توضیحات فیل شیلر درمورد کیبورد مک بوک پرو 16 اینچ اپل

پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
مطالعه 5 دقیقه
فیل شیلر به‌تازگی در مصاحبه‌ای، توضیحاتی را در رابطه با کیبورد مجیک، تاچ‌بار و موارد دیگر به‌کاررفته در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ ارائه داده است.
تبلیغات

در ساعات اولیه‌ی روز گذشته طی گزارشی غیررسمی اعلام شد که اپل درصدد است از جدیدترین عضو لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی مک‌بوک پرو با نمایشگر ۱۶ اینچ پرده‌برداری کند. اهالی کوپرتینو سرانجام شب گذشته لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ را رونمایی کردند. یکی از مهم‌ترین تغییرات اعمال‌شده در نسل جدید لپ‌تاپ‌های رده‌بالای اپل، خداحافظی با مکانیزم پروانه‌ای کیبورد و استفاده از مکانیزم قیچی است؛ اپل از کیبورد جدید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ با نام «کیبورد جادویی» (Magic Keyboard) یاد می‌کند. 

به‌تازگی فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی سی‌نت توضیحاتی را درمورد دلایل روی آوردن اپل به مکانیزم قیچی ارائه داده است. او همچنین در مصاحبه‌اش به موارد دیگری نظیر اثرات این کیبورد روی محصولات آینده‌ی خانواده‌ی مک‌بوک و همچنین تاچ‌بار لپ‌تاپ اپل مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ اشاره کرده است. شیلر در مصاحبه با سی‌نت گفته، بهبودهایی که کیبورد پروانه‌ای طی چند سال اخیر به خود دیده، باعث شده است که اکنون کاربران بسیار زیادی از کار با آن خشنود باشند؛ اما این کیبورد برای کاربران حرفه‌ای کافی نبوده است. 

مک بوک پرو 16 اینچ / macbook pro 16

فیل شیلر می‌گوید، اپل با بسیاری از کاربرانی که خودش از آن‌ها با نام کاربر حرفه‌ای یاد می‌کند دیدار کرده و نظر آن‌ها را جویا شده است. براساس ادعای شیلر، عمده‌ی کاربران حرفه‌ای خواستار چیزی شبیه به کیبورد نوستالژیک قدیمی این شرکت با نام Magic Keyboard اما در فرم لپ‌تاپ بوده‌اند. شیلر دراین‌زمینه توضیح می‌دهد: «چند سال پیش، ما تصمیم گرفتیم در حین اعمال بهبود روی کیبورد پروانه‌ای، به صحبت با بسیاری از کاربران حرفه‌ای بنشینیم تا از آن‌ها بپرسیم که از کیبورد بیشتر از همه چه خواسته‌ای دارند؛ بنابراین دراین‌زمینه تحقیقات زیادی انجام دادیم. این کار، پروژه‌ی بسیار تحسین‌برانگیزی بود. تیم مهندسی ما با تحقیقات زیاد و بررسی موارد مختلف توانست روی جنبه‌های فیزیولوژیک و روانشناسی تایپ کردن مسلط شود؛ روی آن‌ چیزی که مردم عاشقش هستند. هنگامی که تحقیقات‌مان را روی چیزی که به‌طور ویژه کاربران حرفه‌ای خواستار آن بودند شروع کردیم، فهمیدیم که بسیاری از آن‌ها می‌گویند «من چیزی شبیه به مجیک کیبورد می‌خواهم؛ من عاشق آن کیبورد هستم»؛ از همین رو تیم مهندسی ما تصمیم گرفت از فناوری به‌کاررفته در مجیک کیبورد استفاده و آن را وارد دنیای نوت‌بوک‌ها کند.»

شیلر می‌گوید آن‌ها برای واردکردن فناوری‌های کیبورد نوستالژیک مجیک به دنیای لپ‌تاپ‌ها، با چالش‌های متعددی مواجه شده‌اند و روند انجام این کار ساده نبوده است. این مشکلات به‌خصوص در زمینه‌ی نور پس‌زمینه و ارگونومی خودشان را نشان داده‌اند: «برای اینکه کاری کنیم مکانیزم جدید قیچی روی یک نوت‌بوک عملکردی بدون نقص داشته باشد، مجبور شدیم آن را با زاویه‌ی جدید تطبیق دهیم. نسخه‌ی قدیمی مجیک کیبورد دارای طراحی شیب‌دار بود، اما کیبورد لپ‌تاپ طراحی شیب‌دار ندارد؛ این موضوع از لحاظ ارگونومی بسیار پراهمیت است. افزون بر این موارد، مکانیزم جدید قیچی باید در کیبوردی که دارای نور پس‌زمینه بود نیز کار می‌کرد؛ نور پس‌زمینه در لپ‌تاپ وجود دارد اما در نسخه‌ی قدیمی کیبورد مجیک دیده نمی‌شود.»

مک بوک پرو 16 اینچ / macbook pro 16

کیبورد پروانه‌ای اپل طی چند سال اخیر برای کاربران این شرکت دردسرساز شده بود. به دلیل شکل خاص سوییچ‌های کیبوردهای پروانه‌ای، مواد خارجی نظیر خاک و گردوغبار به‌آسانی می‌توانستند در زیر کلیدها جمع شوند و در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد کنند. از همین رو شمار زیادی از دارندگان مک‌بوک همواره از این کیبورد انتقاد می‌کردند. شیلر می‌گوید اپل طی چند سال اخیر، چیزهای بسیار زیادی را درمورد کیبورد لپ‌تاپ‌ها یاد گرفته است.

او دراین‌زمینه می‌گوید: «برای اینکه بتوان محصولی را بهتر کرد، همواره چیزهای جدیدی برای یاد گرفتن وجود دارد. اهمیتی ندارد که بازخورد کاربران چگونه است؛ همواره چیزهایی برای یاد گرفتن وجود دارد. برای همین از خودمان پرسیدیم که برای بهتر کردن کیبورد پروانه‌ای چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ آیا می‌توانیم در راستای رویکرد فعلی‌مان تغییراتی مثبت ایجاد کنیم یا اینکه باید به‌طور کلی استراتژی‌مان را تغییر دهیم؟ با این اوصاف، تیم مهندسی ما با صرف زمان کافی، تحقیقات مناسبی را دراین‌زمینه انجام داد، چیزهای جدیدی را کشف کرد و با تغییر بعضی رویکردها، به اختراع مجدد برخی چیزها پرداخت. تیم مهندسی ما طی چند سال اخیر، اطلاعات بسیار بیشتری را در این حوزه کسب کرده است.»

آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کیبورد مجیک مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ با مکانیزم قیچی، به‌زودی در مدل‌های دیگر لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی مک‌بوک نیز دیده شود؟ به‌تازگی در برخی شایعات شنیده بودیم که امکان انجام این کار توسط اپل وجود دارد؛ اما فیل شیلر فعلا به‌صورت رسمی مهر تأییدی پای شایعات نزده است و ترجیح می‌دهد دراین‌زمینه اطلاعات خاصی را در دسترس قرار ندهد. وقتی خبرنگار رسانه‌ی سی‌نت دراین‌زمینه شیلر سؤال کرد، او در جواب گفت: «امروز نمی‌توانم چیزی بگویم. ما همچنان به بهبود طراحی هر دو کیبورد (پروانه‌ای و قیچی) ادامه می‌دهیم.»

مک بوک پرو 16 اینچ / macbook pro 16

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ از لحاظ تاچ بار نیز میزبان تغییراتی جدید بوده است. شیلر می‌گوید اضافه‌شدن دکمه‌ی فیزیکی Escape یکی از بزرگ‌ترین تغییرات مک‌بوک پرو برای کاربران حرفه‌ای به‌شمار می‌آید. شیلر مدعی است که دکمه‌ی Escape در کنار تاچ‌بار می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برای کاربران حرفه‌ای داشته باشد. شیلر حرف‌هایش را ادامه می‌دهد: «شمار زیادی از کاربران از تاچ‌بار استفاده می‌کنند و برخی از ویژگی‌های آن، مزیت‌های متعددی برای کاربران به‌دنبال دارد؛ بااین‌حال آن‌ها برخی شکایات نیز درمورد تاچ‌بار داشتند. اگر بخواهم شکایات کاربران را دسته‌بندی کنم، باید بگویم که آن‌ها بیش از هر چیز دیگری از نبود کلید فیزیکی Escape ناراحت بودند. بسیاری از افراد نمی‌توانستند با نبود کلید فیزیکی Escape کنار بیایند و خودشان را با این موضوع سازگار کنند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم به‌جای حذف کامل تاچ‌بار و ازبین‌بردن مزیت‌های متعدد آن برای کاربران، کلید فیزیکی Escape را نیز به کنار آن اضافه کنیم.»

فیل شیلر همچنین در بخش دیگری از مصاحبه‌ی جدیدش اعلام کرد اپل قصد ندارد آیپد و مک‌ را با یکدیگر ادغام کند؛ در ضمن این شرکت فعلا در پی اضافه‌کردن نمایشگر لمسی به رایانه‌های مک نیست. برای مطالعه‌ی مصاحبه‌ی کامل فیل شیلر، می‌توانید به وب‌سایت سی‌نت مراجعه کنید

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات