کتاب اقتصاد اشتراکی با حمایت سامان کیش و تپ سی رونمایی شد

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با حضور مدیرعامل تپ‌سی طی مراسمی که روز دوشنبه، ۲۰ آبان ماه برگزار شد، از کتاب اقتصاد اشتراکی رونمایی کردند.
تبلیغات

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش که به اختصار سپ خوانده می‌شود، روز دوشنبه با برگزاری مراسمی که با حضور میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپ‌سی برگزار شد، از کتاب اقتصاد اشتراکی که به همت راه پرداخت به فارسی ترجمه شده، رونمایی کرد. موضوع کتاب اقتصاد اشتراکی به مدلی جدید از اقتصاد با عنوان Sharing Economy اطلاق می‌شود که رویکردی نوین را پدید آورده است. این مدل اقتصادی بیشتر به تأثیر و موفقیت مدلی می‌پردازد که امروزه توسط بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا یا به بیان بهتر استارتاپ‌ها در پیش گرفته شده است.

حسین واعظ قمصری، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش به‌عنوان دومین بازیگر بزرگ حوزه‌ی پرداخت در سخنان خود اعلام کرد که این شرکت با وجود فعالیت در حوزه‌ی پرداخت، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌هایی را که در چرخه‌ی پرداخت فعالیت می‌کنند، از سیاست‌های شرکت متبوعش خواند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مدیران سامان کیش، این شرکت علاوه بر تپ‌سی که در آن سرمایه‌گذاری کرده، در بیش از ۱۲ شرکت دیگر نیز سرمایه‌گذاری را به روش‌های مختلف داشته است. البته قمصری این سرمایه‌گذاری‌ها را نه از جنس سرمایه‌گذاری برای سودآوری بلکه با هدف توسعه‌ی هرچه بیشتر و پیشبرد اهداف استراتژیک سپ عنوان کرد. در این بین تپ‌سی را می‌توان شناخته‌شده‌ترین کسب‌وکاری خواند که سپ روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. 

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپ‌سی نیز طی سخنان خود از لزوم توجه به مدل اقتصاد جدید که توسط استارتاپ‌ها خلق شده و هر روز در حال رشد و توسعه است، سخن گفت. به اعتقاد منشی‌پور گسترش اینترنت اصلی‌ترین عاملی بوده که باعث شده تا در اصل مدلی همچون اقتصاد اشتراکی شکل بگیرد. وی چنین مدلی از اقتصاد را که بیشتر کسب‌وکارهای نوپا براساس آن به فعالیت می‌پردازند، مناسب کشورهایی نظیر ایران و هند خواند. مدیرعامل تپ‌سی برای اشاره به پتانسیل اقتصاد اشتراکی به فعالیت سرویس Airbnb اشاره کرد که موفق شده در مدت کوتاه فعالیت خود قریب به ۵ میلیون اتاق برای سرویس‌دهی به مشتریانش در اختیار بگیرد، حال آنکه گروه‌های بزرگ هتلداری نظیر ماریوت تنها ۳/۹ میلیون اتاق در اختیار دارند. 

وی در ادامه‌ی سخنان خود به تپ‌سی اشاره کرد که از ابتدای سال جاری تا امروز رشدی ۳/۵ برابری را از نظر درآمدی تجربه کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مدیران سپ، این شرکت در نظر دارد تا در آینده‌ای نزدیک کیف پولی را برای انجام پرداخت‌های کرایه در تپ‌سی ارائه کند. انتظار می‌رود با ارائه‌ی این کیف پول، میزان پرداخت‌های الکترونیکی کرایه در تپ‌سی که هم‌اکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد است، به اعداد بالاتری برسد. 

در بخش دیگری از این رویداد، قمصری به ارائه‌ی آماری در خصوص عملکرد سپ و وضعیت این شرکت پرداخت. قمصری با اشاره به اینکه سپ در حال سپری کردن شانزدهمین سال فعالیت است اعلام کرد که این شرکت در سال ۲۰۱۷ شاهد بیش از ۳/۹ میلیارد تراکنش بوده است. سپ اولین شرکتی است که در سال ۱۳۸۳ و حتی پیش از تبیین قوانین رگولاتوری در این حوزه اقدام به ارائه‌ی خدمات بانکداری مبتنی بر اینترنت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات