با نصب دزدگیر فروشگاهی مانع سرقت اجناس فروشگاه شوید

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گیت فروشگاهی یا همان گیت ضدسرقت به سیستمی گفته می‌شود که اکثرا در خروجی فروشگاه قابل نصب است تا از دزدی فروشگاه‌ها جلوگیری شود. شرکت کوشا الکترونیک ارائه‌دهنده انواع گیت را معرفی می‌کند و کاربرد هریک را توضیح می‌دهد.
تبلیغات

وجود گیت در هر فروشگاه یا مغازه‌ای به‌منزله امنیت آن است. امروزه، استفاده از این روش آن‌قدر گسترش یافته که کمتر فروشگاهی به‌چشم می‌خورد به این سیستم مجهز نباشد. گیت فروشگاهی این گونه عمل می‌کند که لیبل‌ها و تگ‌هایی که به اجناس نصب می‌شوند، به گیت فروشگاهی حساس هستند و اگر از اجناس با دستگاه خنثی‌کننده خنثی یا با جداکننده (مگنت) جدا نشوند، در زمان خروج از مغازه گیت‌های فروشگاهی شروع به اعلان هشدار می‌کنند و با به صدا در‌آمدن زنگ هشدار، صاحبان فروشگاه از خروج غیرمجاز اجناس و کالاها از فروشگاه مطلع می‌شوند. استفاده از این روش خیال صاحبان فروشگاه‌ها را تا حدودی راحت کرده است و مشتری نیز با خیالی آسوده می‌تواند اجناس دلخواهش را بخرد.

این دستگاه به آنتن‌هایی با بردهای فرستنده و گیرنده مجهز هستند که در خروجی و ورودی فروشگاه قرار داده می‌شوند و به‌محض اینکه اجناس بدون مجوز از فروشگاه خارج شوند، زنگ هشدار به‌صدا درمی‌آید و صاحب فروشگاه از این امر مطلع می‌شود.

انواع گیت فروشگاهی

گیت فروشگاهی با‌توجه‌به کاربردها و فرکانس‌های مختلف به چهار دسته تقسیم می‌شود:

  • گیت فروشگاهی RF: فرکانس‌های گیت فروشگاهی RF درحدود فرکانس‌های رادیویی است (MHZ) و در فرکانس های مختلفی قابلیت اجرا دارد که بهترین فرکانس کاری برای این دسته از گیت‌های فروشگاهی (دزدگیر لباس) درحدود ۸/۲ مگاهرتز است. این گیت به یک آنتن گیرنده و یک آنتن فرستنده مجهز است که با عبوردادن لیبل‌ها و تگ‌هایی که در این محدوده‌ی فرکانسی کار می‌کنند، دستگاه شروع به زدن آژیر می‌کند. در کارکرد این گیت فروشگاهی در محدوده‌ی فرکانس‌های مشابه تداخل ایجاد می‌شود. مزیت ویژه‌ی دیگر آن قیمت مقرون‌به‌صرفه دربرابر کارکردش است و همین امر سبب شده متقاضیان بیشتری داشته باشد. این مدل گیت بیشتر در کتاب‌فروشی‌ها و لوازم‌التحریری‌ها و پلاسکوفروشی‌ها به‌دلیل طول و عرض و ضخامت و قابلیت چاپ لیبل‌های RF استفاده می‌شود.
  • گیت فروشگاهی EM: گیت ضدسرقت EM درحدود فرکانس کاری ۱ هرتز تا ۱۰۰۰ هرتز کارکرد دارد و از یک سیستم گیرنده و یک سیستم فرستنده بهره می‌برد که با عبوردادن تگ‌ها و لیبل‌هایی که در این محدوده‌ی فرکانسی کار می‌کنند، زنگ هشدار به‌صدا درمی‌آید. فاصله‌ی تشخیص این دسته از گیت‌های فروشگاهی کم است و آنتن آن‌ها نیز نسبتا بزرگ‌تر هستند. این دسته از گیت‌های فروشگاهی بسیار انعطاف‌پذیر و نازک هستند و جای کمتری اشغال می‌کنند و برخی فروشگاه‌ها مانند لوازم آرایشی و داروخانه‌ها و عطرفروشی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. ما برحسب تجربه و با درنظرگرفتن شرایط اقتصادی به این اصناف گیت فروشگاهی  AM را پیشنهاد می‌دهیم. البته یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این نوع دزدگیر فروشگاهی قابلیت فعال و غیرفعال کردن لیبل‌های EM است که در کتابخانه‌های عمومی و مکان‌های خاص ازقبیل بایگانی‌ها و... کاربرد دارد.
  • گیت فروشگاهی AM: گیت فروشگاهی AM برعکس گیت ضدسرقت RF با فرکانسی درحدود ۵۸ کیلوهرتز کار می‌کند و از یک آنتن گیرنده و یک آنتن فرستنده برخوردار است که در جلو در ورودی فروشگاه قرار داده می‌شوند. البته دزدگیر فروشگاهی تک‌پایه یا اصطلاحا مونو AM که از هر طرف آنتن حدودا یک متر تگ و لیبل را آشکار می‌سازد، از انوع پرکاربرد گیت AM است که از خروج اجناس فروشگاه جلوگیری می‌کند.  قیمت این دسته از گیت‌های فروشگاهی درمقایسه‌با دزدگیر فروشگاهی RF کمی گران‌تر است؛ اما می‌تواند فاصله‌های بیشتری را تشخیص دهد؛ به‌همین‌دلیل، از آن اغلب در جلو دربهای عریض استفاده می‌شود؛ زیرا پاسخ‌دهی مناسب‌تری در چنین فضاهایی دارند. گیت فروشگاهی AM در بسیاری از موارد جایگزین دزدگیر فروشگاهی EM می‌شود.
  • گیت فروشگاهی RM: گیت فروشگاهی RM یکی از جدیدترین محصولات برند گیت فروشگاهی گاندو است که در سبد محصولات شرکت کوشا الکترونیک اکباتان (مرکز امنیت کوشا) نیز قرار دارد. دزدگیر فروشگاهی RM توانایی‌ها و قابلیت‌های هر دو نوع گیت فروشگاهی AM و گیت فروشگاهی RF را هم‌زمان دارد.

همان‌طور‌که اشاره شد، گیت‌های فروشگاهی بسیار متنوع هستند و مصرف‌کنندگان این تکنولوژی نسبتا جدید الکترونیکی را با نام‌های مختلفی ازقبیل دزدگیر لباس و دزدگیر پوشاک و دزدگیر مغازه می‌شناسند که هرکدام کارکردهای مخصوص به‌خود را دارد و با صراحت نمی‌توان گفت گیتی از دیگر گیت‌ها بهتر و مناسب‌تر است.

عوامل اصلی تعیین‌کننده در انتخاب گیت مناسب برای فروشگاه یا مغازه مصرف‌کننده عبارت‌اند از:

  • صنف کاری فروشگاه
  • عرض خروجی درگاه و یا معبر فروشگاه
  • فاصله گیت‌های فروشگاهی مجاور

 اگر شما نیز صاحب فروشگاه هستید؛ به‌ویژه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در شهرهای بزرگ که هم ازدحام جمعیت زیاد است و هم اجناس به‌راحتی در اختیار مشتریان قرار دارد و می‌خواهید فروشگاهتان را به سیستم گیت فروشگاهی مجهز کنید؛ اما نمی‌دانید چه نوع گیتی مناسب فروشگاه شما است یا با نحوه‌ی نصب آن مشکل دارید، با کارشناسان فروش و مشاوران ما در مرکز امنیت کوشا تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم درباره‌ی تگ و لیبل دزدگیر فروشگاهی، قیمت خرید گیت فروشگاهی، نصب و پشتیبانی تعمیر محصولات امنیتی و... را کسب کنید. 

شرکت کوشا الکترونیک با درنظرگرفتن ذهنیت عمومی مبنی‌بر ارائه‌‌نشدن گارانتی واقعی در کشور و با اطمینان از کیفیت درخورتوجه محصولاتش ازقبیل گیت فروشگاهی گاندو، تگ‌های AM و RF، لیبل‌های ضدسرقت، انواع جداکننده و خنثی‌کننده، امکان ارائه‌ی ۳ سال گارانتی به‌معنای واقعی کلمه و ۱۰ سال خدمات پس از فروش با همکاری همکاران آموزش‌دیده‌ی خود در سراسر کشور به‌ویژه استان تهران و نماینده‌های ویژه خود در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، یزد، شیراز، همدان و اکثر شهرهای ایران را دارد.

با ما حافظ هر آنچه دارید، باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات