فیل شیلر: دانش‌آموزان با استفاده از کروم‌بوک موفق نمی‌شوند

پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی اپل، در مصاحبه‌ای به کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمت حمله کرد و آن‌ها را وسیله‌ای مناسب برای موفقیت دانش‌آموزان ندانست.
تبلیغات

فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی بین‌المللی و مدیر ارتباطات اپل در مصاحبه‌ای با CNET، درباره‌ی موضوعات متعددی از طراحی جدید کیبورد برای لپ‌تاپ مک‌بوک‌ گرفته تا انتقاد به گسترش کروم‌بوک‌ها در مدارس صحبت کرد. یکی از موضوع‌های اصلی مصاحبه، طراحی پروانه‌ای کیبورد در مک‌بوک بود که چالش‌های متعددی را برای اپل به‌همراه داشت. کوپرتینویی‌ها برای رفع چالش‌های کاربری مک‌بوک با کیبورد پروانه‌ای، برنامه‌ای بزرگ را با هدف پشتیبانی از مشتریان اجرا کرد.

شیلر در مصاحبه با CNET به تمام بازخوردهایی اشاره کرد که برای طراحی جدید کیبوردهای لپ‌تاپ اپل مک‌بوک دریافت کرده‌اند. به‌علاوه او به طراحی جدید و حذف تاچ بار در برخی نمونه‌ها اشاره کرد. در بخش‌های از مصاحبه موضوع طراحی مک‌بوک با نمایشگر لمسی مطرح شد. شیلر در پاسخ به خبرنگار CNET گفت:

بهتر است رویکردهای مهندسی را در مسیری پیاده‌سازی کنیم که مک را به بهترین تجربه‌ی کاربری با کیبورد و ترک‌پد تبدیل کند.
فیل شیلر

در ادامه‌ی مصاحبه‌ی شیلر که بخش عمده‌ی آن به طراحی کیبورد مک‌بوک اختصاص داشت، به محبوبیت لپ‌تاپ‌های اپل در مدارس و مراکز آموزشی اشاره شد. مدیر بازاریابی اپل در پاسخ خود اشاره‌ای به کروم‌بوک‌ها داشت و درباره‌ی آن‌ها گفت:

حقیقتا کروم‌بوک‌ها به این دلیل موفق به نفوذ به کلاس‌های درس شده‌اند که ابزارهای آزمایشی ارزان برای آزمایش‌های اولیه‌ی مورد نیاز در مدارس هستند.

شیلر در ادامه‌ی ادعا پیرامون محبوبیت کروم‌بوک در مدارس می‌گوید که با استفاده از آن‌ها، دانش‌آموزان از مسیر موفقیت باز می‌مانند. آمارهای Edweek در شرکت تحقیقاتی Futuresource Consulting نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از فروش کالاهای موبایل با هدف آموزشی، در اختیار کروم‌بوک‌ها قرار دارد. به‌هرحال انتقاد شیلر به کروم‌بوک به مصاحبه با CNET ختم نشد و او در توییتر خود درباره‌ی این لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت نوشت:

هر کودکی توانایی موفقیت را دارد. کمک کردن به آن‌ها برای رسیدن به موفقیت، مأموریت همیشگی ما بوده است و ما به کودکان و معلم‌های آن‌ها محتوا،‌ برنامه‌ی تحصیلی و ابزارهایی را ارائه می‌دهیم که یادگیری، کشف و رشد را ممکن می‌کند؛ ابزارهایی که محدود به یک آزمایش ساده نیست.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات