نوکیا درحال ساخت دو گوشی هوشمند 5G است

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نوکیا احتمالا درحال کار روی دو گوشی هوشمند با پشتیبانی از 5G است که گفته می‌شود یکی از این دو محصول، یک گوشی میان‌رده خواهد بود.
تبلیغات

با وجود اینکه هم‌اکنون گسترش فناوری شبکه‌های 5G با سرعت کمی ادامه می‌یابد، براساس تحلیل‌های انجام‌شده در بازار انتظار می‌رود که این فناوری جدید ارتباطی بتواند از اوایل نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ در میزان فروش جهانی گوشی‌های هوشمند، تغییراتی ایجاد کند. باتوجه‌به آنچه گفته شد، جای تعجب نیست که هرکدام از تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند (به استثنای اپل) به‌طور گسترده‌ای خود را برای ورود به حوزه‌ی 5G آماده می‌کنند و پیش‌بینی شده که این شرکت‌ها تا پایان سال میلادی جاری، هرکدام حداقل یک محصول با پشتیبانی از فناوری 5G معرفی کنند.

برخی از این شرکت‌ها از مدتی قبل، اولین محصولات مجهز به فناوری 5G خود را در کشورهایی مثل آمریکا و کره‌جنوبی عرضه کرده‌اند و این درحالی است که سایر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند امور کاری خود را در این حوزه به سبک متفاوتی اولویت‌بندی کرده‌اند. درحال حاضر، برند نوکیا که تحت نظر اچ‌ام‌دی گلوبال فعالیت می‌کند، با محصولات پایین‌رده و میان‌رده خود در بازار آمریکا فعالیت دارد. باتوجه‌به توافق‌نامه‌ی اخیر نوکیا با شرکت کوالکام، به‌نظر می‌رسد این شرکت فنلاندی قصد دارد تا در بازار محصولات مجهز به 5G نیز حضور داشته باشد.

5g

براساس گزارشی جدید، پس از معرفی گوشی‌هوشمند رده‌‌بالای نوکیا ۹ پیورویو، این شرکت فنلاندی قصد دارد تا اواخر سه‌ماهه‌ی سوم یا اوایل سه‌ماهه‌ی چهارم سال میلادی جاری، یک گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار با پشتیبانی از فناوری 5G معرفی کند. گفته می‌شود که پردازنده‌ی این محصول اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد بود. چند ماه قبل نیز شایعه‌ای در این رابطه منتشر شده بود که به معرفی یک گوشی‌هوشمند 5G از نوکیا در ماه اوت اشاره داشت. حالا انتظار داریم که گوشی هوشمند 5G نوکیا حدودا در فاصله‌ی زمانی بین ماه سپتامبر یا اکتبر معرفی شود. البته باید توجه کنید که گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار 5G نوکیا احتمالا در تعطیلات سال میلادی بعد به بازار عرضه خواهد شد.

هم‌اکنون گوشی‌های هوشمندی که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند، در دسته‌بندی گوشی‌های رده‌بالا قرار دارند؛ اما انتظار می‌رود در آینده گوشی‌های میان‌رده نیز به قابلیت استفاده از شبکه‌های 5G مجهز شوند. ظاهرا نوکیا یکی از پیش‌گامان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی 5G خواهد بود. احتمالا شرکت مذکور درحال آماده‌سازی یک گوشی‌ هوشمند میان‌رده است که این محصول به مدلی خاص از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ مجهز شده و از شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کند.

نام احتمالی این گوشی‌ هوشمند، نوکیا ۸.۲ خواهد بود و براساس گزارش‌های موجود در پاییز سال جاری، هم‌زمان با گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار 5G نوکیا معرفی خواهد شد. لازم به ذکر است که تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد زمان عرضه‌ی این دو گوشی در آمریکا در دسترس نیست. نظر شما در مورد گوشی‌های 5G نوکیا چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های نوکیا نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های نوکیا درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات