کاهش ۶۰ درصدی سود عملیاتی سامسونگ در مقایسه با زمستان ۲۰۱۸

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ گزارش مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرده که نشان از کاهش سود عملیاتی این شرکت به میزان ۶۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.
تبلیغات

سامسونگ گزارش مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرده که فاصله‌ی چندانی با انتظارات این شرکت در رابطه با درآمد و سود پیش‌بینی شده ندارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ، این غول کره‌ای طی زمستان ۲۰۱۹ موفق شده درآمدی ۴۵ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش ۱۳ درصدی دارد. همچنین باید به سود عملیاتی ۵.۳۳ میلیارد دلاری اشاره کرد که کاهش بزرگ ۶۰ درصدی را در مقایسه با زمستان ۲۰۱۸ به سامسونگ تحمیل کرده است.

برخلاف زمستان سال گذشته که اعداد مرتبط با عملکرد مالی سامسونگ بسیار چشمگیر و متحیرکننده بود، امسال شاهد عملکردی نه‌چندان‌خوب از سوی این غول کره‌ای هستیم.

سامسونگ

سامسونگ (Sumsung) مدعی است که فروش گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۱۰ بسیار خوب بوده، حال آنکه بخش تولید نمایشگر و همچنین تراشه‌های حافظه‌ی سامسونگ که دو بخش اصلی شرکت برای درآمدزایی هستند، نتوانسته‌اند آن‌چنان که باید و شاید عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. با وجود اینکه سامسونگ از فروش گلکسی اس ۱۰ اظهار رضایت کرده، اما درآمد بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت شاهد کاهش بوده است. همچنین به‌دلیل کاهش تقاضا برای نمایشگر‌های سایز کوچک مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و افزایش تقاضا برای نمایشگر‌ها با سایز بزرگ، درآمد این بخش نیز با کاهش رو‌به‌رو بوده است.

اگرچه تقاضا برای حافظه‌های DRAM طی سه‌ماهه‌ی دوم کمی بهبود خواهد یافت، اما سامسونگ پیش‌بینی کرده تا وضعیت این بازار همچنان ثابت باشد. همچنین باید به بازار نمایشگر‌های اولد نیز اشاره کرد که سامسونگ انتظار دارد تا طی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری بهبود یابد.

همچنین باید به بازار گوشی‌های هوشمند نیز اشاره کرد که سامسونگ به بهبود اوضاع، طی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری امیدوار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات