مایکروسافت: xCloud حداکثر ۳۵۰۰ بازی را ازطریق فضای ابری استریم می‌کند

یک‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امروز اطلاعات جدیدی درباره‌ی پروژه‌ی xCloud فاش کرد که چشم‌انداز واضح‌تری از این سرویس و عملکردش ارائه می‌کنند.
تبلیغات

همان‌طورکه احتمالا مطلع هستید، مایکروسافت با پروژه‌ی xCloud قصد دارد به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از فضای ابری، بازی‌های ایکس‌باکس را با بهترین کیفیت ممکن روی هر دستگاهی، اعم از موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، تلویزیون و... استریم کند. هم‌اکنون، ردموندی‌ها سخت مشغول توسعه‌ی زیرساخت‌های موردنیاز‌ xCloud هستند و اخیرا آزمایش داخلی سرویس xCloud را آغاز کرده‌اند تا بدین‌وسیله، توانایی‌‌ها و ضعف‌های موجود را پیش‌ از‌ عرضه بسنجند.

طبق اطلاعات جدیدی که درباره‌ی این سرویس منتشر شده، به‌نظر می‌رسد در نقطه‌ی فعلی، xCloud قادر به پشتیبانی از بیش‌ از ۳۵۰۰ بازی است؛ بازی‌هایی که برای اجرای آن‌ها روی سرور‌های xCloud‌ نیازی به هیچ‌گونه تغییر توسعه‌دهندگان نداشتند. با‌این‌حال، توسعه‌دهندگانی چون کپکام و پارادوکس از همین‌حالا کارِ آزمایش بازی‌های خود روی سرور‌های مایکروسافت را آغاز کرده‌اند. کریم چادهری، مدیر بخش گیمینگ ابریِ مایکروسافت می‌گوید:

ما از قبل تیغه‌های مربوط‌به xCloud را در مراکز داده‌ی آژور مستقر کرده‌ایم. این مراکز داده در ۱۳ نقطه‌ی مختلف با تمرکز بر نزدیک‌بودن به مراکز توسعه‌ی بازی در آمریکای‌شمالی و آسیا و اروپا قرار گرفته‌اند.

از این گفته‌ی چادهری می‌توان نتیجه گرفت در ابتدای کار، xCloud‌ فقط به کاربران آمریکای‌شمالی منحصر نخواهد بود و مایکروسافت در‌ همین‌ ابتدا، چشم‌انداز جهانی و وسیعی برای سرویس جدید خود در نظر دارد.

بسیاری از بازی‌ها برای اجرا روی xCloud به بازنگری در کدنویسی نیازی ندارند؛ اما از‌آنجاکه سرویس یادشده امکان اجرای بازی‌های ویدئویی روی دستگاه‌های ریزنقشی همچون گوشی‌های هوشمند را نیز فراهم می‌کند، قطعا نیاز به برخی دست‌کاری‌های جزئی نظیر تنظیم مجدد اندازه‌ی فونت‌ها برای خوانایی بهتر روی نمایشگر‌های کوچک یا برگزاری مسابقات آنلاین روی سروری واحد برای کاهش تأخیرِ اینترنت، ضروری دانسته می‌شود.

با وجود تمام اطلاعاتی که از سرویس گیمینگ جدید ردموندی‌ها تاکنون داریم، این شرکت سعی کرده درباره‌ی بسیاری از موارد سکوت اختیار کند. با‌این‌حال، قطعا در کنفرانس E3 پیش رو که چیزی به برگزاری‌اش باقی نمانده، غول دنیای فناوری صحبت‌های بسیاری درباره‌ی xCloud خواهد کرد. انتظار می‌رود در E3 2019، تاریخ رسمی آغاز مرحله‌ی آزمایشی عمومی سرویس یادشده اعلام شود و کاربران رسما بتوانند طعم آینده‌ی گیمینگ را بچشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات