مجموع درآمد ۱۱ سال گذشته توسعه‌دهندگان از اپل به ۱۲۰ میلیارد دلار می‌رسد

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل کمک شایانی به درآمدزایی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن کرده است؛ به‌گونه‌ای‌که در ۱۱ سال گذشته، ۱۲۰ میلیارد دلار از درآمد اپلیکیشن‌ها را به آنان پرداخت کرده است.
تبلیغات

۱۱ سال از معرفی اپ‌استور اپل می‌گذرد و از آن زمان، توسعه‌دهندگان سرتاسر جهان درآمدی درحدود ۱۲۰ میلیارد دلار از این بازارچه‌ی اپلیکیشن کسب کرده‌اند. از درآمد مذکور، ۲۵ میلیارد دلار نیز به توسعه‌دهندگان اروپایی تعلق داشته است.

اولیور شوسر، معاون اپل‌موزیک و بخش فروش بین‌المللی اپل، آمار درآمدی اشاره‌شده را مطرح کرد. آمارهای او ابتدا در وب‌سایتی آلمانی به‌نام Macerkopf منتشر شدند که جزئیاتی از طرح‌های آتی شرکت را نیز برای اپ‌استور و دیگر سرویس‌ها بیان می‌کرد. به‌ادعای شوسر، سرویس‌های اپل، ازجمله سرویس‌های فروش محتوا و اپل‌پِی و iCould Storage، با هدف رسیدن به درآمد سالانه‌ی ۴۰ میلیارد دلار فعالیت می‌کنند.

بخش‌هایی از گزارش مذکور که به درآمد توسعه‌دهندگان اروپایی از اپلیکیشن‌های اپل می‌پردازد، سهم آن‌ها را ۲۰.۸۳ درصد عنوان می‌کند که درمقایسه‌با گزارش‌های قبلی، کاهش درخورتوجهی یافته است. در سال ۲۰۱۴،‌ اپل درآمد جهانی توسعه‌دهندگان را ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرده بود که ۳۲.۵ درصد یا ۶.۵ میلیارد دلار آن به اروپاییان تعلق داشت.

App Store

شوسر در ادامه‌ی گزارشش، تعداد مشترکان اپل‌موزیک را تأیید کرد و درباره‌ی افزایش شنوندگان پادکست‌ها نیز آمارهای جالبی ارائه داد:

اپل‌موزیک ۴ سال پیش رونمایی شد و اکنون در سرتاسر جهان، حدود ۵۰ میلیون مشترک پولی دارد. ما سرویس استریم موسیقی پیش‌گام در ایالات متحده‌ی آمریکا و در میان کاربران آیفون نیز، پرطرفدارترین سرویس موسیقی هستیم. درباره‌ی گزارش‌های سرویس پادکست نیز باید بگویم مشتریان ما بیش از ۵۰ میلیارد اپیزود از ۶۵۰ هزار پادکست فعال دانلود کرده و شنیده‌اند.

در آوریل سال گذشته‌ی میلادی، اولیور شوسر به‌عنوان معاون ارشد Apple Music و فروش بین‌الملل شرکت انتخاب شد. در همان زمان، جیمی ایوین نیز مشاور اپل شد. گفته می‌شود شوسر در خرید Shazam نقشی مهمی برای اپل ایفا کرده و اکنون، قراردادهای خرید و پخش موسیقی در پلتفرم اپل‌موزیک را نیز مدیریت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات