مرسدس AMG S65 نسخه Final Edition رونمایی شد

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز آخرین نسخه از خودرو S65 با موتور ۱۲ سیلندر را در نمایشگاه ژنو به نمایش می گذارد.
تبلیغات

می‌توان گفت که حضور مرسدس بنز در ۸۹امین نمایشگاه خودرو ژنو هم تلخ و هم شیرین خواهد بود. از یک طرف خودروهای جدید همچون GLC فیس‌لیفت، GLE 53، AMG GT R رودستر و نسل دوم CLA معرفی می‌شوند. از طرفی دیگر طرفدارن با مشاهده خودروهایی همچون SLC/SLK فاینال ادیشن، با آن‌ها خداحافظی خواهند کرد. علاوه‌بر این، آخرین بازمانده سری S با موتور ۱۲ سیلندر هم در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

مرسدس بنز S65 فاینال ادیشن

با تولید محدود تنها ۱۳۰ نمونه، ما به خودروِ کلکسیونی مرسدس بنز در آینده می‌نگریم. این خودرو در رنگ سیاه Obsidian عرضه می‌شود و روی پوشش موتور پلاکی با عنوان "یک انسان-یک موتور" نصب شده است. حتی ۴ خروجی اگزوز این خودرو در قسمت پشتی هم به رنگ مشکی درآمده‌اند تا هماهنگی جذابی در بدنه به‌وجود آید. مشخصات فنی خودرو همانند گذشته و بدون تغییر باقی مانده است. موتور تویین‌توربو ۶ لیتری ۱۲ سیلندر این خودرو، ۶۲۱ اسب‌بخار قدرت ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت برای رساندن این سدان لوکس ۲۲۵۰ کیلوگرمی، از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ۴.۱ ثانیه کافی است.

مرسدس بنز S65 فاینال ادیشن
مرسدس بنز S65 فاینال ادیشن
مرسدس بنز S65 فاینال ادیشن
مرسدس بنز S65 فاینال ادیشن

رنگ سیاه بدنه با رگه‌های برنز مات مزین شده تا زیبایی بدنه دو چندان شود. این رنگ در رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیمی، ورودی هوای جلو، رکاب‌ها و سپر عقب به کار رفته است. نشان AMG تعبیه شده در ستون C هم یادآور این موضوع است که با یک S65 معمولی سر و کار نداریم. ترکیب رنگ‌های سیاه و مسی در کابین لوکس خودرو هم ادامه پیدا می‌کند. در کنسول وسط پلاک ۱ از ۱۳۰ دیده می‌شود که به ظرفیت تولید محدود این خودرو اشاره دارد.

مرسدس بنز S65 فاینال ادیشن

فرمان خودرو از نسخه‌های ساخته شده توسط AMG است و ظاهر اسپرت‌تری به کابین می‌بخشد. درواقع این خودرو از تمامی آپشن‌هایی که مرسدس بنز می توانست در یک سدان قرار بدهد، برخوردار است. از سقف پانورامیک گرفته تا صندلی‌های عقب تنظیم‌شونده به‌صورت جداگانه، S65 فاینال ادیشن بهترین آپشن‌های مرسدس بنز را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، خودرو به پکیج مخصوص با نام AMG Driver’s package مجهز است که بیشینه سرعت را تا ۳۰۰ کیلومتربرساعت افزایش می‌دهد. مرسدس بنز تاکنون قیمت این خودرو را اعلام نکرده اما قطعا نسخه فاینال ادیشین، از نسخه معمولی با قیمت ۲۳۲ هزار دلار، چند هزار دلاری گران‌تر خواهد بود. به‌زودی صدای دلنشین این خودرو در نمایشگاه ژنو طنین‌انداز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات