نتایج تحقیقات مایکروسافت از افزایش بهره‌وری درصورت تعطیلی سه روز در هفته حکایت می‌کند

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا آزمایشی در مایکروسافت ژاپن انجام شده که نشان می‌دهد در هفته‌ی کاری چهارروزه نتایج بهتر خواهد بود. درواقع، این آزمایش نشان داده هفته‌ی کاری کوتاه‌تر می‌تواند تأثیرات مثبتی بر عملکرد کارکنان بگذارد.
تبلیغات

اوت (مرداد) امسال، مایکروسافت ژاپن پروژه‌ی اصلاح کار را برای کارکنانش آغاز کرد و به‌مدت یک ماه، سه روز آخر هفته در این شرکت تعطیل اعلام شد. این مرخصی با همان حقوق قبلی بود و تأثیری بر دیگر تعطیلات کارمندان نگذاشت؛ درنتیجه کارکنان علاوه‌بر تعطیلات همیشگی، به‌طورکلی سه روز آخر هفته را نیز تعطیل بودند و نتایج این آزمایش بسیار جالب و پیش‌بینی‌پذیر بوده است.

نتیجه‌ی این آزمایش شادتربودن کارمندان و روحیه‌ی بهترشان بود و باعث شد آن‌ها در ماه ۲۵/۴ درصد کمتر مرخصی بگیرند. افزون‌براین، کارمندان زمان کمتری در محل کار خود گذراندند؛ درنتیجه، ۲۳/۱ درصد برق کمتری مصرف و ۵۸/۷ درصد صفحات کاغذ کمتری چاپ شد. از همه مهم‌تر اینکه بهره‌وری و سود شرکت ۳۹/۹ درصد افزایش یافت و جلسات کمتر و کوتاه‌تر شد و درنهایت، نتیجه‌ی بهتری به‌همراه داشت. درواقع، همه‌ی این موارد باعث صرفه‌جویی و افزایش سود در این شرکت شد.

مایکروسافت

نتیجه‌ی آزمایش کاری مایکروسافت ژاپن

درپایان این پروژه، ۹۲/۱ درصد از کارکنان از این روند کاری راضی بودند که نشان می‌دهد کارکنان از انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر رضایت بیشتری دارند. در این پروژه، ۲،۳۰۰ کارمند شرکت کردند و مایکروسافت به‌فکر تکرار این پروژه در تابستان آینده است.

اگرچه این رویکرد ممکن است برای همه‌ی شرکت‌ها و کارمندان مؤثر نباشد، قطعا بسیاری از کارکنان و کارمندان ترجیح می‌دهند کارهای خود را در روزهای کمتری از هفته به‌صورت فشرده انجام دهند. درنتیجه، هرچه کارمندان وقت کمتری داشته باشند، بیشتر کار می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات