Engler Superquad؛ ترکیب خودرو و موتورسیکلت با قدرت ۸۵۰ اسب‌بخار

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
مطالعه 4 دقیقه
شرکت Engler با معرفی نمونه Superquad تعجب همگان را برانگیخت. این محصول ۸۰۰ اسب بخاری، نیمی خودرو و نیمی موتورسیکلت است.
تبلیغات

تاکنون اصطلاحاتی نظیر سوپرکار و سوپربایک را شنیده‌اید، اما در رابطه با Superquad چطور؟ اخیرا شرکت خودروسازی واقع در اسلوواکی با نام Victor Engler، شبهه‌موتوری با نام Superquad را معرفی کرده که با بهره‌مندی از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر خود، ۸۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین سرعت نهایی آن به ۳۵۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. این خودرو که نام کامل آن Engler F.F. Superquad است، هم‌اکنون در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمده و از نمای جانبی کمی به خودروهای اسباب‌بازی شباهت دارد.

ابر موتور Engler Superquad

Superquad که از بدنه‌ی فیبرکربنی و آلومینیومی بهره می‌برد، بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. با بهره‌گیری از مقیاس یک اسب‌بخار به ازای هر کیلوگرم، این سوپراسپرت سبک وزن مانند موشک زمین به زمین شتاب‌گیری می‌کند. سوپراسکواد از پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری آلومینیومی لامبورگینی هوراکان بهره می‌برد که در حالت استاندارد، ۶۱۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. شرکت Engler با اضافه کردن ۲ سوپرشارژر و کیت اگزوز اسپرت، قدرت خودروی عجیب خود را به بیش از ۸۰۰ اسب‌بخار رسانده که برای دستیابی به شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۲.۵ ثانیه و سرعت نهایی ۳۵۰ کیلومتربرساعت کافی خواهد بود.

ابر موتور Engler Superquad

چارچوب کلی خودروی سوپراسکواد از آلومینیوم ساخته شده اما بدنه از ماده کربونیوم (تلفیقی از فیبرکربن و و تیتانیوم) تولید شده است. انتقال قدرت به هر ۴ چرخ انجام می‌گیرد و لاستیک های میشلن اسپرت به همراه ترمزهای بزرگ کربن سرامیکی، وظیفه‌ی چسبندگی و متوقف کردن خودرو را بر عهده دارند. سیستم تعلیق، جعبه‌فرمان، نرم‌افزار واحد مدیریت پیشرانه و داشبورد دیجیتالی HD خودرو به‌صورت انحصاری توسط Engler ساخته شده است. همچنین در این خودرو سیستمی به نام Extreme Cornering System طراحی شده که به راننده امکان تجربه کردن پیچیدن تهاجمی را می‌دهد.

ابر موتور Engler Superquad

پیچیدن در خودروی Superquad به پیچیدن در یک موتورسیکلت واقعی شباهت دارد که این خودرو را به یک وسیله بسیار فیزیکی تبدیل می‌کند. هنگام پیچیدن و ترمزگیری شدید در پیچ، راننده باید بالاتنه‌ی خود را به سمت داخل پیچ هدایت کند تا بتواند فشار وارده را تحمل کند. اما در کل راندن تهاجمی این شبهه موتور نیازمند تجربه و مهارت بالا خواهد بود. خودروی اسپایدر Superquad  پهنایی معادل ۱۹۵۰ میلی‌متر دارد که همین مسئله عمل پیچیدن با آن را دشوارتر می‌کند. 

ابر موتور Engler Superquad

پایداری فرمان یکی دیگر از نکات حساس در Superquad است؛ زیرا در سرعتی بیش از ۳ برابر سرعت مجاز بزرگراه‌ها، کنترل فرمان و پدال گاز به امری حیاتی تبدیل می‌شود و از آنجایی که شیشه محافظی وجود ندارد، فشار مضاعفی به بازوهای راننده وارد خواهد شد. به‌صورت مختصر می‌توان این هیولای عجیب الخلقه را به یک مرکب مرگ سقف باز تشبیه کرد که راندن آن دل و جرات می‌خواهد. در عکس‌های منتشر شده از Superquad، نمی‌توان به‌صورت دقیق معین کرد که راننده در چه حالتی خواهد نشست. به‌نظر می‌رسد که در حالت عادی، هنگام ترمزگیری‌های شدید تکیه‌گاهی برای سینه و شکم راننده وجود ندارد.

ابر موتور Engler Superquad

سوپر موتور شرکت Engler به‌عنوان یک خودرو ۲ نفره معرفی شده و هرکدام از سرنشینان در صندلی‌های عجیب این خودرو قرار می‌گیرند. سیستم فرمان طراحی ساده‌ای همچون موتورسیکلت‌های معمولی دارد و پدال‌های ترمز آن دیده می‌شوند. هنوز مشخص نیست که شرکت سازنده چه برنامه‌ای برای تولید ابرموتور خود دارد. در کشور اسلواکی، راندن شبه موتورها آزاد است؛ اما در بسیاری از کشورها، راندن یک ابر موتور ۸۰۰ اسب‌بخاری با قوانین مغایرت دارد. خودرو Superquad در کلاس عجیبی از وسایل نقلیه قرار می‌گیرد و باید همانند یک خودرو قانون‌گذاری شود که به نظر نمی‌رسد این طور باشد. احتمالا درنهایت این مدل را تنها به‌عنوان یک اسباب‌بازی پیست بشناسیم که در این حالت هم رانندگی با آن از رانندگی در شهر ترسناک‌تر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات