میانگین درآمد ماهانه ۲۳ میلیون تومانی فروشندگان در مارکت پلیس دیجی‌کالا

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
دیجی‌کالا در جریان رویداد تجارت الکترونیک ایران اعلام کرد که درآمد میانگین ماهانه فروشندگان در مارکت‌پلیس این شرکت بصورت میانگین ۲۳ میلیون تومان است.
تبلیغات

هرچند دیجی‌کالا یک‌ دهه‌ی ابتدایی عمر خود را فقط به عنوان یک خرده فروش صرف فعالیت کرد، اما با ورود به دومین دهه، گسترش بخش جدید و البته تاثیرگذاری نظیر مارکت‌پلیس در دستور کار مدیران این شرکت قرار گرفت. دیجی‌کالا که جزو پربازدیدترین وب‌سایت‌های ایرانی بود، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به ویترینی برای همه‌ی فروشندگان و کسب‌وکارها داشت، از این‌رو مدیران این کسب‌وکار با اشراف به این موضوع، مارکت پلیس دیجی‌کالا را راه‌اندازی کردند؛ حال پس از گذشته بیش از دو سال از آغاز به کار مارکت‌پلیس، دیجی‌کالا آماری از فعالیت این بخش از دیجی‌کالا در جریان رویداد تجارت الکترونیک ایران ارائه کرده که مربوط به ۶ ماهه‌ی اول سال جاری است. 

براساس اطلاعات ارائه شده توسط حمید محمدی، دیجی‌کالا در شش ماهه‌ی ابتدای سال جاری میزبان بیش از ۳۰ هزار کسب‌وکار ایرانی در بخش مارکت‌پلیس بوده است. درخواست ۱۸٫۴۸۲ کسب‌وکار جدید برای پیوستن به بخش مارکت‌پلیس نشان از این دارد که باید در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد بالا رفتن هر چه بیشتر این تعداد باشیم. البته دیجی‌کالا برای حفظ کیفیت خدمات رسانی، فاکتور‌هایی را برای پذیرش فروشندگان در بخش مارکت پلیس دارد، بطوریکه بنابر آمارهای ارائه شده توسط حمید محمدی، تنها ۶۷ درصد از ۱۸٫۴۸۲ درخواست ارائه شده شرایط فروشنده شدن در دیجی کالا را داشته‌اند. 

نکته‌ای که در آمارهای ارائه شده توسط محمدی حائز اهمیت است، گردش مالی بالایی است که فروشندگان از این دیجی‌کالا به عنوان یک ویترین دیجیتال کسب می‌کنند، بطوریکه طی شش ماهه‌ی اول سال جاری، هر فروشنده فعال بصورت میانگین موفق شده تا بصورت ماهیانه درآمدی ۲۳ میلیون تومانی را کسب کند. البته همانطور که اشاره کردیم این عدد میانگین فروش کسب‌وکارهایی است که در مارکت پلیس دیجی‌کالا فعال هستند، از‌این رو روشن نیست که آیا تمام ۳۰ هزار کسب‌وکار ثبت شده فعال هستند یا خیر. با احتساب فعال بودن نیمی از ۳۰ هزار فروشنده ثبت شده، فروش حاصل مارکت پلیس طی نیمه اول سال رقمی نزدیک به ۳۴۵ میلیارد تومان است. البته اگر بدانیم که تنها یکی از فروشندگان مارکت پلیس موفق شده تا تنها در مرداد ماه ۱۳۹۸ فروشی ۲۰ میلیارد تومانی داشته باشد، این رقم چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. 

البته حمید محمدی در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که رکورد بالاترین فروش ماهیانه در آبان ماه جابجا شده و به رقم ۳۰ میلیارد تومان رسیده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات