معرفی نسخه‌ی قابل‌ ارتقای Mac Pro 2019 اپل در WWDC سال جاری

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
اخبار و گزارش‌ها حاکی از ارائه‌ی آخرین نسخه‌ی MacBook Pro شرکت اپل با ساختاری ماژولار و قابل ارتقاست که اپل قصد معرفی و آغاز عرضه‌ی آن را در WWDC 2019 دارد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد اپل قصد معرفی یک نسخه‌ی ماژولار Mac Pro 2019  را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۱۹ یا WWDC دارد. این کنفرانس در ماه ژوئن سال جاری برگزار خواهد شد. شایعات برآمده از گزارش‌هاِی خبرگزاری بلومبرگ همچنین احتمال انتشار ابزار تبدیل محتوای آیپاد به Mac را منتفی ندانسته است. 

بنا بر اظهارات منابع خبری بلومبرگ، اپل به‌طور محرمانه، در حال بررسی پیش‌نمایش نسخه جدید و بهینه‌ای از نوت‌بوک سطح بالای Mac Pro در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال جاری است. با این وجود  هنوز تصمیمات این شرکت در این‌باره علنی نشده است. درحالی‌که شرکت اپل در گذشته صحبت‌هایی در مورد تعهدش به ساخت یک نسخه جدید Mac Pro کرده است و تاریخ عرضه‌ی آن را به مقطعی از سال جاری موکول کرده، اطلاعات چندانی در مورد این کامپیوتر MacBook سطح بالا همچنان وجود ندارد.

macbook-pro

ساخت ماژولار نسخه‌ی بعدی Mac

ساخت کامپیوتر به شیوه‌ی ماژولار این امکان را به کاربران خواهد داد تا دستگاه خود را در خلال سال‌های بعد به آسانی ارتقا دهند، بنابراین هواداران اپل، صاحب کامپیوتر قابل ارتقایی متناسب با نیازها و توان خرید خود خواهند شد. این قابلیت ارتقا چیزی است که همیشه باعث خشنودی دارندگان کامپیوترهای شخصی بوده، اما محصولات اپل از این نظر در تنگنا بوده و امکان ارتقا و تعمیر در خانه را نداشته‌اند.

قبلا یک چنین راهکار ارتقای ماژولاری را به‌طور سربسته  در مورد Mac Mini شاهد بودیم، در Mac Mini ویژگی جدیدی وجود داشت که امکان اتصال تعدادی از این کامپیوترها را برای ساختن یک دستگاه واحد قدرتمندتر فراهم می‌کرد. 

برای هواداران شرکت اپل که همواره نگرانی هایی در مورد اکراه این شرکت از بروز خلاقیت‌های ویژه و اقدامات روزآمد در مورد آخرین محصولات حرفه‌ای‌اش دارند، خبر معرفی چنین نسخه‌ای از محصول پرچم‌دار 2019 Mac Pro در کنفرانس جهانی  توسعه‌دهندگان سال ۲۰۱۹، قطعاً خبری خوش‌آیند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات