سوپراسپرت‎های جدید استون مارتین چه ویژگی‌هایی دارند؟

در ویدئوی پیش‌رو به ویژگی‌های فنی و ظاهری سوپراسپرت‌های استون مارتین AM-RB 003 و ونکوئیش پرداخته خواهد شد.

سنت‌شکنی استون مارتین در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ کاملا نمایان شد. این شرکت در ژنو دو طرح مفهومی موتور وسط را معرفی کرد که اولین سوپراسپرت‌های موتور وسط این شرکت به‌حساب می‌آیند. استون مارتین قصد دارد برای سال ۲۰۲۲ سه ابر خودرو موتور وسط با نام‌های والکری، ونکوئیش و AM-RB 003 را معرفی کند. با معرفی این ۳ خودرو، استون مارتین خط مشی جدیدی را در پیش می‌گیرد که تاکنون از آن پیروی نکرده است.
استون مارتین AMR RB 003 / Vanquish

در این مطلب قصد داریم به بررسی این دو سوپراسپرت بپردازیم. به‌تازگی سایت Top Gear ویدئویی را منتشر کرده است که به خوبی جزئیات این دو خودرو را شرح می‌دهد. اول با نمونه AM-RB 003 آغاز می‌کنیم. استون مارتین قصد دارد این ابر خودرو موتور وسط را به‌عنوان خودرویی میان‌رده بین والکری و ونکوئیش برای سال ۲۰۲۱ معرفی کند. مشخصات فنی و ایرودینامیکی AM-RB 003، این خودرو را به رقیبی جدی برای هایپرکار‌های فعلی تبدیل می‌کند.

استون مارتین AMR RB 003 / Vanquish

خودروی مذکور از پیشرانه بنزینی ۳ لیتری ۶ سیلندر به همراه موتور‌های الکتریکی سیستم هیبرید بهره می‌برد که هنوز میزان قدرت آن مشخص نیست. استون مارتین تنها ۵۰۰ نمونه از این مدل تولید خواهد کرد که به‌گفته‌ی شرکت، برای رقابت با خودروهایی در حد و اندازه مرسدس بنز AMG One عرضه می‌شود. گلگیر‌ها و شاسی این خودرو از جنس فیبرکربن ساخته خواهد شد و وزن بسیار کمی خواهد داشت. طراحی AM-RB 003 به‌گونه‌ای انجام گرفته است تا بیشترین کارایی ایرودینامیکی را داشته باشد. در قسمت جلویی یک بادشکن چند لایه زیر سپر قرار گرفته تا نیروی روبه‌پایین بیشتری تولید کند. روی کاپوت هم چند ورودی هوا قرار گرفته است که وظیفه خنک‌کاری ترمز‌ها و چسبندگی را بر عهده خواهند داشت.

طراحی چراغ‌ها کمی با والکری تفاوت دارد و نکته جالب اینجا است که وزن چراغ‌های جلو و عقب AM-RB 003 در مجموع کمتر از وزن یک چراغ استون مارتین DB11 است. در قسمت انتهایی خودرو، خروجی‌های اگزوز و اسپویلر هوشمند خودنمایی می‌کنند. در این بال عقب از فناوری انعطافی استفاده شده به‌نحوی که در هنگام ترمز یا سرعت‌گیری، بال عقب خم یا باز می‌شود. دیفیوزر بزرگ هم از دیگر نکات قابل‌توجه قسمت عقبی است که قادر به تولید مقدار بسیار زیادی از نیروی روبه‌پایین است.

استون مارتین AMR RB 003 / Vanquish

کابین AM-RB 003 نسبت به والکری ظاهر ساده‌تری دارد و برای استفاده در شهر طراحی شده است؛ اما با این وجود طراحی کابین نسبت به سوپراسپرت‌های امروزی ظاهر عجیبی دارد. صندلی‌ها مستقیما به قسمت میانی شاسی وصل شده‌اند اما در عوض پدال‌ها و فرمان قابل تنظیم هستند. کنسول میانی هم از به‌وسیله پرینت ۳ بعدی و از جنس فیبرکربن ساخته شده است. در طرفی دیگر، استون مارتین ونکوئیش قرار دارد که به‌عنوان یک سوپراسپرت شهری برای رقابت با خودروهایی همچون لامبورگینی، مک‌لارن و فراری ساخته خواهد شد.

استون مارتین AMR RB 003

شاید نام ونکوئیش برای شما آشنا باشد، استون مارتین پیش تر از این نام برای سری خودروهای اسپرت خود استفاده کرده بود. اکنون سوپراسپرت شهری جدید آن‌ها با این نام معرفی خواهد شد و نسبت به نمونه‌های والکری و AM-RB 003 ذات آرام‌تری دارد. طراحی ونکوئیش شباهت زیادی به AM-RB 003 دارد اما در طراحی بدنه تفاوت‌های اساسی هم دیده می‌شود. از جمله این تفاوت‌های می‌توان به خروجی اگزوز قسمت عقب اشاره کرد که همچون لامبورگینی هوراکان طراحی شده است. خودروی یادشده از موتور تویین توربو ۶ سیلند بهره خواهد برد که به‌احتمال زیاد بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت. استون مارتین سوپراسپرت ونکوئیش را تا سال ۲۰۲۲ به‌بازار عرضه می‌کند.

منبع motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید