معرفی سرور های اختصاصی ایران و پیکربندی آنها با صفر و یک

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در این مقاله، سرورهای اختصاصی که جزو خدمات شرکت صفرویک است، پرداخته شده و در مورد سه عاملی که در زمان پیکربندی این سرورها باید به آن‌ها توجه کنیم، صحبت خواهیم کرد.
تبلیغات

شرکت مهندسی صفر و یک پرداز با نام تجاری صفرویک و مجوز رسمی از سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیوئی از سال ۱۳۷۷ هم‌زمان با گسترش شبکه اینترنت در ایران، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با بهره‌گیری از پرسنل با دانش، مجرب و بهترین تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روز دنیا، همواره در تلاش بوده است خود را با جهت گیری های سریع دنیای فناوری همسو کرده و خدماتی با کیفیت و درخور نیاز مشتریان ارائه کند. 

زمانی‌که صحبت از میزبانی وب است، انتخاب پلن شما می‌تواند به اندازه شرکت ارائه دهنده سرویس شما مهم باشد. بیشتر افراد تمایل دارند که از میزبانی مشترک یا سرور مجازی استفاده کنند، اما در برخی موارد، این برنامه‌ها ممکن است تمام منابع مورد نیاز شما را به شما ارائه ندهند.و این موضوع می‌تواند رشد سایت شما را خنثی یا متوقف کند.

ازآنجاکه سایت شما شروع به گسترش می‌کند، احتمالاً باید ارتقاء به پلن قوی تر را در نظر بگیرید و این در آن صورت است که سرورهای اختصاصی وارد شوند. بله، ممکن است آن‌ها گران‌تر باشند، اما شما معمولاً عملکرد بهتری و منابع بیشتری کسب می‌کنید.

معرفی سرور اختصاصی و خدمات دیتاسنتر صفرویک

برای دسترسی به وب سایت، باید روی سروری که به اینترنت متصل است، تنظیم شود. در بیشتر موارد یک شرکت میزبان، وب سایت‌های مختلفی را در هر سرور تنظیم می‌کند تا هزینه‌ها کاهش یابد. همینطور شما با قیمت مناسب به میزبانی دسترسی پیدا می‌کنید و شرکت ارائه دهنده سرویس شما می‌تواند به مشتری‌های بیشتری دسترسی پیدا کند و میزبانی آن‌ها را به عهده بگیرد. این چیزی است  که از آن به‌عنوان میزبان مشترک استفاده می‌کنیم.

یکی از نکات مهم در مورد میزبانی یا هاست مشترک این است که در بیشتر موارد، شما به سهم محدودی از منابع دسترسی پیدا می‌کنید، که منطقی است زیرا سایت شما تنها سایتی نیست که از آن سرور استفاده می‌کند. این برای بسیاری از وب‌سایت‌ها خوب است، اما برخی دیگر به همه‌ی یک سرور نیاز دارند - یک راه‌حل اختصاصی. در اینجا برخی از دلایل ذکر شده است:

۱.دسترسی به منابع بیشتر: سرور اختصاصی به این معنی است که لازم نیست منابع خود را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

۲.عملکرد بهتر: سرورهای اختصاصی معمولاً بارهای بهتری نسبت به هاست مشترک دارند.

۳.امنیت بهبود یافته: میزبانی چندین وب سایت روی یک سرور واحد می‌تواند یک مسئولیت باشد.

۴.گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر: بسیاری از راه‌حل‌های اختصاصی شما را قادر می‌سازند تا پیکربندی سرور خود را تنظیم کنید. این ممکن است مواردی مانند مکان آن و سیستم‌عامل (OS) را شامل شود، که در مورد هر دو مورد دیگر در زیر صحبت خواهم کرد.

همان‌طور که تصور می‌کنید، دسترسی به همه این ویژگی‌ها با حق بیمه است. سرورهای اختصاصی به مراتب گران‌تر از پلن های میزبانی مشترک هستند. با این حال، اگر سایت شما به اندازه کافی برای تضمین این حرکت رشد کرده است، احتمالاً هزینه آن ارزش آن را دارد.

۳ عاملی که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد پیکربندی سرور اختصاصی خود تصمیم بگیرید

قبل از به‌روزرسانی یا تعویض پلن میزبانی خود، چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. از این گذشته، یکی از بهترین قسمت ها در مورد انتخاب سرور اختصاصی، امکان پیکربندی آن به دلخواه شما است. در اینجا سه ​​عامل اصلی که باید هنگام پیکربندی خود در نظر داشته باشید وجود دارد.

۱. مکان سرور شما

موقعیت مکانی فیزیکی سرور ممکن است یکی از آخرین مواردی باشد که در هنگام جستجوی گزینه ها به ذهن شما می‌رسد، اما درواقع کار بزرگی است. موقعیت مکانی عامل مهمی هنگام بارگیری اطلاعات و فایل‌های سایت شما است. هرچه بازدید کننده از سرور شما بیشتر باشد، بارگیری وب سایت شما بیشتر طول می‌کشد و ممکن است ناامید کننده‌تر شوند. این روزها، سرعت بالای اینترنت باعث شده است تا موقعیت مکانی به اندازه گذشته حساس نباشد، اما هنوز هم قابل‌توجه است. اگر می‌خواهید یک سرور اختصاصی را انتخاب کنید، باید به مکان‌هایی که سرور میزبان وجود دارد، دقت کنید سپس می‌توانید براساس نزدیکی با مخاطبان اصلی خود، انتخاب خود را انجام دهید که باتوجه به موقعیت مکانی ما استفاده از سرور های اختصاصی ایران پیشنهاد می‌شود.

۲. سیستم‌عامل سرور (OS)

دقیقاً مانند هر رایانه دیگر، برای تعامل با سرور خود، پیکربندی آن و کارها به یک سیستم‌عامل نیاز دارید. هنگامی که صحبت از میزبانی وب است، درواقع لینوکس یک راه‌حل است. که کنترل و امکانات بیشتری را از کل ویندوز نسبت به ویندوز ارائه می‌دهد و همچنین تمایل به امنیت بیشتری دارد. ناگفته نماند که امنیت در هنگام راه‌حل‌های میزبانی مهم‌ترین اهمیت را دارد. با وجود محبوب‌ترین گزینه برای سرورها، لینوکس تنها راه نیست. ویندوز همچنین راه‌حل های اختصاصی سیستم‌عامل سرور را ارائه می‌دهد که به لطف یک رابط بصری ، مسلماً مبتدی‌تر برای مبتدیان هستند. با این حال، اگر قصد ندارید با سرور خود در سطح سیستم ارتباط برقرار کنید و تمایل به اجرای سایت خود دارید، احتمالاً نباید خودتان را در انتخاب سیستم‌عامل مناسب نگران کنید. فقط با گزینه پیش‌فرض میزبان وب خود بروید و به آن‌ها اجازه دهید مواردی را برای شما تنظیم کنند که همین مسئله ما را به عامل بعدی می‌رساند

۳. یک پلن میزبانی مدیریت شده یا مدیریت نشده

راه‌حل مدیریت شده وقتی ارائه دهنده هاستینگ شما اطمینان می‌دهد که سرور اختصاصی شما در همه زمان‌ها روان اجرا می‌شود. شما نیازی به پیکربندی  تنظیمات سرور خود، یا نگرانی درباره مسائل امنیتی ندارید - ارائه دهنده شما معمولاً از همه این موارد مراقبت خواهد کرد. از طرف دیگر میزبانی بدون کنترل یا مدیریت نشده، راه‌حل مناسبی برای کاربرانی است که می‌خواهند کنترل کاملی بر تجربه میزبانی خود داشته باشند. این بدان معنا است که شما می‌توانید مانند هر رایانه دیگر پیکربندی و استفاده از سرور اختصاصی خود را انجام دهید. در مورد آن به‌عنوان معادل آنلاین فکر کردن از چرخیدن چرخ های تمرین، فکر کنید. این برای همه افراد نیست، اما اگر می دانید چه کاری انجام می دهید ممکن است بهترین گزینه باشد. گذشته از آن، شما همچنین می‌خواهید هزینه را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید تجربه‌ای روان و بدون نیاز به یادگیری نحوه مراقبت از سرور داشته باشید، راه‌حل های گران‌قیمت تر هستند اما می‌توانند ارزش آن را داشته باشند.

نتیجه:

هنگام انتخاب یک پلن میزبانی، هزینه اغلب یک عامل اصلی است و یک راه‌حل ارزان‌قیمت اشتراک میزبانی بسیار جذاب می‌تواند به‌نظر برسد. مشکل این است که در بعضی از مواقع ممکن است وب سایت شما به منابع بیشتری از آنچه میزبان مشترک ارائه می‌دهد نیاز داشته باشد. اگر در آن موقعیت هستید، مطمئناً باید به یک راه‌حل اختصاصی سرور توجه کنید. در این مقاله مقدمه ای برای سرورهای اختصاصی و دلایلی که ممکن است بخواهید با استفاده از آن‌ها در نظر بگیرید ارائه داده ایم. همچنین سه مورد از مهم‌ترین فاکتورهایی را که باید هنگام  شما در نظر بگیرید، پوشش داده ام. بیایید آن‌ها را به سرعت مرور کنیم:

محل سرور: مکان سرور شما به‌شدت در بارگیری تأثیر می گذارد، بنابراین هنگام تنظیم موارد خود را در خاطر داشته باشید.

سیستم‌عامل: حکمت این است که به سرورهای لینوکس بچسبید، اما ویندوز همچنین در برخی موارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. شرکت صفرویک از جمله شرکت‌هایی است که سیستم‌عامل دلخواه کاربر را رایگان نصب کرده و به‌صورت آنی سرور را تحویل می‌دهد.

کنترل شده یا کنترل نشده: اگر مطمئن نیستید که چگونه سرور و کارها را کنترل کنید، همیشه می‌توانید یک پلن مدیریت شده را انتخاب کنید.

جهت مشاهده سایر خدمات مرکز داده می‌توانید به سایت صفر و یک مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات