سونی تا سال ۲۰۲۰ دو هزار نفر از پرسنل بخش موبایل را تعدیل می‌کند

شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، نیمی از پرسنل بخش موبایل را تعدیل کند. در این صورت ۲۰۰۰ نفر از کارمندان این بخش، کار خود را از دست خواهند داد.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش‌ها، سونی قصد دارد بخشی از سرمایه‌ی خود را از حوزه‌ی کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خارج کند. براساس گزارش Nikkei Asian Review، غول فناوری ژاپنی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ نیمی از پرسنل بخش موبایل را تعدیل کند.

اگر سونی تصمیم خود را اجرایی کند، حدود ۲۰۰۰ نفر از کارمندان این بخش بیکار خواهند شد. البته انتظار می‌رود ژاپنی‌ها، تعدادی از کارمندان بخش موبایل را به سایر قسمت‌های شرکت منتقل کنند؛ ولی درهرصورت تعدادی از کارمندان بخش موبایل تعدیل و درنهایت بیکار خواهند شد. 

اتخاذ چنین تصمیمی از سوی سونی، چندان تعجب‌آور نیست. غول فناوری ژاپنی طی سال‌های اخیر نتوانسته جای پای خود را در صنعت گوشی‌های هوشمند محکم کند. درنتیجه آن‌طور که باید، نتوانسته در این صنعت حضور پررنگ و قابل‌قبولی داشته باشد. درحالی‌که نزدیک به ۱.۶ میلیارد گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار عرضه شد، سهم گوشی‌های هوشمند سونی از تعداد یادشده، تنها ۱۰ میلیون دستگاه بود. با‌این‌وجود، سونی دست از مبارزه و تلاش برنداشت و گوشی هوشمند پرچم‌دار سونی اکسپریا وان را در جریان کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد. سونی اکسپریا وان، نخستین گوشی هوشمند دنیا با نمایشگر 4K اولد اوایل اسفندماه معرفی شد. 

اگر خبر منتشرشده صحت داشته باشد، نخستین‌بار نخواهد بود که در بخش موبایل سونی شاهد تعدیل نیرو هستیم. در سال ۲۰۰۹ و بعد از تعطیلی چهار کارخانه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند سونی، نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از پرسنل بخش موبایل سونی بیکار شدند. در سال ۲۰۱۲ نیز سونی در راستای بازسازی شرکت، بیش از ۲۸۰۰ کارمند خود در ژاپن را اخراج  کرد. در سال ۲۰۱۵ و به‌دلیل افت درآمد شرکت، مجددا هزار نفر از کارمندان بخش موبایل تعدیل شدند. باتوجه به افت فروش سونی، جای تعجب نیست اگر پیش از بسته شدن کامل در‌های بخش موبایل، سیاست‌های انقباضی دیگری برای این بخش درنظر گرفته شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات