به پرداخت ملت اطلاعات مالی مشتری‌های خود را اشتباهی منتشر کرد [به‌روزرسانی]

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
به پرداخت ملت با ارسال ایمیلی قصد داشت امکان جدید وب‌سایت را به مشتریان معرفی کند، اما ناخواسته اطلاعات مالی برخی پذیرنده‌های اینترنتی این بانک را منتشر کرد.
تبلیغات

به پرداخت ملت (شرکت PSP بانک ملت)، روز گذشته قصد داشت با ارسال ایمیلی، امکان جدید وب‌سایت خود را به مشتری‌ها معرفی کند، اما به‌طور ناخواسته اطلاعات مالی و مشخصات حدود ۷۰۰ مشتری پذیرنده‌ی اینترنتی این بانک را در قالب یک فایل اکسل برای مشتریان ایمیل کرد.

این شرکت ساعاتی بعد، با ارسال ایمیل دیگری به مشتریانی که اطلاعات برای آن‌ها ارسال شده بود توضیح داد که فایل اکسل با موضوع ذخیره‌ی کارت به اشتباه ارسال شده و همچنین از آن‌ها خواست اطلاعات آن ایمیل را نادیده گرفته و نسبت به حذف آن اقدام کنند.

تعدادی از مشتری‌هایی که ایمیل حاوی اطلاعات برای آن‌ها ارسال شده بود، در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که به پرداخت ملت فایل اکسلی را حاوی اطلاعات آماری و فنی تمامی پذیرنده‌های درگاه اینترنتی بانک ملت، اعم از دولتی، شرکتی و شخصی برایشان ارسال کرده و به‌عنوان مثال اطلاعاتی مانند تعداد تراکنش‌های بهمن‌ماه شرکت تأمین اجتماعی در اختیار تمام مشتری‌ها قرار گرفته است.

به‌روزرسانی: شاپرک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اتفاق پیش آمده توسط کارشناسان شرکت شاپرک در حال بررسی است و گزارش کاملی در این زمینه تهیه و به بانک مرکزی ارائه خواهد شد.

در مدت کوتاهی بعد از این اتفاق یعنی انتشار برخی اطلاعات مرتبط با پذیرندگان به پرداخت ملت، تیم نظارت و امنیت شاپرک با حضور در محل شرکت به پرداخت ملت، ابعاد مختلف این اتفاق و پیامدهای آن را بررسی کردند. شرکت به پرداخت ملت نیز باید گزارش کاملی در مورد این اتفاق طی ۲۴ ساعت به شاپرک ارائه دهد.

بررسی این اتفاق از سوی کارشناسان شاپرک تقریبا به اتمام رسیده و پس از دریافت و بررسی گزارش به پرداخت ملت، گزارش نهایی شاپرک برای بانک مرکزی ارسال خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات