ترکر متریکس؛ اتریبیوشن، آنالیتیکس و مقابله با تقلب موبایلی در یک پلتفرم

دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
خبر تعلیق حساب‌های کاربری شرکت Adjust در ایران بالاخره رنگ واقعیت گرفت.
تبلیغات

این روزها بسیاری از کسب‌وکارهایی که برای شمارش و استفاده از سرویس اتریبیوشن، اغلب از خدمات این شرکت به‌عنوان گزینه‌ی اول خود استفاده می‌کردند، از تعلیق حساب خود مطلع شده‌اند. حالا وجود و حضور سرویس جایگزین ایرانی برای ارائه خدمات مشابه به مشتریان بومی بیش‌ازپیش احساس می‌شود؛ نیازی که تیم متریکس از مدت‌ها قبل درباره‌اش اندیشیده بود.

Adjust شرکت اندازه‌گیری عملکرد موبایل است با هدف ارائه‌ی چشم‌انداز بازاریابی موفق به کاربران و صاحبان اپلیکیشن‌ها. عمده‌ی خدمات این شرکت شامل موارد مرتبط به Attribution کمپین‌های تبلیغاتی مختلف، تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های درون اپلیکیشن و آمار اپ‌استورها است. بحث خروج این پلتفرم از ایران به‌‌دلیل مرحله‌ی دوم تحریم‌های آمریکا، در آبان‌۱۳۹۷ مطرح و در همان زمان، با اعلام رسمی این شرکت به مشتریان خود در ایران وارد مرحله عملیاتی شد.

با وجود مذاکرات متعدد با Adjust با هدف یافتن راهکاری برای ادامه‌ی فعالیت این شرکت در ایران، این شرکت در دی‌۱۳۹۷ به مشتریان خود در ایران اعلام کرد حساب‌های آن‌ها تنها تا پایان سال ۲۰۱۸ فعال خواهد بود. با مذاکرات بعدی این تاریخ تا انتهای مارس۲۰۱۹ (مصادف با اوایل فروردین۱۳۹۸) به‌تعویق افتاد؛ اما بالاخره از هفته‌های قبل، ایمیل‌های اطلاع‌رسانی این شرکت مبنی‌بر تعلیق حساب‌های کاربری به مشتریان ایرانی اعم از شرکت‌های بزرگ‌وکوچک ارسال شد.

از اولین زمزمه‌های قطع ارائه‌ی سرویس به مشتریان ایرانی Adjust، ذهن بسیاری از فعالان حوزه‌ی تبلیغات دیجیتال معطوف به این سؤال است: «پس از خروج این شرکت از ایران، چطور می‌توان بهترین سرویس اتریبیوشن را انتخاب کرد؟»

از ترکر اتریبیوشن موبایل چه می‌خواهید؟

متریکس به دغدغه و نگرانی اپ‌مارکترها و صاحبان اپلیکیشن و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای پیداکردن جایگزین مناسب برای سرویس ترکر و حفاظت از داده‌ها از مدت‌ها قبل پاسخ داده است. فرایند مهاجرت از پلتفرم اتریبیوشنی مانند Adjust به ترکر دیگر نظیر متریکس، بسته به سیستم‌های مختلف و تنظیمات و ارتباط‌ میان دپارتمان‌های گوناگون نیازمند ملاحظات دقیقی است و تیم فنی متریکس به مشتریان خود از هر نوع اپلیکیشن، از بازی گرفته تا تجارت الکترونیک و خدمات مالی، در تجربه‌ی مهاجرتی کامل و ایمن کمک می‌کند.

متریکس

مهم‌ترین مزیت‌ها و قوت‌هایی که سرویس اتریبیوشن را به گزینه‌ای مناسب درزمینه‌ی ابزارهای اندازه‌گیری موبایل تبدیل می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • رصد کاربران و شناسایی دقیق آن‌ها

به‌کمک متریکس می‌توانید متوجه شوید آیا کاربران اپلیکیشن شما یا مخاطبان تبلیغات شما هم‌سو با اهداف و استراتژی بازاریابی شما عمل می‌کنند یا خیر.

  • قابلیت اجرا در انواع پلتفرم‌ها

متریکس برای سیستم‌عامل‌های مختلف موبایل نظیر iOS و Android و Unity کاربردی است.

  • دسترسی به داده‌های خام

می‌توانید با متریکس به‌صورت مستقیم و در کمترین زمان به داده‌های خام دسترسی داشته باشید.

  • رصد و تحلیل سفرکاربری

به‌کمک متریکس و ابزار آنالیتیکس آن می‌توانید سفر کاربری مشتریان را دنبال کنید و بدانید در کدام مرحله از قیف بازاریابی قرار دارند.

  • همکاری با شبکه‌های تبلیغاتی متعدد

در متریکس، می‌توانید شبکه‌های تبلیغاتی متعدد تعریف کنید و گزارش‌ عملکرد هریک از کمپین‌های تبلیغاتی موبایلی‌شان را رصد کنید. شمارش رخدادها با بیش از ۲۰ شبکه‌ی تبلیغاتی، اتفاق مهمی در متریکس است.

  • پشتیبانی از Deep linking

توانایی متریکس در‌این‌زمینه می‌تواند به اپ‌مارکترها در هدایت دقیق‌تر کاربران و انجام کمپین‌های ریتارگتینگ کمک کند. این قابلیت کاربران را به قسمت جذاب اپلیکیشن سوق می‌دهد و در بهبود تجربه‌ی کاربری و افزایش نرخ تبدیل مؤثر است.

  • عملکرد صحیح در مقیاس بالا

یکی از دغدغه‌های صاحبان اپلیکیشن، توانایی ترکر برای انجام کار با فشار داده‌ای زیاد است. دقت متریکس درزمینه‌ی شمارش تعداد نصب‌ها و فعالیت‌های اتریبیوشن اعتماد‌کردنی است. هم‌اکنون، تعداد سشن‌های روزانه کاربران متریکس، افزون‌بر ۲۵ میلیون است.

  • ترکر ایرانی

از همه مهم‌تر، متریکس سرویسی بومی است و دیگر لازم نیست پول هنگفتی برای سرویس‌های فیلترشده خارجی هزینه کنید.

دیگر ویژگی‌های متریکس

متریکس علاوه‌بر خدمات عمومی که پلتفرم‌های دیگر مانند Adjust نیز ارائه می‌کنند، چند ویژگی ممتاز دارد:

  • مقابله کاملا رایگان با تقلب موبایلی با همکاری TrafficGuard

سرویس مقابله با تقلب متریکس، مزیت ویژه برای صاحبان اپلیکیشن ایجاد می‌کند؛ یعنی همان سرویسی که شرکت Adjust نه به‌عنوان سرویس رایگان، بلکه در ازای دریافت هزینه‌ی اضافی ارائه می‌کند. این سرویس متریکس نه‌تنها کاملا رایگان است و به شما برای شناسایی و حذف تقلب‌های تبلیغاتی در موبایل کمک می‌کند؛ بلکه پیرو آغاز همکاری با شرکت ترافیک‌گارد، این سرویس مهم با کمک بازوی کمکی انجام می‌شود که درزمینه‌ی مقابله با تقلب اینترنتی فعال است.

متریکس می‌تواند بروز تقلب را در چهار نوع متداول شناسایی و حذف کند:

  • Anonymous IP
  • Too Many Engagements
  • Click Injection
  • Distribution Outlier
  • فیچرهای منحصربه‌فرد

متریکس علاوه‌بر خدمات متداول ترکرهای دیگر، از آغاز فعالیت یکی از اهداف خود را توسعه‌ی روزافزون در ارائه‌ی سرویس‌های متنوع و جامع تعریف کرده است. برای نمونه، می‌توان به این سرویس‌ها اشاره کرد:

  • شمارش نصب‌های حاصل از تبلیغات گوگل (Google Ads): متریکس به‌تازگی اعلام کرده می‌تواند نصب‌‍‌های حاصل از تبلیغات گوگل را نیز شمارش کند.
  • شمارش نصب‌های ارگانیک حاصل از جست‌وجو در گوگل: درصورتی که نصب‌ها براساس جست‌وجوی کلیدواژه در گوگل باشد، متریکس آن را نیز شمارش می‌کند.
  • شمارش نصب‌ اپلیکیشن‌های حاصل از سرچ اد کافه بازار: متریکس می‌تواند نصب‌های حاصل از تبلیغات در بخش جست‌وجوی کافه‌بازار را به‌درستی شمارش کند. این مزیتی مهم برای اپ‌مارکترهایی است که از سرچ‌اد کافه بازار استفاده می‌کنند.
  • شمارش نصب‌های مستقیم از تبلیغات تلگرامی: این ویژگی برای آن دسته از اپ‌مارکترهایی سودمند است که اپلیکیشن خود را در کانال‌های متعددی در شبکه‌هایی نظیر تلگرام تبلیغ می‌کنند.
  • دانش تیمی درباره‌ی نیازهای بازار تبلیغات موبایلی

یکی از مزایای رقابتی متریکس، برخورداری از تیمی حرفه‌ای است که به‌دلیل پیشینه‌ی تحصیلی و شغلی خود نه‌تنها از شرایط فعلی بازار تبلیغات دیجیتال آگاه است؛ بلکه نیازها و شکاف‌های موجود در بازار تبلیغات موبایلی را به‌خوبی می‌شناسد. این ویژگی مثبت، موضوع بسیار مهمی است که تاکنون به جلب اعتماد مشتریان بزرگ و اثرگذار منتج شده است.

  • قیمت مناسب

مبنای محاسبه‌ی قیمت و تعرفه‌ی خدمات در متریکس براساس نصب‌های غیرارگانیک است؛ اما برخلاف شرکت‌هایی نظیر Adjust، هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای برای سرویس مقابله با تقلب موبایلی دریافت نمی‌کند.

متریکس رسالت خود را پرکردن شکاف‌های موجود درزمینه‌ی موبایل مارکتینگ و اپلیکیشن مارکتینگ تعریف کرده و امیدوار است بتواند ادبیات دیجیتال مارکتینگ را در ایران توسعه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درزمینه‌ی خدمات متریکس و جزئیات همکاری با این ترکر از راه‌های زیر می‌توانید در ارتباط باشید:

۰۲۱-۶۶۰۹۰۷۳۷

https://metrix.ir

 https://t.me/metrix_ir

https://www.linkedin.com/company/metrix-ir

https://twitter.com/Metrix_ir

https://blog.metrix.ir 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات