اپل صفحه‌کلید معیوب مک بوک‌ را در ۲۴ ساعت تعمیر می‌کند

چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
از این به‌بعد، اپل مک‌بوک‌هایی که با مشکلات مربوط‌به کیبورد مواجه هستند، در داخل فروشگاه‌های اپل و حداکثر تا ۲۴ ساعت تعمیر خواهد کرد.
تبلیغات

اپل در نحوه‌ی تعمیر کیبوردهای مک‌بوک و مک‌بوک پرو ‌تغییری اساسی ایجاد کرده است. بر‌این‌اساس، مشتریان می‌توانند به‌فاصله‌ی ۲۴ ساعت از تحویل لپ‌تاپشان به فروشگاه‌های اپل، آن را تعمیرشده تحویل بگیرند. بنابراین، کسانی که از ترس طول‌کشیدن زمان تعمیرات با کیبوردهای مشکل‌دار سر می‌کردند، اکنون بهترین زمان برای حل مشکلشان است.

براساس یادداشتی داخلی که به کارمندان فروشگاه‌های اپل ارسال شده و وب‌سایت MacRumors آن را پوشش داده، سازنده‌ی آیفون در فرایند تعمیرات خود بازبینی کرده است. بنابراین از این به‌بعد، تعمیر مشکلات مرتبط با کیبوردها در داخل فروشگاه‌های اپل ممکن شده و دیگر به ارسال به مرکز تعمیر بیرونی نیازی نیست.

این یادداشت که با عنوان «چگونه از مشتریان مک با تعمیرات مرتبط با کیبورد در داخل فروشگاه حمایت کنیم؟» منتشر شده، به تکنسین‌های مستعد فروشگاه توصیه می‌کند تعمیر تا روز بعد را در «اولویت» قرار دهند.

درادامه، یادداشت چنین آمده است:

بیشتر تعمیرات مرتبط با کیبورد تا اطلاع ثانوی در فروشگاه‌ها انجام می‌شود. قطعات جانبی بیشتری به‌منظور تأمین نیاز فروشگاه‌ها ارسال می‌شود. در این تعمیرات، تعمیر تا روز دیگر در اولویت خواهد بود.

تلاش اپل برای تسریع روند تعمیرات خود از آنجا ناشی می‌شود که خطِ‌تولید لپ‌تاپ این شرکت از زمان معرفی کیبوردهای مکانیزم پروانه‌ای (Butterfly-Style) در سال ۲۰۱۵، با مشکلات متعددی مواجه شده است. برجستگی کمتر اجازه داد لپ‌تاپ باریک‌تر شود؛ اما باعث شد کلید‌ها چسبناک به‌نظر برسند؛ درنتیجه، موجب شد هنگام تایپ برخی حروف ناخواسته تکرار شوند و برخی مواقع نیز حروف تایپ نشوند یا از جای اصلی خود خارج می‌شوند.

بااین‌حال، پس از سال‌ها شکایت و طرح سه دعوای حقوقی، درنهایت اپل «برنامه‌ی خدمات کیبورد» را برای تعمیر رایگان مک‌بوک‌هایی ارائه کرد که ضمانت‌نامه‌شان تمام شده بود. همچنین، این شرکت به‌خاطر مشکلات کیبوردی عذرخواهی کرد که به‌گفته‌ی آن «تعداد کمی از کاربران» در مدل ۲۰۱۸ تجربه می‌کنند.

روند جدید کاهش بازه‌ی زمانی تعمیرات از ۳ تا ۵ روز کاری به ۲۴ ساعت به مشتریان ناامیدی کمک خواهد کرد که راهکاری سریع برای حل مشکل کیبوردشان جست‌وجو می‌کردند.

برای آشناشدن با دشواری‌هایی که کاربران مک‌بوک هنگام استفاده از صفحه‌کلید این لپ‌تاپ‌ها با آن‌ها مواجه شده‌اند، به مقاله‌ی «کیبورد مک بوک؛ معضلی بی‌پایان برای اپپل» در زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات