دوج چلنجر با تیونینگ آلمانی و ۸۹۰ اسب‌بخار قدرت

تیونر آلمانی گایگر کارز که قبلا نیز روی خودروهای اسپرت آمریکایی کار کرده بود، این‌بار به‌سراغ دوج چلنجر هلکت رفته است.

شرکت‌های تیونینگ آلمانی همیشه خودروهایی خاص با مشخصات خیره‌کننده تولید می‌کنند، اما تمرکز آن‌ها معمولا روی خودروهای آلمانی است و کم‌تر روی مدل‌های دیگر کار می‌کنند. باوجوداین، گایگر (GeigerCars) یک استثناء است و علاقه زیادی به خودروهای آمریکایی دارد. در آخرین پروژه نیز متخصصان گایگر به سراغ دوج چلنجر SRT Hellcat رفته‌اند و پس از اعمال تغییرات مدنظر خود، آن را با نام Cerberus معرفی کرده‌اند.

Geiger Cerberus Dodge Challenger

شاید اول با خود بگویید دوج چلنجر هلکت با قدرت ۷۱۷ اسب بخاری اصلا نیازی به تیونینگ ندارد، اما گایگر این‌طور فکر نمی‌کند و معتقد است همیشه جا برای قدرت بیشتر وجود دارد. از سویی، دوج نسخه‌ای قوی‌تر از چلنجر را با نام دیمون با قدرت ۸۴۰ اسب‌بخار تولید می‌کند، به همین خاطر گایگر باید کاری می‌کرد که فراتر از خودروهای استاندارد دوج باشد. برای دستیابی به این هدف، گایگر با افزایش فشار سوپرشارژر، قدرت پیشرانه را به ۸۹۰ اسب‌بخار و گشتاور آن را به ۱۰۱۸ نیوتون‌متر افزایش داده‌ است. این افزایش قدرت به‌حدی زیاد بود که تیونر ناچار شد پلوس‌های خودرو را نیز برای همخوانی با گشتاور بالای پیشرانه با نمونه‌های قوی‌تر با ضخامت بیشتر تعویض کند.

Geiger Cerberus Dodge Challenger

در نمای بیرونی تیونر، رینگ‌های سیاه‌رنگ مدل دیمون را روی این هلکت سوار کرده است. البته دوج به‌صورت آپشن نیز این امکان را به خریدارن هلکت می‌دهد که رینگ‌های دیمون را روی خودروی خود نصب کنند. کیت بدنه نیز متعلق به دوج چلنجر Redeye است و پهنای بیشتری دارد. گایگر با الهام از طرح دوج دیمون یک دریچه هوای بزرگ نیز روی کاپوت این مدل نصب کرده است.

Geiger Cerberus Dodge Challenger

گایگر این محصول را با قیمت ۱۴۴ هزار دلار به بازار عرضه می‌کند اما خریداران این مدل باتوجه‌به قدرت این خودرو باید مبلغی را نیز برای تایرهای خودرو کنار بگذارند.

Geiger Cerberus Dodge Challenger

 


منبع motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید