بوگاتی ویرون کمیاب در کلکسیون مانی خوشبین

دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی کلکسیون مرسدس بنز‌های SLR، این بار مانی خوشبین بوگاتی ویرون کمیاب خود را در یک ویدئوی جدید معرفی می‌کند.
تبلیغات

اگر تنها یک مسئله باشد که بوگاتی در ۱۰ سال اخیر در آن تبحر خاصی پیدا کرده باشد، آن مسئله چیزی نیست جز ساخت نسخه‌های مخصوص از خودروهایش. این خودروساز فرانسوی تاریخچه‌ای غنی در ساخت مدل‌های منحصر‌به‌فرد و تولید محدود دارد. اما این نسخه‌ها به‌صورت خاص با تولید آخرین نمونه‌های ویرون رایج شدند. درواقع، حساب نسخه‌های ویژه تولید محدود از ویرون از دست خیلی‌ها در رفته، اما یکی از به‌یادماندنی‌ترین این نمونه‌ها، بوگاتی ویرون گرند اسپرت Vitesse Rembrandt است. خودروی مذکور در سال ۲۰۱۴ توسط بوگاتی و تحت عنوان Legends Series معرفی شد که تنها به تولید ۳ دستگاه محدود می‌شد. این خودرو برای یادبود برادر بنیان گذار شرکت یعنی Ettore Bugatti، با نام Rembrandt Bugatti ساخته شد. موتور ۱۶ سیلندر ۴ توربوشارژ این خودرو، ۱۲۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این قدرت برای رساندن ویرون ویتس از حالت سکون به‌سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت تنها در ۲.۴ ثانیه کافی است.

بوگاتی ویرون ویتس Rembrandt

در هنگامی که اتوره به ساخت خودرو مشغول بود، برادرش به مجسمه‌سازی و پیکرتراشی مشغول بود و به کار با مواد برنزی علاقه داشت. یکی از تفریحات مورد علاقه وی، ساخت مجسمه‌های مختلف از فیل بود. به منظور گرامی‌داشت این موضوع، در بدنه بوگاتی ویرون گرند اسپرت ویتس Rembrandt هم از مواد فیبرکربنی برنزی رنگ و رگه‌های قهوه‌ای استفاده شده است. در قسمت کابین هم مجسمه یک فیل بین دو صندلی دیده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو می‌توان به کابین چرم قهوه‌ای رنگ داخل کابین و رینگ های ۲ رنگ اشاره کرد.

جالب است بدانید که این خودرو هم متعلق به مانی خوشبین، میلیونر معروف ایرانی است که قبل تر ویدیویی را از کلکسیون مرسدس بنز‌های SLR وی منتشر کردیم. همان‌طور که مانی خوشبین در ویدئو توضیح می‌دهد، در قسمت‌های از کابین از تریم پلاتینیوم هم استفاده شده است. در اصل، جلوپنجره نعل اسبی و لوگوی EB بوگاتی در قسمت عقب و روی فرمان خودرو، از جنس مواد فلزی بسیار گران‌قیمت ساخته شده‌اند. ارزش فعلی این خودرو بیش از ۲.۷ میلیون دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات