نگاهی عمیق به مرسدس AMG E63 S استیشن مدل ۲۰۱۸

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
مرسدس بنز E63S خود را اصلی‌ترین رقیب بی‌ام‌و M5 مطرح می‌کند. مدل استیشن این خودرو گرچه کاربردی و خانوادگی است، توانایی‌هایی درحد سوپراسپرت را ارائه می‌دهد.
تبلیغات

بی‌ام‌و M5 با وجود سروصدای زیاد از زمان ورود به بازار، همواره خطری جدی درمقابل خود دارد و آن مرسدس بنز E63S است. درادامه، نگاهی دقیق‌تر به مدل استیشن واگن این خودرو با نام E63S خواهیم انداخت.

امروزه، بیشتر خریداران خودرو به‌دنبال کراس‌اور هستند و کراس‌اورها محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. درحال‌حاضر، استیشن‌ها محبوبیت سال‌های پیش خود را ندارند؛ اما کارایی آن‌ها در‌مقایسه‌با کراس‌اورها آن‌قدر بهتر است که شاید لازم است دوباره به آن‌ها روی بیاوریم.

کراس‌اورها با ارتفاع زیادشان جذابیت ظاهری زیادی دارند؛ اما استیشن واگن‌ها نیز امروزه دیگر خودروهای بدون هیجان نیستند و پیشرفت زیادی کرده‌اند. این قضیه وقتی برایتان جذاب‌تر خواهد شد که بدانید استیشن واگنی که می‌خواهیم آن را بررسی کنیم، به پیشرانه‌ی V8 تویین‌توربو با قدرت ۶۰۳ اسب‌بخار مجهز شده است. همچنین، با داشتن فضایی جادار و سیستم چهارچرخ محرک می‌تواند همه‌ی مزایای کراس‌اورها را نیز باهم داشته باشد. بله، این شما و این مرسدس بنز AMG E63S 4Matic استیشن.

 قیمت

مرسدس بنز E63S ازنظر قیمتی اصلا خودرویی رقابتی محسوب نمی‌شود. مدل پایه‌ی این خودرو ۱۰۶,۰۰۰ دلار قیمت دارد و قیمت مدل آزمایش‌شده نیز باتوجه‌به آپشن‌ها به ۱۴۰,۰۰۰ دلار می‌رسد. مدل استیشن هیچ آپشن اضافه‌تری درمقایسه‌با مدل سدان E63S ندارد و هر دو خودرو با آپشن‌هایی یکسان دردسترس قرار دارند، با این تفاوت که مدل استیشن حدود ۲,۰۰۰ دلار گران‌تر است.

آپشن پکیج فیبرکربن در این خودرو به‌تنهایی ۸,۵۰۰ دلار قیمت دارد و قاب آینه‌های جانبی و تریم داخلی و پوشش روی موتور را شامل می‌شود. افزون‌براین، بیشتر خریداران E63S واگن ترمزهای کربن سرامیکی را برای خودروِ خود سفارش می‌دهند که این ترمزها به‌تنهایی ۹,۰۰۰ دلار قیمت دارند. این ترمزها به‌جز قدرت فراوانی که دارند، به‌دلیل رنگ طلایی کالیپر ظاهر بسیار زیبایی هم برای خودرو ایجاد می‌کنند.

پکیج آپشنی نیز با نام پریمیوم نیز برای E63S واگن به قیمت ۳,۶۰۰ دلار آماده‌ی سفارش است که سیستم‌های کمکی ایمنی و دوربین ۳۶۰ درجه و HUD را دربر می‌گیرد. پکیج Advanced Lighting نیز با قیمت ۱,۵۰۰ دلاری شامل چراغ‌های اصلی LED هوشمند است. برای کسانی که بی‌صدابودن کابین خودرو برایشان اهمیت زیادی دارد، مرسدس بنز پکیجی ۱,۱۰۰ دلاری به‌نام آکوستیک عرضه می‌کند که شامل شیشه‌های عایق صدا و پوشش‌های صداگیر درون درها می‌شود و می‌تواند کابین ساکت‌تری برای سرنشینان ایجاد کند.

افراد دوستدار سروصدای اگزوز خودرو و لذت رانندگی می‌توانند پکیج ۱,۲۵۰ دلاری AMG Performance را سفارش دهند تا روی خودرو سیستم اگزوز اسپرت نصب شود. درکنار این، پکیج صندلی‌های اسپرت ۲,۵۰۰ دلاری نیز وجود دارند. در انتها نیز، سیستم تهویه‌ی سه‌گانه به قیمت ۷۵۰ دلار سفارش‌دادنی است.

طراحی

مرسدس E63S سدان طراحی بسیار جذابی دارد؛ اما طراحی‌اش به‌عنوان استشین حتی بهتر است. از هر سمتی که به این محصول اروپایی نگاه کنید، فوق‌العاده است و به‌خصوص رینگ‌های مدل AMG تأثیر بسیار مثبتی روی نمای جانبی E63S واگن گذاشته‌اند. گرچه نمای جلو بسیار مشابه مدل سدان است، در نمای عقب با چراغ‌هایی کاملا متفاوت و افقی رو‌به‌رو هستیم که بیشتر یادآور مدل اس کلاس کوپه هستند.

2018 Mercedes-AMG E63S Wagon

بزرگ‌ترین برگ برنده‌ی مرسدس نه در طراحی بدنه، بلکه در طراحی کابین است جایی که همیشه آلمانی‌ها کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند. طراحی کلی کابین E63S بسیار مدرن است و پنلی شیشه‌ای در سرتاسر بالای کنسول وجود دارد که دو نمایشگر ۱۲ اینچی را درون خود جای داده است. یکی از این نمایشگرها نقش سیستم اطلاعات و سرگرمی روی کنسول وسط را بازی می‌کند و دیگری هم که مقابل راننده قرار دارد، به‌عنوان نشان‌دهنده‌ی دیجیتالی عمل می‌کند.

2018 Mercedes-AMG E63S Wagon
2018 Mercedes-AMG E63S Wagon
2018 Mercedes-AMG E63S Wagon
2018 Mercedes-AMG E63S Wagon
2018 Mercedes-AMG E63S Wagon

کابین مرسدس E63S درعین زیبایی، بسیار راحت است و از مواداولیه‌ی باکیفیتی هم در ساخت ان استفاده شده است.

راحتی

صندلی‌های E63S استیشن، به‌‌ویژه مدل AMG، به‌خوبی از بدن سرنشینان حمایت می‌کند. این صندلی‌ها درعین اسپرت‌بودن، بسیار راحت هستند و در مسافرت‌ها اصلا حس کم‌جابودن را به سرنشینان منتقل نمی‌کنند. علاوه‌براین در بخش عقب، هم فضای پا و هم فضای شانه‌ها و بالای سر کاملا بزرگ و کافی است. بااین‌حال، اگر E63S استیشن برای مسافرت‌های طولانی و با حداکثر تعداد سرنشینان استفاده شود، صندلی‌های اسپرت مناسب نیستند و این صندلی‌ها به‌دلیل کمی ابعاد بزرگ‌تر از جای پای سرنشینان عقبی می‌کاهند.

فضای بار E63S استیشن واقعا فوق‌العاده است و حتی با تاکردن صندلی‌های ردیف دوم این فضا بازهم افزایش پیدا می‌کند. فضای صندوق این خودرو به‌حدی بزرگ است که در هنگام اسباب‌کشی به‌عنوان وانت می‌‌توان از آن استفاده کرد. کف صندوق بار کاملا مسطح است و از طرفی ارتفاع خودرو کم است و درِ صندوق نیز کاملا به‌سمت بالا بازمی‌شود؛ بدین‌ترتیب، قراردادن و برداشتن اشیاء از درون صندوق E63S به‌سادگی انجام می‌شود. در مرسدس E63S برخلاف اصلی‌ترین رقیبش، یعنی پورشه پانامرا اسپرت توریزمو، قسمت چرخ‌ها اصلا به فضای صندوق بار لطمه نزده است؛ در‌حالی‌که در پورشه بخشی از گِل‌گیرها به درون صندوق بار آمده و از کاربردی‌بودن صندوق کاسته است.

فناوری

مرسدس E63S همانند بسیاری از محصولات امروزی مرسدس بنز به سیستم MBUX مجهز است. همچنین، درون کابین به‌جرئت بهترین نورپردازی داخلی در این کلاس به‌چشم می‌خورد. نمایشگر مرکزی همه‌ی امکانات خودرو را می‌تواند کنترل کند و به اپل کارپلی و اندروید اتو نیز مجهز است. امکانات این سیستم به‌قدری زیاد است که از گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها گرفته تا چراغ‌های LED و در صندوق عقب و سیستم صوتی حرفه‌ای را کنترل کند.

عملکرد فنی

2018 Mercedes-AMG E63S Wagon
2018 Mercedes-AMG E63S Wagon
2018 Mercedes-AMG E63S Wagon
2018 Mercedes-AMG E63S Wagon

این خودرو پیش از اینکه استشین باشد، AMG E63S است و این، یعنی اصلی‌ترین سلاح آن زیر کاپوت نهفته است. پیشرانه‌ی به‌کاررفته V8 تویین‌توربو با حجم ۴ لیتر است که می‌تواند ۶۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. با چنین پیشرانه‌ای، E63S می‌تواند در ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این شتاب فوق‌العاده با کمک سیستم چهارچرخ محرک 4Matic به‌دست آمده است. با‌این‌اوصاف، E63S استیشنی خانوادگی با قابلیت حمل وسایل زیاد است که یک‌دهم ثانیه نیز از سوپر اسپرت مرسدس بنز، یعنی AMG GTR سریع‌تر است.

این پیشرانه آن‌قدر قوی است و عملکرد مناسبی دارد که هم در دورهای میانی و هم در دورهای زیاد، موتور به‌خوبی دور می‌گیرد و تأخیری در عملکرد آن به‌چشم نمی‌خورد. عملکرد جعبه‌دنده‌ نیز درضمن سریع‌بودن، کاملا بدون نقص است و در رانندگی روزمره نیز بسیار راحت ظاهر می‌شود و از دردسرها و اذیت‌های جعبه‌دنده‌های دوکلاچه خبری نیست. این جعبه‌دنده هم از حالت Comfort برای استفاده روزمره برخوردار است و هم می‌توان آن را در حالت دستی قرار داد و از پدال‌های پشت فرمان استفاده کرد.

یکی دیگر از بخش‌های مهم E63S استیشن سیستم تعلیق آن است. این سیستم تعلیق بادی تنظیمات مختلف و عملکردی عالی دارد و حتی با وجود رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی AMG، به‌خوبی از پس دست‌اندازها برمی‌آید. با قراردادن سیستم تعلیق در حالت اسپرت خودرو به‌شدت خشک می‌شود و حرکات بدنه در پیچ‌ها به‌حداقل کاهش پیدا می‌کند. با چنین سیستم بی‌نقصی، با وجود وزن بیش از ۲.۲ تن، به‌راحتی می‌توانید پیچ‌ها را با سرعت پشت‌سر بگذارید. در‌این‌بین، تنها ایراد موجود مربوط‌به فرمان E63S است که اطلاعات چندان زیادی از مسیر را منتقل نمی‌کند.

ایمنی

با سفارش پکیج ۳,۶۰۰ دلاری پریمیوم برای E63S، این خودرو به امکانات ایمنی زیادی مجهز خواهد شد. این امکانات شامل سیستم رادار بین خطوط، سیستم هشدار نقطه‌ی کور، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، سیستم کمکی فرمان و کروزکنترل هوشمند هستند. گرچه سازمان IIHS هنوز آزمایش تصادف را روی مدل E63S واگن انجام نداده، نتایج مدل سدان بسیار عالی بوده و توانسته امتیاز درخورتوجهی دریافت کند. مؤسسه‌ی NHTSA نیز در آزمایش تصادفی که روی این خودرو انجام داد، ۵ ستاره‌ی ایمنی کامل را به E63S داد.

مصرف سوخت

مرسدس E63S واگن نیز همانند هر محصول دیگر AMG به سوخت باکیفیت نیاز دارد. در آزمایش‌های EPA، این خودرو مصرف سوخت شهری ۱۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت بزرگ‌راه ۱۰.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف ترکیبی ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را از خود برجای گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات