نقشه‌ راه لپ‌ تاپ های XPS شرکت Dell حاوی اطلاعاتی درخور توجه است

جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در نقشه‌ی راه افشا شده‌ی لپ‌تاپ‌های XPS شرکت Dell ویژگی‌های قابل توجهی مانند استفاده از پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اینتل، GTX 1660 Ti  و دو نمایشگر به چشم می‌خورد.
تبلیغات

صف‌آرایی لپ‌تاپ‌های XPS شرکت Dell ممکن است با محصولات بزرگتری گسترش یابد. نقشه‌ی راه افشاشده‌ی این شرکت که توسط Tweakers منتشر شده است حاکی از عرضه‌ی لپ‌تاپ‌ Dell XPS 17، لپ‌تاپ XPS با صفحه‌نمایش دوگانه با نام Maximus و همچنین لپ‌تاپ دیگری با نام XPS 13 مجهز به پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری Ice Lake اینتل است؛ محصولاتی که در بهترین حالت برای اواسط سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

dell roadmap

در نقشه‌ی راه یاد شده که احتمالاً تاریخ نگارش آن به فوریه‌ی ۲۰۱۸ بر می‌گردد، به محصول XPS 17 7700 با نام رمز Stradale اشاره شده که برای عرضه در ژوئن ۲۰۲۰ پیش‌بینی شده است. این لپ‌تاپ به احتمال قوی مجهز به یک پردازنده‌ی Comet Lake-H اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1660 Ti Max-Q انویدیا است. لپ‌تاپ یادشده اولین محصول از این سری با یک نمایشگر ۱۷ اینچی نیست؛ اما شرکت Dell مدت‌های زیادی است که لپ‌تاپی از سری XPS با چنین نمایشگر بزرگی عرضه نکرده است.‌ 

در میان عناوین لپ‌تاپ‌های موجود در این نقشه‌ی راه،  محصولی با نام Maximus خودنمایی می‌کند که دربرگیرنده‌ی دو نمایشگر است. اطلاعاتی از نحوه تعبیه‌ی دو نمایشگر در این لپ‌تاپ در دسترس نیست و معلوم نیست که شرکت Dell چگونه دست به چنین کاری خواهد زد. در این نقشه‌ی راه مشخصات دیگری از لپ‌تاپ Maximus با دو نمایشگر و تاریخ عرضه‌‌ای برای آن عنوان نشده است، با این وجود به نظر می‌رسد عرضه‌ی این دستگاه برای اکتبر ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. باتوجه‌به هزینه‌های بالای تحقیق و توسعه‌ی چنین دستگاهی، احتمالا شاهد برچسب قیمتی سرسام‌آور بر این دستگاه خواهیم بود.

dell xps

در این نقشه‌ی راه لپ‌تاپ دیگری با نام XPS 15 7500 با نام رمز Fiorano به چشم می‌خورد که مجهز به یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای و یک پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1650 است. محصول دیگر لپ‌تاپ هیبریدی (تبلت‌شو) XPS 13 با نام رمز Centenario است که در درون خود از یک پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری Ice Lake-U برخوردار است و تاریخ عرضه‌ی آن براساس اطلاعات این نقشه راه مربوط‌به ماه اوت است، اما بعید به نظر می‌رسد که تا پیش از سال ۲۰۲۰ چنین محصولی پا به بازار بگذارد.‌ از سوی دیگر این اطلاعات با نقشه‌ی راه افشا شده‌ی شرکت اینتل که در آن عرضه پردازنده‌های ۱۰ نانومتری موکول به سال ۲۰۲۲ شده، همخوانی ندارد. به هر حال همان‌طور که گفته شد نقشه‌ی راه محصولات شرکت Dell در سال ۲۰۱۸ به رشته‌ی تحریر درآمده است. از آن رو که نقشه‌های راه شرکت‌ها همواره در معرض تغییر قرار دارد و این یکی در سال ۲۰۱۸ طرح شده است، به اطلاعات موجود در آن باید با دیده‌ی تردید نگریست. مسئولان شرکت Dell تاکنون اظهار نظری درباره‌ی اطلاعات موجود در این نقشه‌ی راه نداشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات