اکسپریا 4، نسل بعدی گوشی کامپکت سونی است

چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس شایعات منتشرشده‌ی جدید، اکسپریا ۴ احتمالا گوشی کامپکت بعدی سونی با نسبت نمایشگر ۲۱ به ۹ سونی خواهد بود.
تبلیغات

سونی در جریان کنگره جهانی موبایل اکسپریا ۱، اولین گوشی هوشمند با نمایشگر 4K اولد و همچنین اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس، میان‌رده‌هایی با نسبت نمایشگر ۲۱ به ۹ و دوربین دوگانه را معرفی کرد. 

در این رویداد رونمایی خبری از گوشی‌های کامپکت سونی نبود و دستگاه‌های جدید نیز جانشین اکسپریا XZ3 نبودند. شایعه‌های جدیدی در مورد گوشی‌ کامپکت بعدی سونی منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد گوشی هوشمند کامپکت بعدی سونی یا مشخصات میان‌رده‌ها به بازار عرضه شود و احتمال دارد این گوشی هوشمند سونی اکسپریا ۴ باشد.

سونی اکسپریا 4

مبنای اخبار منتشرشده، شایعاتی است که در فروم‌های Esato به‌اشتراک گذاشته شده است. رندر فاش‌شده‌ای، دو مدل قدیمی‌تر از گوشی‌های اکسپریا کامپکت را به‌همراه مدل جدیدی که قرار است رونمایی شود، نشان می‌دهد. باتوجه‌به تصویر به‌اشتراک گذاشته‌شده، ظاهرا عرض هر سه گوشی هوشمند یکسان و برابر با ۶۵ میلی‌متر است. اما نسبت نمایشگر به بدنه تغییر کرده است. بیشتر گوشی‌های هوشمند این سری با نسبت نمایشگر ۱۶ به ۹ معرفی شده‌اند. البته سونی اکسپریا XZ2 کامپکت از نسبت نمایشگر  ۱۸ به ۹ بهره می‌برد.

شایعات مطرح‌شده ادعا می‌کند که گوشی کامپکت بعدی سونی با نسبت نمایشگر ۲۱ به ۹ معرفی خواهد شد. این شایعه و باور کردن آن یک طرف قضیه قرار دارد. چون شایعه‌ی دیگری می‌گوید این گوشی هوشمند با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ رونمایی خواهد شد. از آنجایی که باید منتظر رونمایی یک گوشی هوشمند میان‌رده از سوی سونی باشیم، باور کردن شایعه‌ی دوم واقعا سخت است.

انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند جدید باریک‌تر از مدل‌های قبلی باشد. ضخامت ۸.۳ میلی‌متری این دستگاه نشان می‌دهد از سونی اکسپریا XZ2 کامپکت با ضخامت ۱۲.۱ میلی‌متری نیز باریک‌تر خواهد بود. البته باید درنظر داشته باشیم که مدل جدید بدون جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری معرفی می‌شود. براساس شایعات جدید، ظاهرا سونی اکسپریا ۴ به‌صورت انحصاری توسط اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo به‌فروش نخواهد رسید. باید منتظر اخبار تکمیلی در مورد این گوشی هوشمند باشیم تا متوجه بشویم کدام‌یک از این اطلاعات درست هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات