میت ایکس معرفی شد؛ گوشی تاشدنی هواوی با نمایشگر تمام‌صفحه و مودم 5G

یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
مطالعه 4 دقیقه
هواوی دقایقی پیش گوشی تاشدنی میت X را با مودم 5G و مکانیزمی متفاوت نسبت به گلکسی فولد معرفی کرد.
تبلیغات

هواوی به شایعات و گمانه‌زنی‌ها طولانی‌مدت پایان داد و لحظاتی پیش گوشی تاشدنی خود را با نام Mate X طی رویدادی اختصاصی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹ رونمایی کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با محصول نوآورانه و آینده‌نگرانه‌ی چینی‌ها بیشتر آشنا شویم.

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

پس از گلکسی فولد، گوشی هواوی میت ایکس دومین محصول جدی در دسته‌ی گوشی‌های تاشدنی به‌حساب می‌آید. چینی‌ها در این محصول راهکاری کاملا متفاوت را نسبت به سامسونگ در پیش گرفته‌اند و به‌کارگیری پنل OLED منعطف FullView درکنار مکانیزم لولای موسوم به Falcon Wing، امکان تا کردن نمایشگر به بیرون را فراهم کرده‌اند. بدین ترتیب میت ایکس می‌تواند نقش یک گوشی با طراحی تمام‌صفحه و نمایشگر دوگانه یا یک تبلت تمام‌صفحه را ایفا کند. 

طراحی منحصربه‌فرد میت ایکس باعث می‌شود تا در هر دو حالت تبلت و گوشی، عاری از هرگونه بریدگی یا حفره‌ای باشد؛ در حالت گوشی، میت ایکس نمایشگری ۶.۶ اینچی با رزولوشن ۲۴۸۰ × ۱۱۴۸ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در حالت تبلت، صفحه‌نمایش دستگاه به پنلی ۸ اینچی با رزولوشن ۲۴۸۰ × ۲۲۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۸:۷.۱ بدل می‌شود. برای مقایسه باید اشاره کنیم که ابعاد نمایشگر گلکسی فولد در حالت گوشی و تبلت به‌ترتیب ۴.۶ و ۷.۲ اینچ با بریدگی است.

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

در حالت تاشده، بخش پشتی نمایشگر برای استفاده در کاربری‌هایی نظیر ثبت عکس سلفی در دسترس کاربر قرار دارد. در این قسمت ابعاد صفحه‌نمایش به ۶.۳۸ اینچ و رزولوشن ۲۴۸۰ × ۸۹۲ پیکسل می‌رسد. چینی‌ها حسگر اثر انگشت و کلید کنترل صدای میت ایکس را نیز در لبه‌ی سمت راست آن قرار داده‌اند و مجموعه‌ی دوربین درکنار بخشی از قطعات، درون نوار باریکی در پشت دستگاه جای گرفته است.

میت ایکس بدنه‌ی بسیار باریکی دارد؛ به‌طوری که در حالت تبلت و گوشی، ضخامت آن به‌ترتیب به تنها ۵.۴ و ۱۱ میلی‌متر می‌رسد، ضمن اینکه در حالت تاشده هیچ شکافی بین دو نیمه‌ی دستگاه وجود ندارد. باید توجه داشته باشید که ضخامت گوشی تاشدنی سامسونگ در حالت تاشده ۱۷ میلی‌متر است. ریچارد یو، مدیرعامل گروه تجاری هواوی دستیابی به چنین ضخامتی را به‌لطف لولای نوآورانه‌ی دستگاه می‌داند که بیش از ۱۰۰ قطعه را دربردارد.

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

میت ایکس از مودم ۷ نانومتری 5G‌ موسوم به Balong 5000 درکنار پردازنده‌ی قدرتمند کرین ۹۸۰ بهره می‌برد و به‌گفته‌ی ریچارد یو، به‌کاربر اجازه می‌دهد تا با سرعت فوق‌العاده‌ای، تنها ظرف ۳ ثانیه، فایلی یک گیگابایتی را دانلود کند؛ البته طبیعتا سرعت اتصال دیتا به اپراتور بستگی خواهد داشت. چینی‌ها حتی برای پروتکل‌های آینده نیز آماده شده و میت ایکس را با معماری‌های NSA و SA سازگار کرده‌اند. گوشی تاشوی هواوی حتی از دو سیمکارت نیز پشتیبانی می‌کند.

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

انرژی مورد نیاز میت ایکس را باتری دو تکه‌ای با ظرفیت کلی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت تأمین می‌‌کند که احتمالا شارژدهی مناسبی را برای این دستگاه به‌ارمغان خواهد آورد. چینی‌ها شارژر سریع فوق‌العاده قدرتمند ۵۵ واتی را نیز برای گوشی تاشوی خود تدارک دیده‌اند که می‌تواند تنها ظرف ۳۰ دقیقه، شارژ باتری را به ۸۵ درصد برساند. ضمن اینکه ابعاد شارژر یادشده تفاوت چندانی با شارژرهای دیگر شرکت سازنده ندارد.

دوربین میت ایکس در همکاری با لایکا توسعه داده شده است و درست‌مانند میت ۲۰ پرو، شامل یک ماژول تله‌‌فوتو، یک ماژول واید و یک ماژول اولتراواید می‌شود. بدین ترتیب کاربر انبوهی از قابلیت‌های متنوع از حالت شب و پرتره گرفته تا عکس‌های فوق عریض را در اختیار خواهد داشت و به‌لطف طراحی خاص گوشی، از این دوربین‌ها برای ثبت عکس‌های سلفی نیز می‌توان استفاده کرد. گوشی تاشدنی هواوی قابلیت جالب‌توجهی مانند Mirror Shooting را نیز ارائه می‌دهد که به‌موجب آن، سوژه می‌تواند در جریان عکسی باشد که از او گرفته می‌شود.

Huawei Mate X / هواوی میت ایکس

همان‌طور که می‌توان حدس زد، چینی‌ها برای میت ایکس با ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، قیمت فوق‌العاده بالای ۲۲۹۹ یورو (۲۶۰۰ دلار) را در نظر گرفته‌اند و آن را از اواسط ۲۰۱۹ با رنگ آبی روانه‌ی بازار خواهند کرد؛ اما احتمالا در آینده شاهد عرضه‌ی رنگ‌های بیشتری از این دستگاه خواهیم بود. نظر شما در مورد قیمت گوشی جدید و البته متفاوت هواوی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات