تعرفه برق ماینینگ اعلام شد

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
سخن‌گوی صنعت برق قیمت مراکز استخراج رمزارزها به‌ازای هر کیلووات ساعت را اعلام کرد و گفت ماینرها از امروز می‌توانند برای دریافت مجوز فعالیت رسمی در استخراج رمزارزها اقدام کنند.
تبلیغات

مصطفی رجبی‌مشهدی، سخن‌گوی صنعت برق، به این موضوع اشاره کرد که ماینرها به تعیین قیمت صادراتی برق اعتراضی ندارند. وی افزود قیمت برق مراکز استخراج رمزارزها به‌ازای هر کیلووات‌ساعت در هشت ماه از سال ۴۸۰ تومان و برای چهار ماه گرم سال دوبرابر متوسط قیمت صادراتی برق خواهد بود. به‌گفته‌ی او، ماینرها از امروز می‌توانند برای دریافت مجوز فعالیت رسمی در استخراج رمزارزها اقدام کنند:

 مقررات تأمین برق مراکز استخراج رمزارزها مشخص شد و براساس این مقررات، قیمت برق مراکز استخراج رمزارزها به‌ازای هر کیلووات‌ساعت معادل متوسط قیمت صادراتی برق ۹۶۵ تومان خواهد بود که در هشت ماه از سال این مقدار ۵۰ درصد مبلغ متوسط قیمت صادراتی، یعنی ۴۸۰ تومان، خواهد بود و برای چهار ماه گرم سال، دوبرابر متوسط قیمت صادراتی برق خواهد بود.

وی درادامه افزود این مراکز امکان استفاده از برق را برای ۳۰۰ ساعت از سال را ندارند که ساعات اوج بار مصرف و در ماه‌های تیر و مرداد خواهد بود و در این ساعات استفاده از برق برای آن‌ها ممنوع است. 

سخن‌گوی برق همچنین اضافه کرد هزینه‌های انشعاب عمومی برق برای این استخراج‌کنندگان رمزارزها دریافت نخواهد شد و در‌صورتی‌که این مراکز به‌صورت مجتمع و میزان مصرفی بیشتر باشند، از تخفیفات بیشتری برخوردار خواهند شد. مراکزی که به شبکه‌ی برق متصل می‌شوند، میزان تخفیفات آن‌ها ۲۰ درصد خواهد بود و علاوه‌بر این تخفیف، اگر از تجهیزات داخلی استفاده کنند، ۱۵ درصد دیگر به این تخفیف اضافه می‌شود و مجموع تخفیفات ۳۵ درصد خواهد بود.

پاداش به معرفی‌کنندگان استخراج‌کنندگان رمزارزهای متخلف

وی درادامه‌ی صحبت‌هایش اعلام کرد استفاده‌ی غیرمجاز از استخراج رمزارزها ممنوع است و اگر مجوز از وزارت صنعت نداشته باشند یا از  انشعابات غیرمجاز استفاده کنند، با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود. وی همچنین افزود به کسانی که به شناسایی این افراد کمک کنند، پاداش تعلق خواهد گرفت که تا ۲۰ درصد خسارت وارده خواهد بود.

رجبی‌مشهدی در پاسخ به این پرسش که «تاکنون چه میزان مجوز قانونی برای استخراج رمزارزها صادر شده است؟»، گفت:

از امروز درخواست‌کنندگان و متقاضیان می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند؛ اما موضوع مهم این است که تمام این درخواست‌کنندگان و متقاضیان استخراج رمزارزها مجهز به کنترل هوشمند خواهند شد و وضعیت آن‌ها کاملا رصد خواهد شد.

ماه‌ها است فعالان رمزارزها و انجمن بلاک‌چین به گران‌بودن تعرفه‌ی دریافت‌شده از ماینرها معترض هستند؛ بااین‌حال، سخن‌گوی صنعت برق درباره‌ی این موضوع گفت:

فعلا اعتراضی نداشته‌اند؛ چون در هشت ماه از سال تعرفه‌ی آن‌ها ۴۵۰ تومان است، این نشان می‌دهد از آن‌ها حمایت شده است.

متن کامل مقررات تأمین برق مراکز استخراج رمزارزها را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات