تا صفحه در حالت Responsive design view قرار بگیرد. سپس از بخش Responsive گزینه‌ی iPad را انتخاب کنید و صفحه را ریفرش کنید. حالا می‌توانید بعد از انتخاب نسخه‌ی ویندوز و زبان موردنظر آخرین نسخه را با لینک مستقیم و پرسرعت دانلود کنید.

فایرفاکس

درنهایت باید به این نکته اشاره کرد که با برنامه‌ی rufus می‌توانید از فایل ISO دانلودشده، فلش بوتیبل (حافظه‌ی فلشی که می‌توان کامپیوتر را از روی آن بوت کرد) بسازید.

«برای آشنایی با راهنمای نصب ویندوز 10 از روی فلش مموری می‌توانید این مقاله زومیت را مطالعه کنید.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات