هواوی ۱۰ میلیون گوشی هوشمند سری میت 20 فروخته است

دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
رسیدن هواوی به میزان فروش هدف در گوشی‌های هوشمند سری میت ۲۰، نشان می‌دهد این شرکت برای موفقیت به حضور در بازار آمریکا نیاز ندارد.
تبلیغات

حدودا دو هفته دیگر، هواوی سرانجام پرچم‌داران جدید سری پی ۳۰ را رونمایی خواهد کرد. این شرکت چینی بر ایجاد هیجان گوشی‌های مجهز به چهار دوربین بسیار متمرکز است که امکان دارد صنعت تصویربرداری موبایلی را وارد مرحله‌ی جدیدی از تکامل کند. هواوی، دومین شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، هم‌زمان در راه رسیدن به جایگاه نخست تولیدکنندگان گوشی در جهان، به اهداف درخورتوجهی دست یافته است.

هواوی محصولات خود را در آمریکا هنوز به‌طور رسمی عرضه نمی‌کند؛ اما گوشی‌های هوشمند سری میت ۲۰ آن، تنها در چهار و نیم ماه به میزان فروش چشم‌گیر ۱۰ میلیون دستگاه رسیده است. این درحالی است که آمریکا یکی از بازارهای بزرگ و سودده گوشی‌های هوشمند در دنیا محسوب می‌شود و رکورد فروش محصولات سری میت ۲۰ هواوی درحالی به‌دست آمده که این گوشی‌ها رسما در آمریکا عرضه نشده‌اند. البته، این اولین‌بار نیست که محصولات پرچم‌دار هواوی به این رکورد رسیده؛ اما پی ۲۰ و میت ۱۰ تقریبا همزمان و در اوت۲۰۱۸ به این میزان فروش رسیدند. درادامه، توییت حساب کاربری هواوی موبایل را باهم می‌خوانیم:

از تمام افرادی تشکر می‌کنیم که در دستیابی به رکورد شگفت‌انگیز فروش ۱۰ میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند سری میت ۲۰ هواوی به ما کمک کرده‌اند. این میزان فروش از زمان شروع عرضه‌ی این محصولات از اکتبر۲۰۱۸ تاکنون محاسبه شده است. از حمایت مستمر شما به خود می‌بالیم و تلاش می‌کنیم همه‌ی محصولات خود را همواره بهبود بخشیم. 

درحالی‌که پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو برای دستیابی به این میزان فروش نهایتا به ۵ ماه نیاز داشتند، رسیدن به این هدف فروش برای میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو حدودا ۲ ماه بوده است. البته، محبوبیت این گوشی‌های هواوی درحد گوشی‌های سری پی ۲۰ نبوده است. منظور ما از میت ۱۰ پرو همان مدلی است که کاربران آمریکایی نیز می‌توانند آن را آنلاک‌شده از تعدادی از نمایندگی‌های فروش معتبر در آمریکا بخرند و همچنین، از ضمانت معتبر هواوی نیز بهره ببرند. اساسا امکان خرید دو گوشی‌ هوشمند میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو در آمریکا وجود دارد؛ اما وب‌سایت ای‌بی (eBay)، تنها جایی است که افراد می‌توانند محصولات مذکور را در این کشور بخرند. در این وب‌سایت، چند فروشنده‌ی کم‌وبیش معتبر وجود دارد که مدل بین‌المللی گوشی‌های هوشمند میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را با قیمتی معقول، ولی بدون ضمانت می‌فروشند.

باتوجه‌به آنچه گفته شد، هواوی برای رسیدن به موفقیت در راهش به حضور در آمریکا نیازی ندارد. این غول فناوری چینی در آسیا حضور گسترده‌ای دارد و سرعت رشد این شرکت در اروپا نیز بسیار زیاد است. هواوی حتی در کانادا به برندی محبوب تبدیل شده و گوشی‌های سری میت ۲۰ ازطریق اپراتورهای بزرگ این کشور، ازجمله راجرز و بل و تِل‌اس فروخته می‌شوند. اگر هواوی فعالیتش در حوزه‌ی گوشی‌ها پرچم‌دار و میان‌رده را به‌همین منوال ادامه دهد، به‌احتمال زیاد تبدیل این شرکت به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در دنیا را شاهد خواهیم بود.

دیدگاه شما دراین‌باره چیست؟ هواوی سرانجام جایگاه نخست بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند دنیا را به‌دست خواهد آورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات