متخصصان در مورد نمایشگاه تراکنش چه می‌گویند؟

پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
مطالعه 6 دقیقه
برای درک تاثیرگذاری و اهمیت نمایشگاه‌های تخصصی باید به سراغ کارشناسان امر رفت و نظر آن‌ها را جویا شد؛ نمایشگاه تراکنش نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این‌رو در ادامه به انعکاس دیدگاه صاحب‌نظران حوزه‌ی بانکی درخصوص نمایشگاه تراکنش می‌پردازیم.
تبلیغات

نمایشگاه تراکنش ایران (ITE)، رویدادی تخصصی است که سالیانه در آبان ماه، با حضور فعالان صنعت بانکداری، پرداخت و فناوری‌های مالی برگزار می‌شود. مرکز فابا، متولی برگزاری این رویداد، در آبان ماه سال جاری، میزبان بازیگران مختلف اکوسیستم مالی کشور در پنجمین دوره آن است. نمایشگاه  ITE 2019 از ۲۸ تا ۳۰ آبان در نمایشگاه گفت‌وگوی شهرداری تهران، برگزار می‌شود.

بررسی نقش بانکداری دیجیتال در اقتصاد هوشمند در ITE 2019

 سید مهدی حسینی/ عضو هیات مدیره بانک سپه

اگر بتوانیم نقش بانکداری دیجیتال را در تحقق اهداف اقتصاد هوشمند، در نمایشگاه تراکنش ایران به نحو شایسته‌ای برجسته کنیم، خواهیم توانست اثربخشی این نمایشگاه را در فضای اقتصادی و بانکی کشور ارتقا و بهبود بخشیم.

حسینی ITE

رویدادی برای پوشش یک مگاصنعت

پیمان مولوی/ دبیرکل انجمن اقتصاددانان ایران

بدون شک در نمایشگاه تراکنش ایران حضور خواهم داشت و از دیگر فعالان صنعت بانکداری و پرداخت نیز برای حضور در این رویداد، دعوت می‌کنم.

صنعت بانکداری، ۲ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی را که توسط شبکه پرداخت کشور منتقل می‌شود، در بر می‌گیرد و از جمله بزرگ‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود. رویداد ITE نیز چنین مگاصنعتی را پوشش می‌دهد.

ITE، در مسیری روشن و قابل قبول

شهاب جوانمردی/ مدیرعامل هلدینگ فناپ

نمایشگاه تراکنش ایران، یک رویکرد تحولی جدی را در پیش گرفته است که بتواند تصویرسازی مناسبی از آینده صنعت تراکنش ارائه دهد. این رویداد به‌جای اینکه صرفا شرح حالی از وضع موجود ارائه دهد، نوعی سیر تحولی را اختیار کرده است، معتقدم این نمایشگاه در مسیر بسیار روشن و قابل قبولی قرار دارد.

فضایی برای شفاف‌سازی

حمیدرضا احمدیان/ مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات

در چنین نمایشگاه‌هایی، با نشست‌ها و گفتمان‌سازی‌هایی که در حاشیه آن‌ها ایجاد می‌شود ما به یک رئوس راهبردی و همراهی و همکاری می‌رسیم که نیازمند آن هستیم، این برنامه‌ای است که ما در نمایشگاه تراکنش ایران آن را تعقیب می‌کنیم. آنچه که ما در حوزه اقتصاد و تعامل با مردم و در حوزه کسب‌و‌کار نیاز داریم شفاف‌سازی است. وقتی کسب و کارها در کنار هم و با حضور بانک‌ها و با حضور بدنه دولتی قرار می‌گیرند، تعاملات و گفت‌وگوها را به درجه بهتری از شفاف‌سازی می‌رساند.

احمدیان ITE

ITE؛ فضایی برای تعامل بازیگران صنایع مالی

قاسم نعمتی/ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی

نمایشگاه تراکنش ایران، باتوجه به سابقه پربار خود، می‌تواند بازیگران مختلف اکوسیستم مالی کشور را از جمله در صنعت بیمه، گرد هم آورد. این رویداد می‌تواند زمینه را برای تحقق اتفاق مبارکی فراهم کند که عبارت است از تعامل میان حوزه‌های مالی مختلف شامل بورس، بانک و بیمه؛ این تعامل ممکن است به خلق ایده‌های جدید منجر شود و بازارهای مالی را به نوعی به هم پیوند بزند.   

ITE؛ نوعی دانشگاه برای فعالان بانکداری و پرداخت

علی عبداللهی/ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی

نمایشگاه تراکنش ایران، عملکرد خوبی در ادوار گذشته داشته و توانسته است، نقش موثری در طرح موضوعات نوین صنعت بانکداری و پرداخت داشته باشد؛ باتوجه به چنین سابقه‌ای، می‌توان امیدوار بود که در سال جاری نیز برگزاری آن، به نتایج و دستاوردهای مفیدی به‌ویژه در حوزه نقشه راه تحول دیجیتالی منجر شود. می‌توان گفت ITE باتوجه به رویدادهای جانبی آن، نوعی دانشگاه است که صرفا جنبه تبلیغاتی برای شرکت‌کنندگان ندارد و این امر بسیار ارزشمند است.

عبدالهی ITE

تمرکز ITE 2019 بر بانکداری دیجیتال

علی حکیم جوادی/ مدیرعامل هلدینگ به‌سازان ملت

نمایشگاه تراکنش ایران، رویداد بسیار خوبی است که سمینارها و نشست‌هایی جانبی آن، می‌تواند برای فعالان و بازیگران حوزه آی‌تی و به‌ویژه بانکداری بسیار مفید باشد. به نظر‌ می‌رسد نمایشگاه تراکنش ایران، امسال با تم خاصی در مبحث بانکداری دیجیتال و موضوعات مرتبط با آن قرار است فعالان و مدیران صنایع مالی، بانکی و پرداختی را گردهم آورد. باتوجه به فضای امروز کشور بررسی این موضوعات مهم می‌تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد.

نمایشگاه تراکتش ایران، فرصتی برای تبادل نظر

 علیرضا لکزایی/ عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام بانک ملت

نمایشگاه تراکنش ایران، فرصت بسیار مغتنمی است که طرف‌های ذی‌نفع در صنعت پرداخت، اعم از نظام بانکی و صنایع فناوری‌محور، می‌توانند در کنار هم به تبادل نظر بپردازند. ITE، فرصتی است که بازیگران صنعت پرداخت می‌توانند در تعامل با نظام بانکی قرار بگیرند و حول محور نوآوری و فناوری‌های روز دنیا، بستر مورد نیاز برای ارتقای سطح رضایت مشتریان و جامعه را فراهم کنند.

بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای تحول دیجیتال

مهدی عباس‌نیا/ رئیس هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک ایران زمین

توجه نمایشگاه تراکنش ایران به ترندها و ‌روش‌های به روز در زمینه تحول دیجیتال، با در نظر داشتن شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه ایران و اینکه هر رویکردی به موضوع چه فرصت‌ها و تهدیدهایی برای کشور دارد و چه راهکارها و قوانینی می‌تواند در کاهش تهدیدها و افزایش فرصت‌ها مؤثر باشد، مفید خواهد بود.

رخدادی تعیین کننده برای صنعت بانکداری و پرداخت

علیرضا جلالی فراهانی/ مدیر مرکز تحقیقات و تحول استراتژیک بانک ملت

برگزاری این نمایشگاه تخصصی در حوزه فناوری‌های مالی و بانکی، رخدادی ارزشمند و تعیین‌کننده برای صنعت بانکداری و پرداخت به حساب می‌آید.

رویدادی در حد استانداردهای بین‌المللی

فرهاد اینالوئی/ معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین

نمایشگاه تراکنش ایران، به مرحله بلوغ خود رسیده است و در حد استانداردهای بین‌المللی اجرا می‌شود. این رویداد، در دوره‌های پیشین خود مباحث روز  شبکه بانکی را مورد توجه داد و در سال جاری نیز می‌تواند به حوزه بانکداری باز و دیجیتال بپردازد.

نمایشگاه موفقی است

مسعود شکرانی/ مدیرعامل گروه داده ورزی جویا

نمایشگاه تراکنش ایران به این خاطر که به‌صورت تخصصی برگزار می‌شود و روی یک موضوع تخصصی کار می‌کند، به نظر من نمایشگاه موفقی است.

روند رو به رشد نمایشگاه تراکنش

محمدعلی گوگانی/ مدیرعامل شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس

بدون شک، برای نمایشگاه تراکنش ایران زحمات زیادی کشیده می‌شود و روند طی شده نیز حالت رو به رشد آن را نشان می‌دهد؛ سال گذشته رویداد ITE 2018، با نظم خاصی برگزار شد و این امر ثابت کرد که دست‌اندرکاران آن، تا چه حد برای برگزاری هرچه منظم و پربارتر این رویداد، تلاش می‌کنند. ارائه مطالب جدید در برنامه‌های جانبی، حضور استارتاپ‌ها و دعوت از سخنرانان و استادان آگاه و با تجربه، از جمله مزیت‌های این رویداد بود.

ITE؛ فضایی برای گفت‌وگو و تعامل

علیرضا طلوع/ مدیرعامل شرکت مپفا

نمایشگاه تراکنش ایران، در ایجاد هم‌افزایی میان مجموعه‌های مرتبط، مؤثر است. خلائی در کشور وجود که بر اثر آن ممکن است سازمان‌ها به‌صورت عادی با یکدیگر گفت‌وگو نکنند. برگزاری چنین رویدادی، فضایی را برای تعامل در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های پرداخت و اپراتورها قرار می‌دهد. حضور نهادهای رگولاتوری و بازیگران صنعت در کنار هم، به تبادل آرا و شکل‌گیری گفتمان منجر می‌شود؛ در گذشته ما در سمینارهای خارجی شاهد چنین اتفاقی بودیم اما در سال‌های اخیر نمایشگاه تراکنش ایران این فضا را ایجاد کرده است.

فضایی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی

مسعود خرقانی/ معاون فناوری اطلاعات و امنیت مهندسی یاس ارغوانی

نمایشگاه تراکنش ایران، فضایی برای ارائه نوآوری‌ها و ایده‌های صنعت بانکداری و پرداخت و فرصتی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان دست‌اندرکاران این سیستم است.

توچه رویداد ITE به نقاط لبه فناوری

علیرضا بزرگمهری/ نایب‌رئیس هیأت‌مدیره شرکت پرشیا فاوا گسترش

نمایشگاه تراکنش ایران، همواره نشان داده است که به نقاط لبه فناوری در صنعت بانکداری و پرداخت توجه ویژه دارد و پرداخت‌یاران و شیوه‌های نوین تراکنش، که از سوی فین‌تک‌ها و کسب و کارهای نوین ارئه می‌شوند، از جمله آن‌ها هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات