افترافکت؛ آموزش موشن گرافیک، هنری خلاقانه و پول‌ساز

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
با وجودی که تصاویر ساکن و غیرمتحرک مثل عکس و نقاشی، زیبایی خودشان را دارند، اما تصاویر متحرک و کارتونی جذابیت دیگری دارند.
تبلیغات

احتمالا برایتان پیش آمده باشد درحالی‌که در حال و هوای خودتان هستید، ناگهان مثلا در اینستاگرام یا مانیتورهای تبلیغاتی در خیابان، یک تبلیغ گرافیکی با تصاویر متحرک و صداگذاری جالب، توجه شما را به خود جلب می‌کند. به این تصاویر متحرکی که از کنار هم قرار دادن تصاویر غیرمتحرک ساخته شده موشن گرافیک می‌گویند.

اگر در زمینه تولید محتوای ویدیویی فعالیت دارید حتما لزوم یادگیری هنر موشن گرافیک را می‌دانید. چرا که جذاب‌ترین و موثرترین روش برای جذب مخاطب ۳ ثانیه‌ است؛ مخاطبی که در هجوم پست‌ها و مطالب بی‌شماری قرار دارد و بیشتر از ۳ ثانیه برای دیدن تبلیغات شما، وقت نمی‌گذارد. درنتیجه در کنار مهارت‌هایی که باتوجه به شغل‌تان به دست آوردید، با استفاده از رشته موشن گرافیک می‌توانید یک منبع درآمد خوب برای خود داشته باشید.

ما در آموزشگاه تصویرگران پویا اندیش دوره‌های آموزش افترافکت، آموزش موشن گرافیک و پریمر و سینما 4D و همچنین مقالات آموزشی رایگان در اختیارتان قرار داده‌ایم.

موشن گرافیک

چرا موشن گرافیک؟

بازار تبلیغات امروز با قبل فرق زیادی کرده است. این یعنی کار از پیام‌های بازرگانی وسط فیلم سینمایی گذشته و شما باید به‌گونه‌ای سناریو را بچینید که مخاطب درحال مشغولیت به کار خود، با دیدن تبلیغات شما، لحظه‌ای دست از کار کشیده و به فکر فرو رود. نه اینکه وقتی یک ثانیه اول را دید، آن را ببندد. این یعنی تبلیغات مؤثر! با استفاده از موشن گرافیک شما می‌توانید فیلم‌های کوتاهی طراحی کنید که با استفاده از تصاویری از قبل ساخته شده به کمک نرم‌افزارهای دیگر در کنار هم قرار گرفته و به‌صورت کارتونی درآمده است. همچنین در ساخت برنامه‌های آموزشی، تیزرهای تبلیغاتی یا انیمیشن‌های کارتونی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید بدون آنکه نیاز به دوربین و بازیگر داشته باشید.

درواقع فقط کافی است با کمی خلاقیت تصاویر گرافیکی زیبایی بسازید و جلوه‌های جذاب و تصاویر خلاقانه در آن به کار ببرید. تاثیرگذاری ویدیوهای ساخته شده با استفاده از تکنیک‌های موشن گرافیک، بسیار بیشتر از تاثیرگذاری عکس‌‌ و پوستر با ویرایش حرفه‌ای است. ترکیب رنگ و تصویر و گرافیک به‌راحتی در حافظه کوتاه مدت ما ثبت می‌شود و از این طریق بسیار راحت می‌توان برند یا محصول را در ذهن مخاطب تثبیت کرد.

البته همه چیز به تبلیغات خلاصه نمی‌شود و از موشن گرافیک می‌توان در صنعت سینما، ساخت کلیپ‌های آموزشی، پلیرهای موسیقی و... نیز استفاده کرد.

بازار کار موشن گرافیک چگونه است؟

موشن گرافیک

به‌طور کلی افرادی که کار موشن گرافیک انجام می‌دهند، اگر مسیرشان را درست انتخاب کنند، نه‌تنها بی‌کار نمی‌مانند بلکه وقت هم کم می‌آورند. این به شرطی است که آنقدر ذهن‌تان برای نوشتن سناریو و ساخت موشن گرافیک آماده باشد و آنقدر ویدئوهایتان جذاب باشد که مشتری‌های خوبی را جذب کنید.

ساده‌ترین نتیجه‌ای که از یاد گرفتن موشن گرافیک به دست خواهید آورد، ورود به تیم‌هایی است که کار تدوین و تولید فیلم را انجام می‌دهند. شرکت‌های طراحی سایت و توسعه وب هم که این روزها برای تولید محتوای جذاب به‌دنبال افراد حرفه‌ای در این کار می‌گردند، برای تولید محتوای ویدیویی یا تبلیغاتی خود به افرادی مثل شما نیاز دارند.

کار به‌صورت فریلنسری هم که تا دلتان بخواهد، برای موشن گرافیک کارها وجود دارد. با ارائه نمونه‌کارهای قوی که تولید کردید، به شرکت‌هایی که نیاز به تبلیغات دارند، فرصت خوبی را به دست بیاورید.

گام اول برای موفقیت این است که نخست بتوانید در رشته موشن گرافیک حرفه‌ای شوید و خلاقیت و ایده داشته باشید. البته در دوره و کلاس آموزش موشن گرافیک، تمام این موارد را به شما خواهیم آموخت. در کنار موشن گرافیک باید تسلط نسبی بر نرم‌افزارهایی مثل فوتوشاپ، افترافکت، پریمیر، مهارت ساخت کاراکتر و... نیز داشته باشید.

درنتیجه شاید لازم شود از دوره و کلاس آموزش افترافکت بهره‌مند شوید. با ثبت‌نام در آموزشگاه موشن گرافیک و افترافکت تصویرگران پویا اندیش، به‌طور تخصصی و جامع، تمام موارد از مبتدی تا پیشرفته به شما آموزش داده می‌شود تا به‌طور حرفه‌ای این مهارت را یاد گرفته و بتوانید مشغول به کار شوید. چه بسا ممکن است توسط خود مؤسسه به شرکت‌هایی که به مهارت شما نیاز دارند، معرفی شوید.

یک توصیه دوستانه به شما این است که نه‌تنها در موشن گرافیک، که در تمام کارهای گرافیکی که انجام می‌دهید نیاز است مهارت بین فردی خود را تقویت کنید و توانایی نقدپذیری خود را باتوجه به واکنش مخاطبان‌تان بالا ببرید و ایده‌هایتان را که وجه تمایز کار شما با دیگر تدوین کاران است، به زیبایی و تمیزی خاصی در موشن گرافیک عملی کنید.

برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزش موشن گرافیک و نیز مشاوره با کارشناسان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۵۸۷۵۸۷ یا ۰۲۱۲۲۵۸۰۵۰۵

وب سایت افترافکت: https://aftereffects.ir

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات