تویوتا Raize معرفی شد

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا مدل ۲۰۲۰ خودروی Raize را در ژاپن رونمایی کرد. مدل جدید این خودرو به‌صورت چهار چرخ محرک نیز تولید خواهد شد.
تبلیغات

به‌دنبال لو رفتن تصاویری از مدل کاملا جدید از تویوتا Raize در ماه گذشته این خودرو این هفته به‌طور رسمی وارد بازار ژاپن شد. تویوتا Raize جدید در کارخانه‌ی دایهاتسو ساخته خواهد شد. ساخت این مدل روی نسخه‌ی ارزان شده‌ای از پلتفرم TNGA انجام خواهد شد و Raize در حقیقت نسخه‌ای ارزان‌تر از تویوتا C-HR است. در بخش ابعاد تویوتا Raize دارای طول ۳۹۹۵ میلی‌متر، عرض ۱۶۹۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۲۰ میلی‌متر است.

Toyota Raize

با وجود ابعاد نسبتا کوچک تویوتا Raize اما سازنده گفته که این خودرو بهترین فضای صندوق و فضای سرنشینان را در کلاس خود دارد. درون کابین Raize نیز فضاهای زیادی برای قرار دادن اشیا وجود دارد. به‌گفته‌ی تویوتا این پلتفرم وزن کم مقاومت بالا را با هم دارد و در کنار سیستم تعلیق جدیدی که در Raize نصب شده می‌تواند هندلینگ بالا و راحتی خوبی را ارائه دهد. قدرت مورد نیاز تویوتا Raize از یک پیشرانه‌ی توربوی ۱ لیتری ۳ سیلندر تأمین می‌شود که به جعبه‌دنده ضریب متغیر D-CVT دوحالته کوپل شده است. این اولین‌بار است که تویوتا از جعبه‌دنده D-CVT محصولات دایهاتسو در یکی از خودروهایش استفاده می‌کند. جعبه‌دنده D-CVT در کنار تسمه و پولی از چرخ‌دنده نیز استفاده می‌کند تا راندمان آن در سرعت بالا افزایش یابد.

Toyota Raize

موتور تویوتا Raize توانایی تولید ۹۷ اسب‌بخار قدرت در ۶ هزار دور بر دقیقه و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۲۴۰۰ تا ۴ هزار دور بر دقیقه را دارد. تویوتا در مورد این موتور گفته است که که قدرت خوب و شتاب خوبی دارد و در سرعت‌های پایین مصرف سوخت کم و در سرعت‌های بالا عملکردی خوب دارد. 

متوسط مصرف سوخت این خودرو در سیکل WLTC حدود ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای نسخه‌ی تک دیفرانسیل و ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای مدل دو دیفرانسیل عنوان شده است. تویوتا برای اولین‌بار برای Raize سیستم چهار چرخ محرک نیز عرضه می‌کند. این سیستم چهار چرخ محرک داینامیک تورک کنترل نام دارد و در هنگام شتاب گیری یا حرکت در مسیرهای لغزنده می‌تواند نیروی موتور را به چرخ‌های عقب نیز ارسال کند.

Toyota Raize
Toyota Raize
Toyota Raize
Toyota Raize
Toyota Raize

در بخش سیستم‌های ایمنی و کمکی رانندگی، تویوتا، مدل جدید Raize را با پکیج Smart Assist روانه‌ی بازار کرده که شامل ترمز خودکار پیشگیری از تصادف، سیستم پیشگیری از حرکت ناخواسته‌ی خودرو، کروز کنترل هوشمند و سیستم کمکی پارک هوشمند می‌شود.تویوتا Raize در سه تیپ عرضه می‌شود که قیمت پایه‌ی آن ۱۴ هزار و ۴۲۵ دلار است. تویوتا این مدل را به‌صورت اقساطی با قسط ماهیانه‌ی ۳۶۶ دلار نیز به مشتریان خود در ژاپن عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات