گلکسی نوت 10 بدون جک هدفون و دکمه فیزیکی معرفی می‌شود

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی نوت ۱۰ بدون جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و با حذف دکمه‌‌های فیزیکی، مشابه اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

خردادماه سال گذشته گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس معرفی شد که در طراحی آن کلیدهای پاور و کنترل صدا کلیک‌پذیر نبودند و به‌لطف فناوری حساس به‌ فشار، بازخوردهای لامسه‌ای از خود نشان می‌دادند.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ به این طراحی مفهومی توجه ویژه‌ای نشان داده و تصمیم گرفته باتوجه به نیاز خود، تغییراتی در طراحی پرچم‌دار بعدی ایجاد کند. براساس اعلام یکی از منابع آشنا با برنامه‌های غول فناوری کره‌ای، به‌نظر می‌رسد که گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ بدون هیچ دکمه‌ی فیزیکی به بازار عرضه خواهد شد. شایعه‌‌های منتشرشده در مورد این موضوع، قویا چنین تغییری را تأیید می‌کنند. 

گلکسی نوت 10 سامسونگ

انتظار می‌رود که کلیدهای فیزیکی جای خود را به فناوری حساس به‌فشار بدهند که در لبه‌های دستگاه با بافتی متفاوت از لبه‌ی معمولی دستگاه قرار خواهند گرفت. چنین طراحی مشابهی در گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس رویت شده بود. می‌توانیم امیدوار باشیم که کره‌ای‌‌ها در طراحی وام‌گرفته از اچ‌تی‌سی از نظر بازخوردهپتیک و قابلیت استفاده، تغییراتی رو به بهبود را در پیش گرفته باشند.

شاید این سؤال پیش بیاید که آیا هر دو نسخه‌ی گلکسی نوت ۱۰ قرار است با همین تغییر به بازار معرفی و عرضه شود یا خیر. اخبار غیررسمی و شایعه‌هایی که حول این موضوع منتشر شده، تأیید می‌کند که گلکسی نوت ۱۰ در دو نسخه‌ با ابعاد مختلف به بازار عرضه خواهد شد که هر دو نسخه‌ی پرچم‌دار بعدی کره‌ای‌ها با همین تغییر معرفی خواهند شد. 

سامسونگ علاوه‌بر حذف دکمه‌های فیزیکی قصد دارد پرچم‌دار بعدی خود را بدون جک هدفون به بازار عرضه کند. غول فناوری کره‌ای تصمیم گرفته که گلکسی نوت ۱۰ را بدون جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری معرفی و روانه‌ی بازار کند. درنتیجه می‌توان انتظار داشت که دستگاه جدید از باتری بزرگ‌تری بهره ببرد. به‌نظر می‌رسد که حذف جک هدفون یکی از ترندهای فعلی بازار است و احتمال دارد که به‌زودی تمامی گوشی‌های هوشمندی که به بازار عرضه می‌شوند، فاقد جک هدفون باشند.

با حذف دکمه‌‌های فیزیکی، تغییرات دیگری نیز در دستگاه ایجاد خواهد شد. وقتی گوشی هوشمند فاقد دکمه‌ی فیزیکی باشد، درنتیجه نیازی نیست تا در قاب آلومینیومی دستگاه هیچ‌گونه برشی ایجاد شود. معمولا در قسمت‌هایی که از شاسی گوشی هوشمند که برش‌هایی برای کلیدهای فیزیکی داده ‌می‌شود، این قسمت‌ها تبدیل به ضعیف‌ترین بخش‌های شاسی می‌شوند. با حذف کلید‌های فیزیکی و به‌تبع آن حذف برش در شاسی دستگاه، شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند با طراحی قاب باریک‌تر نسبت به مدل‌های فعلی خواهیم بود.

اگر سامسونگ بتواند برنامه‌ی زمانی معمول خود را پیش ببرد، انتظار می‌رود گلکسی نوت ۱۰ در ماه اوت معرفی شود. روز گذشته، تصویری از چیدمان دوربین پنل پشتی گلکسی نوت ۱۰ رویت شد که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد محل قرارگیری دوربین پنل پشتی دستگاه را تغییر بدهد. همچنین رندرهایی از دوربین سلفی تکی گلکسی نوت ۱۰ نیز توسط بن گسکین (Ben Geskin) به‌اشتراک گذاشته شده است. 

انتظار می‌رود گلکسی نوت ۱۰ با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، نمایشگر ۶.۶۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۹ به ۹ معرفی شود. همچنین به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی بزرگتر این گوشی هوشمند با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و نسخه‌ی کوچکتر با باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی معرفی شوند. پیش‌تر نیز گفته شده بود که گلکسی نوت ۱۰ با فناوری شارژ سریع‌‌تر از شارژر ۲۵ واتی معرفی می‌شود

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت مشاهده کنید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات