سهم فروش کالاهای ایرانی در دیجی کالا به ۶۸ درصد رسید

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
دیجی‌کالا در جریان رویداد تجارت الکترونیکی ایران از رشد ۱۳ درصدی فروش کالاهای ایرانی در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
تبلیغات

دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین مارکت‌پلیس ایرانی سهم بزرگی از فروش اینترنتی در کشور را در اختیار دارد. تعداد برندهای ایرانی در نیمه‌ی نخست سال ۱۳۹۸ در این فروشگاه به ۲۷۴۸ رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به دو برابر افزایش یافته است. همچنین طبق اعلام دیجی‌کالا سهم فروش کالاهای ایرانی در این مارکت‌پلیس به ۶۸ درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشدی ۱۳ درصد (۵۸ درصد) هستیم. این رقم در نیمه‌ی نخست سال ۱۳۹۶ تنها ۴۰ درصد بوده است؛ برای نخستین بار در نیمه‌ی نخست سال ۱۳۹۷ میزان فروش کالاهای ایرانی از خارجی پیشی گرفت.

دیجی‌کالا همچنین نام پرجستجوترین برندهای ایرانی و خارجی در این فروشگاه را نیز اعلام کرده است. در بین برندهای ایرانی پارس خزر با صد و یک هزار (۱۰۱۰۱۴) بار پرجستجوترین برند دیجی‌کالا نام گرفت؛ ایکس‌ویژن، بهار، بارز و ایرانسل نیز به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. اما طبق آمار در مورد برندهای خارجی از نظر تعداد جستجوها بسیار متفاوت و البته بیشتر از برندهای ایرانی بود؛ برند سامسونگ با دو میلیون و ششصد و هفتاد هزار بار (۲۶۷۰۳۲۷) پرجستجوترین برند خارجی در دیجی‌کالا در بازه‌‌ی شش ماهه‌ی نخست امسال بوده است.

اپل، هواوی، پلی‌استیشن و ال‌جی چهار برند دیگر پرجستجو در دیجی‌کالا لقب گرفتند. در آمار مربوط به پرفروش‌ترین برندهای ایرانی نیز طبق انتظار پارس‌خزر و ایکس‌ویژن پرفروش‌ترین برندهای ایرانی در دیجی‌کالا در نیمه‌ی نخست سال جاری بودند. از بین برندهای خارجی نیز از نظر ارزش ریالی، هواوی، سامسونگ و نوکیا به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم پرفروش‌ترین برندها را به‌دست آوردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات