گوشی هوشمند هواوی میت ۲۰ ایکس 5G رسما معرفی شد

جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از گمانه‌زنی‌های مختلف، بالاخره هواوی نسخه‌ی 5G گوشی هوشمند میت ۲۰ ایکس را معرفی کرد.
تبلیغات

ماه گذشته چندین‌بار رندرهای مطبوعاتی و ویدیوهایی از مدل 5G گوشی هوشمند هواوی میت ۲۰ ایکس در فضای وب منتشر و حتی شکل بسته‌بندی نهایی این محصول نیز فاش شد. امروز نیز شرکت هواوی تصمیم گرفت تا به شایعات و اخبار فاش شده در مورد این گوشی پایان دهد و به همین دلیل میت ۲۰ ایکس 5G را رسما معرفی کرد.

همان‌طور که از نام این دستگاه پیداست، میت ۲۰ ایکس 5G درواقع یکی از مدل‌های گوشی‌های سری میت ۲۰ ایکس محسوب می‌شود. مدل اصلی میت ۲۰ ایکس در ماه نوامبر معرفی شد. مهم‌ترین تفاوتی این نسخه با مدل اصلی، در این است که مدل جدید از شبکه‌های پرسرعت 5G (پشتیبانی از هر دو شبکه‌ی SA و NSA) نیز پشتیبانی می‌کند و حجم باتری آن نسبت به مدل اصلی کم‌تر است.

huawei mate 20 x 5g

به‌نظر می‌رسد کوچک‌تر شدن باتری در گوشی مورد اشاره، به این دلیل بوده که فضای کافی برای استفاده از برد مخصوص اتصال به شبکه‌های 5G در دسترس قرار بگیرد. هواوی میت ۲۰ ایکس 5G به یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و این در حالی است که مدل اصلی این دستگاه از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد و این یعنی ظرفیت باتری مدل 5G گوشی مذکور نسبت به مدل اصلی به میزان ۸۰۰ میلی‌آمپر کاهش یافته است. البته این کاهش ظرفیت باتری چندان مهم نیست زیرا این محصول از فناوری‌ شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و هواوی یک آداپتور ۴۰ واتی برای مشتریان میت ۲۰ ایکس 5G در نظر گرفته است. این در حالی است که مدل معمولی میت ۲۰ ایکس به همراه شارژر ۲۲.۵ واتی به بازار عرضه شده است.

پردازنده‌ی گوشی مورد بحث کرین ۹۸۰ بوده که هواوی خود ساخت آن را بر عهده داشته است. این تراشه با مودم سری بالونگ ۵۰۰۰ هواوی مرتبط شده و درواقع اولین تراشه‌ی ۷ نانومتری 5G جهان محسوب می‌شود. گوشی هوشمند میت ۲۰ ایکس 5G همچنین از قلم استایلوس ام‌پن با ۴۰۹۶ سطح حساسیت به میزان فشار، پشتیبانی می‌کند. البته باید اشاره کنیم که این قلم به‌طور جداگانه به‌فروش می‌رسد و در بسته‌بندی پیش‌فرض گوشی ارائه نشده است.

سایر مشخصات فنی این گوشی با مدل اصلی میت ۲۰ ایکس یکسان است. دوربین پشتی این محصول همانند مدل اصلی به حسگر ۴۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/1.8، سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی با لنزی با f/2.2 و سنسوری ۸ مگاپیکسلی در پس لنز تاه‌فوتو با گشودگی F/2.4 و قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۵ برابر مجهز شده است. سیستم‌عامل این دستگاه اندروید ۹ پای بوده که پوسته‌ی اختصاصی هواوی موسوم به EMUI 9 نیز روی آن اعمال شده است. صفحه‌نمایش مدل 5G میت ۲۰ ایکس نیز ۷.۲ اینچی است.

گوشی موبایل هواوی میت ۲۰ ایکس 5G از ماه ژوئن و با قیمت ۹۹۹ پوند در انگلستان عرضه خواهد شد. پیش‌خرید این محصول از اواخر ماه مه آغاز خواهد شد. گوشی هوشمند یاد شده ازطریق اپراتورهای EE، Q2، Three، وودافون، پلاس و همچنین خرده‌فروشی‌های منتخب از جمله اسکای، ام‌پی‌دی و A1 در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

باتوجه‌به اینکه مدل معمولی میت ۲۰ ایکس با قیمت ۷۵۰ پوند در انگلستان به‌فروش می‌رسد، آیا پرداخت میزان قابل توجهی پول بیشتر نسبت به قیمت مدل معمولی، صرفا برای بهره بردن از خدمات 5G منطقی است؟ نظر شما در مورد مدل 5G گوشی هوشمند هواوی میت ۲۰ ایکس چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر آنچه که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه یک گوشی موبایل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت جست‌وجو کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات