دیجیکالا با ۲۰ میلیون نفر بازدید‌کننده ماهانه، پرمخاطب‌ترین فروشگاه ایران و خاورمیانه است

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
دیجی‌کالا در رویداد تجارت الکترونیکی ایران، گزارش شش ماهه‌ی نخست امسال را ارائه داد.
تبلیغات

دیجی‌کالا در جریان رویداد تجارت الکترونیکی ایران، گزارش خود برای ۶ ماهه‌ی نخست سال ۹۸ را ارائه داد. دیجی‌کالا اکنون در ۷ حوزه‌ی خدمات محتوا، خدمات لجستیکی، بازرگانی، بازارگاه، خدمات تبلیغاتی، خدمات پرداخت و مرکز نوآوری فعالیت می‌کند و توانایی پردازش روزانه‌ی ۵۰۰ هزار کالا را دارد.

سعید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا می‌گوید ماهانه ۲۰ میلیون کاربر از دیجی‌کالا بازدید می‌کنند؛ به‌عبارتی یک‌چهارم جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران، مخاطب ماهانه‌ی دیجی‌کالا به‌حساب می‌آیند. ضمن اینکه آمار بازدیدهای روزانه نیز به ۴.۱ میلیون می‌رسد. محمدی با اتکا بر این آمار، دیجی‌کالا را به‌عنوان پرمخاطب‌‌ترین فروشگاه ایران و خاورمیانه معرفی می‌کند. 

رشد دیجیکالا

دیجی‌کالا از سال ۹۰ تا ۹۸ به‌صورت میانگین ۱۱۱ درصد نرخ رشد سالانه را به لحاظ ارزش خالص کالای به‌فروش‌رفته تجربه کرده است. پرمخاطب‌ترین فروشگاه ایران، تنوع تمام کالاهای خود را پس از اضافه‌شدن مدل مارکت‌پلیس، بیش از ۱.۷ میلیون کالا اعلام می‌کند. به‌گفته‌ی سعید محمدی، در پایان نیم‌سال نخست سال ۹۸، دیجی‌کالا از حدود نیم میلیون کالای جدید میزبانی می‌کند.  

۲ درصد از کاربران دیجی‌کالا روزانه در این فروشگاه ثبت سفارش کرده‌اند و ۶۵ درصد از کاربران نیز ماهانه یک سفارش در دیجی‌کالا خرید کرده‌اند. براساس گزارش ارائه‌شده، بیشترین مشتریان دیجی‌کالا از تهران، البرز، مازندران و گیلان هستند. دیجی‌کالا به بیش از ۱۱ هزار روستا نیز کالا ارسال کرده و دورترین مسافت‌ پیموده‌شده برای تحویل یک کالا، ۱۸۹۴ کیلومتر از تهران برای تحویل یک دسته‌ی بازی در پسابندر است.

رضایت مشتری از دیجی‌کالا

سعید محمدی می‌گوید پس از هر خرید، ۴۲ درصد از کاربران با نمره‌ی ۱۰ و ۱۵ درصد با نمره‌ی ۹ رضایت کاملی از خدمات داشته‌اند. از سوی دیگر ۴.۸ درصد با نمره‌ی صفر، ۱.۲ درصد با نمره‌ی ۱، ۱.۴ درصد با نمره‌ی ۳ و ۱.۴ درصد با نمره‌ی ۴ کمترین رضایت را داشته‌اند. کیفیت کالا، مغایرت کالا با نمونه‌ی دریافتی، مشکلات فنی، ناکافی‌بودن اطلاعات، قیمت و تأخیر در ارسال، اصلی‌ترین دلایل نارضایتی کاربران به‌شمار می‌آیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات