احتمالا اپل در آیفون‌های ۲۰۲۰ انحصارا از پنل‌های اولد سامسونگ استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق شایعات جدید، احتمالا اپل در مدل‌های پرو آیفون‌های سال آینده به‌صورت انحصاری از پنل‌های OLED سامسونگ استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد سامسونگ بالآخره موفق شده است اپل را به‌ استفاده از پنل‌های OLED Y-OCTA در آیفون‌های سال آینده ترغیب کند. سال گذشته شایعات از احتمال استفاده از این پنل‌ها در آیفون‌های ۲۰۱۹ خبر می‌دادند؛ با‌این‌حال درعمل، چنین اتفاقی رخ نداد و اهالی کوپرتینو همچنان به استفاده از پنل OLED قبلی ادامه دادند. اکنون طبق گزارش ETNews، سامسونگ توانسته قراردادی با اپل منعقد کند تا به‌صورت انحصاری وظیفه‌ی تأمین پنل‌های OLED موردنیاز در آیفون‌ ۵/۴ و ۶/۷ اینچی را برعهده داشته باشد.

اگر درباره‌ی فناوری Y-OCTA‌ اطلاعی ندارید، بهتر است بدانید به‌واسطه‌ی استفاده از پنل لمسی سلولی درون صفحه‌نمایش، الزام به استفاده از لایه‌ی لمسی جداگانه در گوشی‌های هوشمند از بین می‌رود؛ از‌این‌رو، افزون‌براینکه بخش نمایشگر نازک‌تر می‌شود، بخشی از هزینه‌ی تولید برای تولیدکننده نیز کاهش پیدا می‌کند. توجه کنید کاهش لایه‌‌های نمایشگر علاوه‌بر ویژگی‌های مذکور، به کاهش بازتابش نورِ تابیده‌شده به صفحه‌نمایش نیز منجر‌ می‌شود.

براساس گزارش ETNews، فعلا سامسونگ، تنها تولیدکننده‌ای است که می‌تواند پنل یادشده را به میزان موردنیاز اپل تولید کند. درواقع، به‌نظر می‌رسد تردید اپل درباره‌ی ناتوانی سامسونگ در تأمین پنل‌های مذکور باعث شده بود تا قید استفاده از آن را در آیفون‌های سال گذشته بزند.

Y-OCTA OLED Panel

احتمال می‌رود کوپرتینویی‌ها در سال آینده، افزون‌بر آیفون‌های امسال، نسل دوم آیفون SE را نیز با طراحی مشابه آیفون ۸ و صفحه‌نمایش LCD معرفی کند. همچنین براسس شایعات، آیفون ۱۲ که نمایشگر ۶/۱ اینچی دارد، برخلاف نسل کنونی از پنل OLED بهره خواهد برد. با‌وجود‌این برخلاف مدل‌های پرو، اپل پنلِ OLED موردنیاز برای آیفون ۱۲ را مشترکا از سامسونگ و ال‌جی تأمین می‌کند. این بدین‌معنی است که از فناوری Y-OCTA در این گوشی خبری نخواهد بود. 

ناگفته نماند سامسونگ از زمان گلکسی نوت ۷ از پنل‌های Y-OCTA در گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات