دعوت اینتل از گیمرها برای پیوستن به ادیسه گرافیکی این شرکت

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
اینتل قصد دارد طی برنامه‌ای به نام ادیسه از نزدیک گیمرهای رایانه‌های شخصی را در جریان آخرین تحولات ساخت پردازنده‌های گرافیکی مجزای این شرکت قرار داده، خواسته‌ها و توقعات آنان را از کارت‌های گرافیک آینده‌اش ملاک عمل قرار دهد.
تبلیغات

اینتل از گیمرها، تولید کنندگان محتوا و افراد دیگر دعوت کرده  تا به ادیسه بپیوندند. جای نگرانی نیست؛ نیازی به بازخوانی کتاب هومر برای شرکت در این برنامه وجود ندارد. در عوض، مشارکت افراد در ادیسه راهنمای این شرکت در مسیر ساختِ پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی‌اش بوده  و ایده‌های بهتری به این تراشه‌ساز آمریکایی از آنچه مردم از یک پردازنده‌ی گرافیکی مجزا در نظر دارند، خواهد داد.

در فرم ثبت‌نام ادیسه نوشته شده است که «این مجموعه از افرادی با انگیزه و مشتاقِ فناوری تشکیل شده و منظور از آن بهبود اجرای محاسبات گرافیکی و تصویری برای تمامی افراد از گیمرها تا تولیدکنندگان محتواست و در این راستا تلاش خواهد شد تا مردم از نزدیک با اقدامات شرکت اینتل برای توسعه‌ی فناوری‌های دیداری و گرافیکی تعاملی بیش‌ازپیش برقرار کنند». این مجموعه دسترسی‌ها به شکل خبرنامه‌ی  «دسترسی به محتوای گیمینگ اینتل» ارائه خواهد شد و به جامعه‌ی گیمرِ ادیسه یک مجوز وی آی پی برای «دسترسی به پیشنهادهای ویژه و امکانات رایگان، دسترسی خارج از نوبت به نسخه های بتا، آخرین اخبار گیمینگ اینتل و مزایای دیگر» اعطا خواهد شد

یک معامله‌ی ساده و دوطرفه در اینجا قرار است اتفاق بیفتد؛ افراد پس از پیوستن به جامعه‌ی دنبال‌کنندگان ادیسه، توقعات و خواسته‌های خود را از پردازنده‌های گرافیکی آینده‌ی این شرکت با اینتل در میان می گذارند و در عوض مزایای رایگانی دریافت می‌کنند.

 به نظر می‌رسد که یک بخش مکان محور و حضوری نیز در ادیسه در نظر گرفته شده است؛ چرا که در فرم ثبت‌نام از متقاضیان سؤال می‌شود که آیا مایل به حضور در «مکان رویداد» هستند یا خیر.  این فهرست مکان ها شامل هفت منطقه در ایالات متحده ( نیویورک، لس آنجلس، پورتلند، سانفرانسیسکو، میناپولیس، ساکرامنتو و سیاتل) همراه‌با کلان‌شهرهای اروپایی و آسیایی است. ضرورتی ندارد که شما حتماً ساکن یکی از این شهر ها باشید، در این فرم صرفاً از شما خواسته می‌شود که نزدیک ترین شهر به محل زندگی خود را انتخاب کنید. اینجا است که حس کنجکاوی انسان برای اطلاع از رویدادی که شرکت اینتل در هر یک از این شهر ها برنامه‌ریزی کرده برانگیخته می‌شود؛ به‌خصوص اینکه گزینه های زیادی برای انتخاب، درست از همین ابتدا وجود دارد.

مقصود اصلی ادیسه رصد مجموعه اقدامات و برنامه‌های شرکت اینتل برای طراحی و توسعه ی پردازنده‌های گرافیکی مجزای‌اش از نزدیک است. تا به اینجای کار می دانیم که این شرکت برنامه های بزرگی برای گسترش محصولات گرافیک‌محور خود با پردازنده‌ی گرافیکی Xe،  از پردازنده‌های گرافیکی مجتمع و مجزا تا محصولات ساخته شده برای کار با هوش مصنوعی دارد و قرار است که این محصولات را تا سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار سازد.

امکان نظاره‌ی مجموعه اقدامات یک شرکت بزرگ مانند اینتل برای توسعه یک معماری جدید گرافیکی که قادر به رقابت با بازیگران عمده این آوردگاه باشد، به اندازه‌ی کافی مطلوب و خوشایند است و نیازی به اعطای مزایای رایگان برای این نظاره‌گری نیست؛ ولی به هر حال این مزایا انگیزه مضاعفی برای سوار شدن بر کشتی ادیسه‌ی اینتل و مشارکت در آن ایجاد خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات