مدیرعامل وان پلاس، نمایشگر وان‌ پلاس 7 پرو را حیرت‌انگیز می‌داند

دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
مطالعه 7 دقیقه
پیت لائو، مدیرعامل وان‌پلاس، در مصاحبه با ورج، برخی از جزئیات رسمی و مهم و خواندنی پرچم‌دار بعدی این شرکت، وان‌پلاس 7 پرو، را منتشر کرده است.
تبلیغات

پیت لائو اخیرا در مصاحبه‌ با رسانه‌ی ورج در آستانه‌ی مشخص‌شدن تاریخ عرضه‌ی رسمی گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس 7، اطلاعات جالبی مطرح کرده است. در این مصاحبه، وی برخی از شایعه‌های هیجان‌انگیز را تأیید و برایمان تاحدزیادی مشخص کرده باید چه انتظاراتی از پرچم‌دار بعدی وان‌پلاس داشته باشیم.

بزرگ‌ترین تغییر استراتژی شرکت وان‌پلاس این است که گوشی جدید این شرکت مدل ویژه‌ای خواهد داشت. این گوشی که به‌نقل از ورج می‌توان آن را «اَبَر رچم‌دار» خطاب کرد، وان‌پلاس ۷ پرو (OnePlus 7 Pro) نام خواهد داشت و ضمن پشتیبانی از فناوری 5G، از نمایشگری تحسین‌برانگیز برخوردار خواهد بود؛ نمایشگری که طبق ادعای ورج، پیشرفت بسیار چشمگیری درمقایسه‌با نسل قبل کرده است.

وان پلاس 7

گرچه وان‌پلاس تاکنون درباره‌ی قیمت گوشی جدیدش سخنی به‌میان نیاورده، با درنظرگرفتن مشخصات منتسب به نسخه‌ی پرو، می‌توان آن را هم‌قیمت گلکسی اس ۱۰ سامسونگ و پی ۳۰ پرو هواوی و آیفون ۱۰ اس مکس اپل پیش‌بینی کرد. وان‌پلاس ۷ پرو بی‌شک قوی‌ترین و جدی‌ترین محصول وان‌پلاس برای رقابت با برترین‌های بازار خواهد بود و به‌طور مستقیم آن‌ها را به‌مبارزه می‌طلبد. ظاهرا موفقیت نسخه‌ی مک‌لارن وان‌پلاس 6T به چینی‌ها ثابت کرده گوشی‌های گران‌قیمت‌ هم طرفداران خاص خود را دارند.

آنچه وان‌پلاس اشتیاق زیادی برای صحبت درباره‌اش دارد، به نمایشگر موجود در گوشی وان‌پلاس ۷ پرو مربوط می‌شود. طبق گفته‌های پیت لائو،‌ هزینه‌های وان‌پلاس برای تولید نمایشگر مدل پرو، سه‌برابر بیشتر از همین هزینه برای گوشی‌های پیشین این شرکت بوده است. چینی‌ها با نمایشگر وان‌پلاس ۷ پرو به‌دنبال بازتعریف مفاهیم «سرعت» و «روان‌‌بودن» در دنیای نمایشگرهای گوشی‌ها هستند. به‌گفته‌ی وان‌پلاس، گوشی جدید این شرکت می‌تواند استانداردهای جدیدی برای نمایشگرهای موبایلی تعریف کند.

پیت لائو دراین‌زمینه حرف‌های جالبی برای گفتن دارد:

وقتی خودم اولین‌بار نمایشگر گوشی وان‌پلاس ۷ پرو را دیدم، حیرت‌زده شدم.

مدیرعامل این شرکت افزون‌براینکه بارها وعده می‌دهد وان‌پلاس ۷ پرو قرار است از نمایشگری با انیمیشن‌های فوق‌العاده نرم و روان برخوردار باشد، می‌گوید باید از این دستگاه انتظارات زیادی داشته باشیم. بااین‌حال، لائو تصمیم گرفته فعلا نمایشگر را توصیف کند و مشخصات فنی دقیق آن را با رسانه‌ها به‌اشتراک نگذارد.  

وان پلاس 7

پیت لائو وقتی اولین‌بار نمایشگر وان‌پلاس ۷ پرو را دید، حیرت‌زده شد

با همه‌ی این‌ها، در شایعات جدید شنیده‌ایم وان‌پلاس ۷ پرو به نمایشگر ۹۰ هرتزی مجهز خواهد شد. البته، برخی رسانه‌ها گفته‌اند مدل معمولی این گوشی چنین نمایشگری خواهد داشت. با درنظرگرفتن مصاحبه‌های اخیر پیت لائو و ویدئو کوتاه صفحه‌ی توییترش،‌ می‌توانیم بهره‌مندی پرچم‌دار بعدی وان‌پلاس از چنین نمایشگرِ فوق‌العاده‌ای را تاحدزیادی قطعی بدانیم.

پیش‌تر چنین نمایشگرهایی را تنها در گوشی‌هایی دیده بودیم که به‌طور ویژه روی ویژگی‌های گیمینگ تمرکز کردند و برای عموم مردم ساخته نشده بودند؛ برای مثل ریزر فون 1 (Razer Phone 1) و ریزرفون 2 (Razer Phone 2) هر دو به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و ایسوس ROG فون (Asus ROG Phone) به نمایشگر ۹۰ هرتزی مجهز شده بودند. چنین نمایشگرهایی به‌لطف بهره‌مندی از رفرش‌ریت (نرخ تعویض فریم) درخورتوجه، محتوای بصری را به‌شکلی بسیار نرم و روان به‌نمایش می‌گذارند. 

به‌طورکلی، رفرش‌ریت به سرعت تعویض فریم در هر ثانیه ربط دارد. به‌عبارت‌دیگر، در نمایشگر ۹۰ هرتزی، در هر ثانیه ۹۰ بار تعویض فریم را شاهد هستیم تا همان‌طورکه گفتیم، انیمیشن‌ها و دیگر محتوای بصری شکلی روان و چشم‌‌نواز داشته باشند. گوشی‌های ریزر و ایسوس هنگام اجرای بازی‌ها می‌توانند فریم‌ریت بیشتری نمایش دهند. البته اعمال این قابلیت در تمام رابط کاربری دستگاه می‌تواند تاحدزیادی تجربه‌‌ای هیجان‌انگیز به کاربر القا کند. اپل پیش‌تر با تولید آیپد پرو ۲۰۱۸ (مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتز) نشان داده کار با چنین محصولاتی چقدر هیجان‌انگیز است. 

وان پلاس 7

اپل در آیپد پرو ۲۰۱۸ از فناوری خاصی موسوم به پروموشن (ProMotion) بهره گرفته است. طبق ادعای کوپرتینویی‌ها، پروموشن از رفرش‌ریت متغیر برای بخش‌های مختلف استفاده می‌کند تا ازاین‌طریق، منابع دستگاه برای نمایش ۲۴ ساعته‌ی محتوا در قالب ۱۲۰ هرتز هدر نرود؛ مثلا نیازی نیست محتوای صفحه‌ی اصلی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز به‌نمایش درآیند. اگر وان‌پلاس بخواهد واقعا در دستگاهش از نمایشگر ۹۰ هرتز بهره بگیرد، پیش‌بینی می‌کنیم این شرکت هم رویکردی مشابه اپل اتخاذ کند.

پیت لائو مدتی پیش در توییتی نوشته بود:

مفتخرم اعلام کنم محصول بعدی وان‌پلاس، عصر جدیدی برای مفاهیم «سریع» و «روان» در نمایشگر گوشی‌ها آغاز خواهد کرد؛ به‌خصوص مقوله‌ی «نرم و روان‌بودن». روان‌بودن محتوای نمایشگر مشکل‌تر از افزایش سرعت آن است و نرم‌‌افزار و سخت‌افزار را به‌شکلی جدی محک می‌زند. محصول جدیدمان واقعا زیبا است؛ ازاین‌رو تا وقتی آن را با چشم خود ببینید، نمی‌توانم صبر کنم.

ویدئو ۵ ثانیه‌ای منتشرشده ازطریق توییت پیت لائو، شامل نمایی از وان‌پلاس ۷ پرو بود و شمار زیادی از کاربران توانستند نکات مهمی از آن استخراج کنند. برای مثال در این ویدئو، عبارت Smooth با سه حرف O به‌صورت Smoooth نوشته شده بود و همین موضوع ذهن ما را به‌سمت بهره‌مندی وان‌پلاس ۷ پرو از دوربین سه‌گانه سوق می‌داد. درضمن، معمولا گوشی‌های هوشمند نمایشگر ۶۰ هرتز دارند؛ ازاین‌رو، با محاسبه‌ی ساده‌ی ریاضی به این نکته می‌رسیم که اعداد ۹۰ و ۶۰ نسبت ۳ به ۲ دارند که همین موضوع می‌تواند استفاده از سه حرف O را توجیه کند. درواقع، احتمالا این شرکت می‌خواسته به‌شکلی کاملا غیرمستقیم، پشتیبانی وان‌پلاس ۷ پرو از نمایشگر ۹۰ هرتز را به ما نشان دهد.

بنابراین، پیت لایو به‌طورمستقیم در مصاحبه با ورج به مشخصات نمایشگر وان‌پلاس ۷ پرو اشاره‌ای نکرد؛ اما احتمالا او پیش‌تر این مشخصات را به‌شکلی رمزی با همه به‌اشتراک گذاشته است. 

وان پلاس 7

شکی نداریم وان‌پلاس ۷ گران‌قیمت‌تر از وان‌پلاس ۶ تی خواهد بود. همان‌طورکه احتمالا می‌دانید، 6T به‌عنوان مدل پیشرفته‌ی وان‌پلاس ۶، قیمت گران‌تری از این گوشی داشت. یکی از مشکلات پیش‌ روی وان‌پلاس، قطعا به متقاعدکردن طرفداران قدیمی برای پرداخت هزینه‌ای هنگفت به‌منظور خرید پرچم‌دار جدید مربوط می‌شود. پیت لائو و تیمش باید به طرفداران وان‌پلاس ثابت کنند چنین جهشی در قیمت دستگاه، کاملا ارزشش را دارد و نهایتا این مخاطب است که لذت بیشتری از کار با گوشی می‌برد.

گوشی‌های وان‌پلاس در بین بسیاری از کاربران، به این مشهور هستند که با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، مشخصاتی در حدواندازه‌ی بهترین پرچم‌داران ارائه می‌دهند. برخی افراد گوشی‌های سری وان‌پلاس را «قاتل پرچم‌داران» نام‌گذاری کرده‌اند. این، یعنی مشکل فعلی وان‌پلاس، قطعا بسیار جدی خواهد بود. درهرصورت، این شرکت چینی قصد دارد تاحدزیادی رویکردش را تغییر دهد و گوشی گران‌قیمتی روانه‌ی بازار کند. 

فراموش نکنید هواوی هم ابتدا رویکرد مشابهی داشت. این شرکت با بهبوددادن دستگاه‌هایش به‌صورت نسل‌به‌نسل و عرضه‌ی آن‌ها با قیمتی ارزان‌تر از آنچه انتظارش را می‌رفت، توانست خیلی زود در بین مردم جا بازکند. این شرکت هنوزهم گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه دارد؛ اما درمقابل، محصولاتی نظیر پرچم‌داران سری میت و پی را تولید می‌کند که به‌راحتی توانایی رقابت با بهترین‌های بازار را دارند و قیمت آن‌ها هم‌رده با پرچم‌داران گران‌قیمت اپل و سامسونگ قرار می‌گیرد. 

شاید وان‌پلاس با بررسی روش هواوی، تصمیم گرفته پا جای‌ پای این شرکت بگذارد. یکی از مزیت‌های این شرکت چینی درمقایسه‌با هواوی، این است که ایالات متحده‌ی آمریکا فعلا خصومتی با وان‌پلاس ندارد و این شرکت می‌تواند بدون مشکل خاصی در بازار پرسود آمریکا حضور یابد. اگر پیگیر اخبار بوده باشید، می‌دانید مقام‌های آمریکایی اخیرا شدیدا با هواوی وارد تنش شده‌اند و به‌ هر دری می‌زنند تا از گسترش‌یافتن نفوذ تجهیزات مخابراتی 5G هواوی در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا جلوگیری کنند.

با بررسی لحن پیت لائو درباره‌ی گوشی‌های بعدی وان‌پلاس، دو نکته‌ی مهم برایمان آشکار می‌شود. اول اینکه گوشی بعدی وان‌پلاس قطعا از فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد؛ ولی این شرکت نمی‌خواهد آن‌چنان روی این قابلیت مانور و آن را موضوع بزرگی جلوه دهد. درواقع، وان‌پلاس به‌خوبی می‌داند 5G هم‌اکنون به‌صورت گسترده دراختیار مردم قرار نگرفته و چنین اتفاقی احتمالا در آینده‌ی خیلی نزدیک هم رخ نخواهد داد.

وان پلاس 7

نکته‌ی مهم‌تر این است که تولید نمایشگر ۹۰ هرتزی می‌تواند تصمیمی بزرگ و البته پرخطر باشد. وان‌پلاس انتظار دارد چنین نمایشگری بتواند شمار زیادی از مردم را به تهیه‌ی وان‌پلاس ۷ پرو ترغیب کند. این نمایشگر هزینه‌ای سه‌برابر بیشتر از نمایشگرهای معمولی را روی دست وان‌پلاس می‌گذارد و قطعا اتخاذ چنین تصمیمی می‌تواند یک معنا داشته باشد: وان‌پلاس می‌خواهد با افزایش قیمت گوشی، سود بیشتری کسب کند. 

مهم نیست چینی‌ها چه تغییرات و بهبودهایی در دیگر بخش‌های گوشی جدیدشان (نظیر دوربین و مشخصات فنی) اعمال خواهند کرد. بااین‌حال، حقیقت مهمی که نباید فراموش کنیم، این است که موفقیت گوشی پرچم‌دار و گران‌قیمت جدید وان‌پلاس تاحدزیادی به این موضوع مرتبط خواهد شد که کاربران به‌اندازه‌ی پیت لائو برای این نمایشگر هیجان‌زده هستند یا خیر؟ طرفداران این شرکت راضی خواهند شد برای تماشای روان‌تر محتوای بصری، هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند؟

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اَبَرپرچم‌دار وان‌پلاس چیست؟ پیش‌بینی‌ شما درباره‌ی مشخصات فنی و قیمت گوشی وان‌پلاس ۷ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات