میزان تولیدات گوشی‌های تاشدنی تا سال ۲۰۲۳ به ۳۰ میلیون واحد خواهد رسید

دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
مؤسسه‌ی گارتنر اخیرا پیش‌بینی کرده با ورود شرکت‌های مختلف به حوزه‌ی گوشی‌های تاشدنی، میزان تولیدات این دستگاه‌ها تا سال ۲۰۲۳ به ۳۰ میلیون واحد خواهد رسید.
تبلیغات

مؤسسه‌ی گارتنر (Gartner) که از تحلیلگرانی کارکشته تشکیل شده، اخیرا جدیدترین پیش‌بینی خود را برای میزان فروشگاه دستگاه‌های مختلف در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۳، منتشر کرده است.

براساس پیش‌بینی این مؤسسه، گوشی‌های تاشدنی تا چهار سال آینده، ۵ درصد از بازار گوشی‌های رده‌بالا را ازآنِ خود خواهند کرد. درضمن، گارتنر می‌گوید تا همین سال، از شمار رایانه‌های بازار کاسته خواهد شد. به‌طورکلی، گارتنر روند روبه‌رشدی برای بازار دستگاه‌های هوشمند پیش‌بینی می‌کند.

پیش‌بینی تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده از سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ (منبع: گارتنر)

نوع دستگاه / سال

۲۰۱۸

۲۰۱۹

۲۰۲۰

۲۰۲۱

رایانه‌های سنّتی (شامل رایانه‌های دسکتاپ و نوت بوک‌ها)

۱۹۵٬۳۱۷ میلیون واحد

۱۸۹٬۴۷۲ میلیون واحد

۱۸۲٬۸۲۳ میلیون واحد

۱۷۵٬۰۵۸ میلیون واحد

*اُلتراموبایل‌های رده‌بالا

۶۴٬۴۷۱ میلیون واحد

۶۸٬۸۶۹ میلیون واحد

۷۴٬۴۳۲ میلیون واحد

۷۹٬۸۷۱ میلیون واحد

مجموع بازار رایانه‌ها

۲۵۹٬۷۸۷ میلیون واحد

۲۵۸٬۳۴۱ میلیون واحد

۲۵۷٬۲۵۵ میلیون واحد

۲۵۴٬۹۲۹ میلیون واحد

اُلتراموبایل‌های پایه‌ای و کاربردی

۱۴۹٬۵۶۱ میلیون واحد

۱۴۷٬۹۶۳ میلیون واحد

۱۴۵٬۸۱۱ میلیون واحد

۱۴۳٬۷۰۷ میلیون واحد

دستگاه‌های رایانشی

۴۰۹٬۳۴۸ میلیون واحد

۴۰۶٬۳۰۴ میلیون واحد

۴۰۳٬۰۶۶ میلیون واحد

۳۹۸٬۶۳۶ میلیون واحد

گوشی‌های موبایل

۱٬۸۱۱٬۹۲۲ میلیارد واحد

۱٬۸۰۲٬۳۹۴ میلیارد واحد

۱٬۸۲۴٬۶۲۶ میلیارد واحد

۱٬۷۹۹٬۳۵۸ میلیارد واحد

مجموع تمامی دستگاه‌ها

۲٬۲۲۱٬۲۷۰ میلیارد واحد

۲٬۲۰۸٬۶۹۷ میلیارد واحد

۲٬۲۲۷٬۶۹۴ میلیارد واحد

۲٬۱۹۶٬۹۹۲ میلیارد واحد

*طبق جزئیات یادشده در وب‌سایت رسمی گارتنر، منظور از اُلتراموبایل‌ دسته‌ای از محصولات سبک‌وزن با اندازه‌ی متوسط است. این محصولات شامل تبلت و رایانه‌‌های باریک و سبک‌وزن و رایانه‌های تبدیل‌پذیر می‌شود. نمایشگر به‌کاررفته در این محصولات به‌طورمعمول اندازه‌ای بین ۷ تا ۱۳.۹ اینچ دارد و وزن آن‌ها زیر ۱.۶ کیلوگرم است. گارتنر اُلتراموبایل‌ها را در سه‌ دسته‌ی رده‌بالا و پایه‌ای و نهایتا محصولات کاربردی رده‌بندی می‌کند.

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

هواوی میت ایکس

درادامه، نکات مهم پیش‌بینی اخیر گارتنر را ذکر می‌کنیم:

  • طبق پیش‌بینی این مؤسسه، گوشی‌های تاشدنی خواهند توانست تا سال ۲۰۲۳، به تولید ۳۰ میلیون واحد برسند. گارتنر می‌گوید در بازه‌ی زمانی یکی‌دو ساله، تولید این گوشی‌ها شدیدا افزایش خواهد یافت و سپس، روند کُندی در پیش خواهد گرفت. سامسونگ و هواوی جزو نخستین شرکت‌هایی هستند که به تولید گوشی تاشدنی روی آورده‌اند و شرکت‌های دیگری نیز در آینده به آن‌ها ملحق خواهند شد. رابرت کاتزا، تحلیلگر گارنتر، نظر جالبی درباره‌ی گوشی‌های تاشدنی دارد:
  • انتظار داریم کاربران به‌همان نحوی که امروزه از گوشی‌های معمولی‌شان استفاده می‌کنند، به استفاده از گوشی‌های تاشدنی روی بیاورند. برای مثال، آن‌ها را صدها بار در روز بردارند، تا و باز کنند و روی نمایشگر آن‌ها به تایپ و وب‌گردی کنند و کارهای روزمره‌شان را انجام دهند. البته این نمایشگر بسته به نحوه‌ی تاشدنش، می‌تواند بسیار خش‌پذیر باشد. در پنج سال آینده، به‌واسطه‌ی مشکلات موجود در روند تولید و توسعه‌ی گوشی‌های تاشدنی، پیش‌بینی می‌کنیم این دستگاه‌ها موقعیت خود را به‌عنوان محصولاتی تازه و نوآورانه حفظ کنند. نکته‌ی مهم دیگر که تأثیر مستقیمی روی این قضیه خواهد گذاشت، به قیمت گوشی‌های تاشدنی برمی‌گردد. انتظار داریم این قیمت به‌مرورزمان کاهش یابد؛ اما همچنان می‌تواند دلیلی قانع‌کننده برای بسیاری از مردم برای نخریدن این گوشی‌ها باشد. گوشی‌های تاشدنی که در‌حال‌حاضر قیمتی درحدود ۲,۰۰۰ دلار دارند، فعلا نخواهند توانست فروش چشمگیری تجربه کنند.
    گوشی تاشدنی فلکس پای / FlexPai Folding Phone

    فلکس پای؛ نخستین گوشی تاشدنی دنیا

  • میزان فروش گوشی‌های موبایل تا سال ۲۰۱۹، به ۱.۸ میلیارد واحد خواهد رسید که در نوع خود درخورتوجه است. البته بد نیست بدانید این میزان درمقایسه‌با سال ۲۰۱۸، افتی ۰.۵ درصدی محسوب می‌شود. گارتنر این افت را به کاهش فروش گوشی‌های رده‌بالا در سال ۲۰۱۹ مرتبط می‌داند.
  • در سال ۲۰۲۰، میزان فروش گوشی‌های موبایل دوباره افزایش خواهد یافت و این‌بار با رشدی ۱.۲ درصدی مواجه خواهد شد.
  • میزان فروش رایانه‌های سنّتی با فروش کلی ۱۸۹ میلیون واحد در سال ۲۰۱۹، با افتی ۳ درصدی روبه‌رو خواهد شد. درضمن، میزان فروش کلی تمامی رایانه‌ها در سال ۲۰۱۹ با افتی ۰.۶ درصدی مواجه خواهد شد و به ۲۵۸ میلیون واحد خواهد رسید.
  • تا سال ۲۰۲۱، ویندوز ۱۰ مایکروسافت ۷۵ درصد از بازار رایانه‌های حرفه‌ای را ازآنِ خود خواهد کرد.
  • دیدگاه شما کاربران زومیت دراین‌زمینه چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات