گلکسی A80 سامسونگ با دوربین سلفی چرخشی رونمایی شد

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
مطالعه 4 دقیقه
گلکسی A80 سامسونگ (Samsung Galaxy A80) میان‌رده‌ی قدرتمند کره‌ای‌ها است که از مشخصات درخورتوجه و دوربین سلفی بسیار جذابی بهره‌ می‌گیرد.
تبلیغات

سامسونگ از هفته‌ها پیش، اعلام کرده بود که قصد دارد گوشی‌های جدید سری گلکسی A را ۱۰آوریل‌۲۰۱۹ (برابر با ۲۱فروردین۱۳۹۸) رونمایی کند. از همان زمان، شنیده بودیم یکی از این گوشی‌ها از نوعی دوربین سلفی با مکانیسم کشویی‌چرخشی بهره می‌برد؛ اما حتی با وجود انتشار رندرها، نمی‌توانستیم به شایعات اعتماد کنیم. بااین‌حال، سامسونگ دقایقی پیش با معرفی گلکسی ای ۸۰، مُهر تأییدی بر شایعات زد.

سامسونگ هنگام جایگزینی سری گلکسی جی با گلکسی ای، از شعار بسیار جالبی استفاده کرده بود که گلکسی ای ۸۰ به‌ بهترین شکل ممکن آن را به‌نمایش می‌گذارد. سامسونگ گفته بود سری گلکسی ای برای نشان‌دادن «عصر زیستن» طراحی شده‌اند. A80 از طراحی کاملا جدیدی برای گوشی‌های گلکسی ای بهره می‌برد؛ خصوصا به‌دلیل دوربین سلفی جذابش، با استقبال چشمگیری مواجه خواهد شد.

گلکسی ای 80 سامسونگ / Samsung Galaxy A80

دوربین سلفی گلکسی A80 سامسونگ جذاب و نوآورانه است

دوربین سلفی این گوشیِ میان‌رده، دوربین کشویی‌چرخشی است که در حالت عادی، به‌عنوان دوربین اصلی عمل می‌کند؛ اما به‌هنگام نیاز، در کسری از ثانیه به‌سمت پنل جلویی می‌چرخد و حکم دوربین سلفی را بازی می‌‌کند. سامسونگ با این گوشی، بهترین دوربین سلفی برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری را در بین موبایل‌ها وعده داده است.

گلکسی A80 برای عملی‌کردن این وعده‌ی مهم، به باکیفیت‌ترین دوربین در بین تمامی گوشی‌های سری گلکسی تا‌به‌امروز مجهز شده است. این دستگاه‌ِ به‌اصطلاح میان‌رده، از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز مجهز به دیافراگم f/2.0 برخوردار است. این دوربین از حالت کاربردی Super Steady برای ضبط ویدئو پشتیبانی می‌کند که پیش‌تر در گلکسی اس ۱۰ دیده بودیم.

گلکسی ای 80 از باکیفیت‌ترین دوربین در بین تمام گوشی‌های سری گلکسی بهره می‌برد

درکنار این دوربین، دوربین دیگری با حسگر ۸ مگاپیکسلی قرار داده شده که از لنزی فوق‌عریض با زاویه‌ی ۱۲۳ درجه برای ضبط ویدئو بهره می‌برد و ازاین‌طریق به‌ شما امکان می‌دهد تصاویر سلفیرا  با وسعت بیشتری ثبت کنید. دوربین سوم از نوع سه‌بعدی مدت‌پرواز (3D ToF) است که امکان فوکوس زنده (Live Focus) را برای تصاویر و ویدئوها فراهم می‌کند و مزیت‌های دیگری هم به‌دنبال دارد. 

نحوه‌ی قرارگیری دوربین در گلکسی A80 به‌این معنی است که این گوشی دیگر به بریدگی نمایشگر یا حفره نیازی ندارد. نمایشگر بزرگ‌جثه‌ی ۶.۷ اینچی سوپر AMOLED این دستگاه، بی‌شک تجربه‌ی بصری لذت‌بخشی برای کاربران رقم خواهد زد. وضوح این نمایشگر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. گلکسی ای ۸۰ سامسونگ همچنین از حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای پشتیبانی می‌کند.

گلکسی ای 80 سامسونگ / Samsung Galaxy A80

میان‌رده‌ی جدید کره‌ای‌ها از بدنه‌ا‌ی شیشه‌ای با فریم فلزی و باتری ۳٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد. این گوشی دقیقا همچون A70، از شارژ‌ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. گلکسی A80، تنها در یک مدل با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود و از کارت میکرو SD هم پشتیبانی نمی‌کند. همان‌طورکه می‌شد پیش‌بینی کرد، این گوشی با سیستم‌عامل اندروید ۹ (پای) و رابط کاربری وان UI عرضه خواهد شد.

گوشی A80 قرار است در سه رنگ مشکی و طلایی و سفید روانه‌ی بازار شود. گفتنی است مدل‌های طلایی و سفید این گوشی با تغییر زاویه‌ی دید، اندکی تغییررنگ خواهند داد و جلوه‌ی زیبایی به‌نمایش خواهند گذاشت. تاریخ عرضه و گوشی سامسونگ گلکسی ای ۸۰ تاکنون مشخص نشده است. قطعا این گوشی برچسب قیمتی مناسبی همچون سامسونگ A50 و دیگر اعضای این سری نخواهد داشت و یک محصول گران‌قیمت و بالارده محسوب می‌شود.

گلکسی ای 80 سامسونگ / Samsung Galaxy A80
گلکسی ای 80 سامسونگ / Samsung Galaxy A80
گلکسی ای 80 سامسونگ / Samsung Galaxy A80
گلکسی ای 80 سامسونگ / Samsung Galaxy A80

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره محصول میان‌رده‌ی جدید سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات