اپل آیپد ایر 10.5 اینچی را معرفی کرد

دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
اپل لحظاتی پیش آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی را با طراحی مشابه گذشته و پردازنده‌ی A12 Bionic معرفی کرد.
تبلیغات

اپل امروز نسل جدید آیپد ایر را با همان زبان طراحی آشنای گذشته رونمایی کرد. نمایشگر تبلت اپل آیپد ایر جدید اکنون با رزولوشن ۱۶۶۸ × ۲۲۲۴ پیکسل و تراکم ۲۶۴ پیکسل‌براینچ، نیم‌میلیون پیکسل بیشتر را در بطن خود دارد، روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می‌رسد و ضمن پشتیبانی از فناوری True Tone و فضای رنگی گسترده‌ی P3، قطر آن با ۲۰ درصد افزایش به ۱۰.۵ اینچ رسیده است.

اپل آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی / apple ipad air 10.5

کوپرتینونشین‌ها برای ارتقاء سخت‌افزار سراغ تراشه‌ی A12 Bionic رفته‌اند تا بدین‌‌ترتیب، تبلت جدیدشان، عملکردی هم‌سطح با آیفون ۱۰ اس داشته باشد. اپل ادعا می‌کند که به‌لطف پردازنده‌ی A12 Bionic و موتور پردازش عصبی درون آن، آیپد ایر جدید ۷۰ درصد بهبود در عملکرد CPU و بهبود دو برابری توان پردازش گرافیکی را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد. فیل شیلر، قائم‌مقام ارشد واحد بازاریابی اپل در مورد تبلت‌های جدید شرکت متبوع خود چنین می‌گوید:

از اجرای بازی‌های واقعیت افزوده، یادداشت‌برداری و نقاشی با اپل‌پنسل گرفته تا یادگیری توسعه‌ی اپلیکیشن با Swift Playgrounds و تماشا یا ویرایش فیلم‌های 4K، همگی زمینه‌هایی هستند که آیپد به ارائه‌ی تجربه‌های جادویی و جدید در آن‌ها ادامه می‌دهد و بهترین دستگاه برای انجامشان محسوب می‌شود. امروز خانواده‌ی آیپد با آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی که ابعاد، قابلیت‌ها و عملکرد سطح بالارده را با قیمتی استثنائی به‌ارمغان می‌آورد و آیپد مینی ۷.۹ اینچی ارتقاءیافته که اپل‌پنسل، نمایشگر رتینا و پردازنده‌ی A12 Bionic را برای کاربران علاقه‌مند به دستگاه‌های جمع‌وجور ارائه‌ می‌دهد، دو گام بزرگ را به سمت جلو برداشت.

قیمت پایه‌ی دستگاه‌های نسل هفتمی اپل با ۶۴ گیگابایت حافظه و اتصال WiFi معادل ۴۹۹ دلار است و قیمت نسخه‌ی LTE آن نیز به ۶۲۹ دلار می‌رسد. ناگفته نماند که نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه با اتصال وای‌فای یا LTE و برچسب قیمتی ۶۴۹ یا ۷۷۹ دلار برای سفارش در دسترس قرار دارد.

اپل آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی / apple ipad air 10.5

همان‌طور که اشاره کردیم، آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی به زبان طراحی گذشته وفادار باقی مانده است؛ بنابراین دستگاه جدید به‌جای Face ID برای احراز هویت بایومتریک کماکان به تاچ آی‌دی اتکا دارد، ضمن اینکه خبری از پورت USB-C نیست و تبلت اقتصادی کوپرتینونشین‌ها باز هم از پورت اختصاصی لایتنینگ بهره می‌برد. با وجود حذف تدریجی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون از محصولات اپل، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی، این پورت کاربردی را در لبه‌ی خود می‌بیند.

اگرچه اپل سال گذشته نسل دوم قلم اپل‌پنسل را نیز همراه آیپد پرو ۲۰۱۸ معرفی کرد، آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی با نسل نخست این قلم سازگاری دارد. دوربین آیپد ایر جدید نسبت به قبل بدون تغییر باقی مانده است؛ به‌طوری که دوربین اصلی آن از حسگر ۸ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری Full HD بهره می‌برد و در نمای جلوی دستگاه نیز دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی FaceTime HD دیده می‌شود. اپل برای نسل جدید آیپد ایر، ۱۰ ساعت شارژدهی را پیش‌بینی می‌کند.

اپل آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی / apple ipad air 10.5

آیپد ایر ۱۰.۵ اینچی هم‌اکنون در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری برای سفارش در دسترس قرار دارد، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود، طی این هفته، در فروشگاه‌های فیزیکی اپل نیز به‌فروش برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات