مرسدس AMG GT R رودستر معرفی شد

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مرسدس بنز نمونه رودستر از AMG GT R را به‌عنوان عضو جدید خانواده AMG GT رونمایی کرد.
تبلیغات

پس از گذشت ۳ سال از معرفی AMG GT R کوپه، اکنون مرسدس بنز از نمونه رودستر این خودرو هم پرده‌برداری کرده است. خبر خوب این است که نمونه روباز این خودرو هم توانایی‌های نمونه کوپه را به ارث برده و می‌تواند با آن رقابت کند. همانند شرکت مک‌لارن که اخیرا نسخه‌های بدون سقف خود را با قدرتی مشابه نمونه‌های کوپه معرفی کرد، مرسدس بنز هم نسخه رودستر از GT R را با دست‌ پر به‌میدان فرستاده است.

مرسدس بنز AMG GT R رودستر

با وجود اینکه نمونه بدون سقف این خودرو کمی از مدل کوپه سنگین‌تر است، اما شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو در رقم مشابه ۳.۵ ثانیه با مدل کوپه، انجام می‌گیرد. بیشینه سرعت هم تنها ۱.۶ از نمونه کوپه کمتر است و به ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. زیر کاپوت نمونه رودستر، همانند مدل کوپه، موتور ۴ لیتری تویین‌توربو ۸ سیلندر قرار گرفته که ۵۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین جعبه‌دنده ۷ سرعته دو‌کلاچه مدل کوپه روی نسخه رودستر هم نصب شده، با این تفاوت که ضرایب دنده‌های یک و هفت برای شتاب‌گیری بهتر، کم شده‌اند.

مرسدس بنز AMG GT R رودستر
مرسدس بنز AMG GT R رودستر
مرسدس بنز AMG GT R رودستر
مرسدس بنز AMG GT R رودستر

سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب کوپه به مدل رودستر هم رسیده است. در این سیستم چرخ‌های عقب در خلاف جهت چرخ‌های جلو فرمان می‌گیرند (عملکرد تا سقف سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت). در سرعت‌های بالاتر از ۱۰۰ کیلومتربرساعت این سیستم از کار می‌افتد تا با حرکت هر ۴ چرخ در یک جهت، میزان پایداری افزایش یابد.

مرسدس بنز AMG GT R رودستر

مدل کوپه از AMG GT R در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و همچنان به‌فروی می‌رسد؛ اما بعید است که این شرایط برای مدل رودستر هم وجود داشته باشد، زیرا مرسدس بنز تنها ۷۵۰ دستگاه از AMG GT R رودستر تولید خواهد کرد. خریدارن خوش شانس این خودرو قادر خواهند بود تا خودرویشان را با رنگ جدید خاکستری مات برای سقف سفارش دهند.

مرسدس بنز AMG GT R رودستر

علاوه‌بر این دو پکیج فیبرکربنی هم قابل سفارش خواهد بود. قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده اما قطعا قیمتی بیشتر از قیمت ۱۵۹ هزار دلاری نسخه کوپه خواهد داشت. نمونه رودستر مرسدس بنز AMG GT R از فردا در نمایشگاه ژنو به‌نمایش درخواهد آمد. عمر خانواده AMG GT هنوز به پایان نرسیده و مدل Black Series نیز در حال توسعه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات