تجربه جدیدترین سبک آموزش کنکور با حرف آخر

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بیشتر افراد با کنکور و سختی‌هایی که داوطلبان در سال کنکور تجربه می‌کنند آشنا هستند. مؤسسه‌ی حرف آخر جدیدترین سبک آموزش در ایران را شرح می‌دهد که از روش شهودی‌سازی و به‌کارگیری نیمکره‌ی راست مغز استفاده می‌کند.
تبلیغات

قطعا شما هم فیلمی که چند سال قبل مشاهده کرده‌اید، هنوزهم به‌یاد دارید؛ اما مطالبی که از روی کتاب مطالعه می‌کنید، در مدت زمان کوتاهی از ذهنتان خارج می‌شود. اینجا است که نقش یادگیری شهودی پررنگ‌تر می‌شود.

حرف آخر

در سال ۱۳۹۰، مؤسسه‌ی حرف آخر با هدف ارائه‌ی جدیدترین سبک آموزش کنکور و حذف روش‌های کلاسیک با مدیریت عبدالرضا منتظری، مدرس باسابقه و مشهور کنکور، تأسیس شد. در مؤسسه‌ی حرف آخر، تدریس به سبکی کاملا متفاوت دراختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرید و مبنای اساسی آن استفاده از حافظه‌ی بلندمدت تصویری و استفاده از الگوسازی در آموزش است. برای تدریس دروس مختلف از برترین استادان کنکور استفاده شده است و حرف آخر سبکی کاملا متفاوت با سایر منابع دراختیار کنکوری‌ها قرار می‌دهد.

خرید با تخفیف و هدیه از فروشگاه حرف آخر

مؤسسه‌ی حرف آخر برای رشته‌های ریاضی و تجربی فیلم‌های آموزشی باکیفیت و مفهوم‌محور‌ ضبط کرده است. استادان حرف آخر زمان بسیاری را صرف ساخت انیمیشن‌های جذاب با استفاده از نرم‌افزار‌های تخصصی کرده‌اند که نتیجه‌ی این تلاش‌ها یادگیری آسان مطالب برای داوطلبان کنکوری است. حرف آخر، تنها مؤسسه‌ی آموزشی کنکور است که تمام دروس را با انیمیشن‌های منحصربه‌فرد آموزش می‌دهد. این مطلب در اخبار شبکه دو و شبکه خبر نیز پیش‌از‌این منتشر شده بود. آموزش پویانمایی مختص به چند درس خاص نیست؛ بلکه در تمامی دروس موجود در فروشگاه حرف آخر این نوع از آموزش کاملا به‌چشم می‌خورد. فروشگاه حرف آخر به‌منظور خرید آنلاین محصولات کنکوری راه‌اندازی شده و تنها با چند کلیک می‌توانید خریدی مطمئن را تجربه کنید.

چرا دانش‌آموزان نسل جدید حرف آخر را انتخاب می‌کنند؟

منظور از جدیدترین تکنولوژی آموزشی به‌کارگیری نیمکره‌ی راست مغز با استفاده از شهودی‌سازی است. فردی که از روش‌های عادی در آموزش استفاده کند، مطالب وارد نیمکره‌ی چپ مغز خواهد شد که مدت زمان ماندگاری مطالب در این قسمت بسیار کوتاه است؛ اما هنگامی‌که یادگیری به‌صورت شهودی انجام شود، مطالب مستقیما وارد نیمکره‌ی راست مغز با ماندگاری چندبرابر خواهد شد. به‌عنوان مثال، در شیمی حرف آخر در بخش ساختار اتم با استفاده از انیمیشن وارد اتم خواهید شد و تمامی مفاهیم مرتبط را یاد خواهید گرفت؛ یعنی امکان فراموشی مطالب با شیمی حرف آخر بسیار کم است.

حرف آخر

بهترین شیوه‌ی آموزش حیاتی‌ترین درس کنکور؛ زیست‌شناسی

زیست‌شناسی درسی است که اگر در کنکور به‌خوبی به آن پاسخ داده شود، می‌تواند سرنوشت داوطلب را تغییر دهد. با استفاده از روش‌های معمولی، داوطلب باید مدت زمان فراوانی را صرف یادگیری زیست‌شناسی کند و برای رسیدن به درصد بالا نیز باید دوره‌های مرور و یادگیری فراوانی در برنامه قرار داشته باشد؛ اما در حرف آخر برای تدریس زیست‌شناسی از چهار لایه استفاده می‌شود و یک‌بار مطالعه‌ی زیست حرف آخر، معادل است با چندین‌بار مطالعه‌ی زیست از روی کتاب‌های قطور و این یعنی صرفه‌جویی در زمان.

در آموزش زیست حرف آخر از صدها انیمیشن استفاده شده است که سختی یادگیری هر مفهوم را به حداقل کاهش می‌دهد و به‌سادگی داوطلب می‌تواند مفاهیم را به‌جای حفظ‌کردن لمس کند. در روش‌های کلاسیک آموزشی، استفاده از فرمول رایج بوده است؛ اما در تدریس‌های حرف آخر، فرمول‌ها به‌حداقل رسیده است و داوطلب به حفظ فرمول‌های فراوان نیازی ندارد؛ چراکه تمام مطالب در قالب الگو به او آموزش داده می‌شود.

در تعریف الگو باید گفت الگو مانند شاه‌­کلید است. همان‌گونه که تمامی قفل‌ها با استفاده از شاه­‌کلید باز خواهد شد، با استفاده از الگو نیز می‌توان تمامی سؤالات هر مبحث را پاسخ داد. تفاوت اصلی فرمول با الگو این است که با استفاده از فرمول می‌توان حجم محدودی از سؤالات را حل کرد؛ اما با استفاده‌ی الگوهایی که در حرف آخر آموزش داده می‌شود، می‌توان تمامی سؤالات مربوط به آن مبحث را بدون استثنا پاسخ داد.

از الگوهایی که در حرف آخر استفاده می‌شود، می‌توان به الگو V-T اشاره کرد. همه‌ی داوطلبان کنکوری با فصل حرکت‌شناسی و فرمول‌های فراوان آن آشنایی دارند؛ اما در حرف آخر این فصل بدون هیچ فرمولی آموزش داده می‌شود و تمامی سؤالات ۱۰ سال اخیر کنکور نیز فقط با یک الگو و بدون فرمول تحلیل و بررسی می‌شود. جدا از بحث آموزش در حرف آخر ، بحث مشاوره نیز مطرح است؛ به‌طوری‌که داوطلبانی که با حرف آخر پیش می‌روند، با استفاده از برنامه ۱۰۰۰ ساعته حرف آخر در چهار پرونده تمامی دروس را خواهند بست.

برای ارتباط با مشاوران دفتر مرکزی حرف آخر می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۶۶۵۷۶۱۸۲

۰۲۱-۶۶۵۷۶۳۷۱

۰۲۱-۶۶۵۶۶۶۲۳

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات