آذری جهرمی: گام تلخ بعدی برای کلاهبرداران

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکایت مردم از خدمات ارزش افزوده که در سامانه‌ی ۸۰۰۷ ثبت شده بود به قوه‌ی قضائیه ارسال شد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی اعلام کرد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکایتی که مردم از خدمات ارزش افزوده در بازه‌ی زمانی ۱۲ الی ۱۸ آبان ماه در سامانه‌ی ۸۰۰۷ ثبت کرده‌اند به منظور رسیدگی به قوه‌ی قضائیه ارسال شد.

وزیر ارتباطات پیش‌تر و در راستای رسیدگی و پایان دادن به کلاهبرداری‌های ارزش افزوده اعلام کرده بود، مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۶*۸۰۰* ببینند تا امروز چه مبلغی بابت خدمات ارزش افزوده از آن‌ها کسب شده است؛ سپس می‌توانند شکایت خود را به‌صورت رایگان از طریق پیامک به شماره‌ی ۸۰۰۷ ارسال کنند.

گام تلخ بعدی برای کلاهبرداران؛ ۱میلیون و ۲۰۰ هزار شکایت مردم از خدمات ارزش افزوده پیامکی در سامانه‌ی ۸۰۰۷ را برای قوه قضائیه ارسال کردیم. رکورد گینس هست برای خودش! در دنیا سابقه نداره این حجم از شکایت در یک هفته.

در متن نامه نوشته شده است:

با سلام و احترامنظر به ماده‌ی ۷۲ قانون آیین دادرسی کیفری و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه و حمایت از حقوق استفاده‌کنندگان خدمات مخابراتی و فناوری اطلاعات به استحضار می‌رساند:با عنایت به اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی وزارت متبوع و راه‌اندازی کد دستوری #۶*۸۰۰* جهت آگاهی مشترکین از مبالغ کسر شده بابت خدمات ارزش افزوده پیامکی طی سه سال اخیر، در بازه‌ی زمانی ۱۲ الی ۱۸ آبان ماه سال جاری بالغ بر یک میلیون و دویست هزار شکایت در سامانه‌ی پیامکی ۸۰۰۷ ثبت شده است که نارضایتی خود را بیان کرده‌اند.اطلاعات استخراج‌شده از سامانه‌ی مذکور و نارضایتی مشترکین (مندرج در همین سامانه‌ها به‌صورت پیامکی) و همچنین بررسی‌های انجام شده و سوابق قبلی حاکی از آن است که بسیاری از معترضین به سرویس یاد شده با روش‌های متقلبانه از جمله بدافزار و تبلیغات گمراه‌کننده، عضو خدمات ارزش افزوده پیامکی شرکت‌های فعال دراین‌زمینه شده و شرکت‌های مذکور وجوه متنابهی از این دسته از مشترکین دریافت کرده‌اند.ضمن ارسال اطلاعات موجود در قالب لوح فشرده به پیوست، خواهشمند است برابر قوانین و مقررات مربوطه، دستور اقدامات لازم برای کشف جرم، رسیدگی و تعقیب متهمان را صادر فرمایید.
ارزش افزوده
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات