خودروهای امدادی بی ام و مدل ۲۰۱۹ معرفی شدند

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
بی‌ام‌و جدیدترین خودرو امدادرسانی خود را رونمایی کرد. این خودرو براساس سری ۳ ساخته شده است.
تبلیغات

بی‌ام‌و هرسال در نمایشگاه تجاری RETTmobile خودروهایی را رونمایی می‌کند که ویژه‌ی عملیات‌های خاص ساخته می‌شوند. برای مثال، این خودروها شامل خودروهای امدادی و آتش‌نشانی و پلیس هستند. امسال نیز به‌رسم هرسال، بی‌ام‌و در غرفه‌ی خود در سالن ۲ این نمایشگاه که با شماره‌ی ۲۰۸ شناخته می‌شود، محصولات امدادی جدیدش را معرفی کرد.

bmw 3 series

برای نمایشگاه امسال بی‌ام‌و ۶ خودرو مختلف را در نسخه‌های چهاردر و دودر معرفی کرد که هریک مخصوص مأموریتی ویژه ساخته شده‌اند. اصلی‌ترین محصول امسال یک دستگاه سری ۳ سدان بود که به آژیر مخصوصی هم مجهز شده بود. دیگر مدل‌ها شامل بی‌ام‌و 220d xDrive گرن‌تورر و بی‌ام‌و X3 آمبولانس و بی‌ام‌و X1 مخصوص واحد فرماندهی آتش‌نشانی هستند. همچنین، بی‌ام‌و موتورسیکلت مخصوص آتش‌نشانی رونمایی کرد که براساس مدل F750 GS ساخته شده است. عجیب‌ترین محصول بی‌ام‌و در نمایشگاه امسال، مدل i8 TUNE IT!SAFE بود که ویژه‌ی نیروی پلیس ساخته شده است.

bmw 3 series

ابتدا با مدل سری ۳ شروع می‌کنیم که با رنگ قرمز متالیک خودنمایی می‌کند و ازراه‌دور می‌توان آن را از روی رنگ خاصش شناسایی کرد. این خودرو درکنار آژیرهای عادی، از فلاشرهای مخصوصی در جلو نیز بهره‌ می‌برد که قابلیت روشن‌شدن به‌صورت مجزا را دارند. این سری ۳ سدان با کد 320d xDrive به امکاناتی ازقبیل چراغ‌های اصلی LED، فرمان چرمی اسپرت M، سیستم‌های کمکی رانندگی و حسگرهای پارک مجهز است.

F

موتور چهار سیلندر توربودیزل این خودرو می‌تواند ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گشتاور این خودرو باتوجه‌به دیزلی‌بودن ۱,۷۵۰ تا ۲,۵۰۰ دوربردقیقه است. بی‌ام‌و 320d xDrive برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، تنها به ۶.۹ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۳۳ کیلومتربرساعت نیز دست پیدا کند.

BMW 2 Series Gran Tourer

مدل بعدی کراس‌اور X3 با کد xDrive20d است که با رنگ قرمز روشن و سفید رنگ‌آمیزی شده است. این خودرو مخصوص امدادرسانی پزشکی است و به آژیرهای مخصوص خودروهای امداد پزشکی مجهز شده است. آژیر مخصوص این خودرو روی سقف نصب شده و در جلو و عقب خودرو نیز فلاشرهای جداگانه‌ای به رنگ آبی نصب شده‌اند تا بتوانند به‌خوبی توجه دیگر رانندگان را به عبور این خودرو جلب کنند. با‌توجه‌به اینکه سریع رسیدن این خودرو به مقصد بسیار مهم است، بی‌ام‌و این محصول را به سیستم رهیاب ماهواره‌ای پیشرفته‌ای مجهز کرده تا همواره بتواند بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کند.

bmw x3

خودرو بعدی سری ۲ گرن‌تورر است. این خودرو به‌دلیل چیدمان صندلی‌ها و درهای بزرگ و سقف بلند گزینه‌ای بسیار مناسب برای امدادرسانی پزشکی است. آژیرهای این گرن‌تورر نیز شامل آژیر آبی در جلو و فلاشر زرد در عقب هستند. در این خودرو، خروجی برق ۲۳۰ ولتی و دو خروجی برق جریان متناوب DIN از نوع ۱۲ ولتی نیز تعبیه شده‌اند و با داشتن دو باتری، به‌خوبی جواب‌گوی نیازهای امدادرسانی پزشکی است. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این مدل ۷.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۱۸ کیلومتربرساعت است.

محصول بعدی بی‌ام‌و X1 است که در بین محصولات بی‌ام‌و، به دوام چشمگیر و توانایی‌های حرکتی رضایت‌بخش و مصرف سوخت کم شهرت دارد؛ به‌همین‌دلیل، گزینه‌ای مناسب برای امور امدادرسانی است. بی‌ام‌و X1 با کد xDrive 18d ویژه‌ی آتش‌نشانی ساخته شده و برای آن آژیر مخصوص با دو فلاشرهای LED آبی‌رنگ در جلو و عقب طراحی شده‌اند. این خودرو نیز به باتری دوم مجهز است و می‌تواند بسیاری از لوازم و نیازهای امدادرسانان را تأمین کند.

bmw x3

پس از این محصولات، به بی‌ام‌و i8 TUNE IT! SAFE می‌رسیم که به‌طورسفارشی شرکت AC Schnitzer برای نیروی پلیس تیونینگ کرده است. روی این خودرو لاستیک‌های مخصوص هانکوک دیده‌ می‌شوند. آژیرهای مخصوص این خودرو را شرکت Hella ساخته و درانتها رنگ‌آمیزی آن به سیاق خودروهای پلیس تغییر پیدا کرده است.

درنهایت، به موتورسیکلت F750 GS باید اشاره کنیم که برای نیروی آتش‌نشانی طراحی شده است. آژیرهایی که در جلو و عقب این محصول نصب شده‌اند، می‌توانند به رنگ‌های آبی و زرد درآیند و تمامی کنترلرهای مربوط‌به آژیر و بلندگوی آن به‌گونه‌ای روی فرمان موتورسیکلت جاسازی شده‌اند که تأثیر منفی روی ایمنی نگذارند.

bmw x3
bmw x3
bmw x3
bmw 3 series
bmw 3 series
bmw 3 series
bmw 3 series
bmw 3 series
BMW 2 Series Gran Tourer
bmw x3
BMW 2 Series Gran Tourer
bmw 3 series
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات