تبلت نازک سرفیس پرو ایکس مایکروسافت قابلیت تعمیرپذیری درخورتوجهی دارد

یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
محصولات مایکروسافت به‌دلیل طرح‌های صنعتی خود در جنبه‌های مختلف بسیار موفق بوده‌اند؛ اما قابلیت تعمیرپذیری‌شان همیشه در وضعیت نامطلوبی قرار داشته که مایکروسافت می‌کوشد این بخش را تقویت کند.
تبلیغات

مدتی قبل با گزارش iFixit مشخص شد سرفیس لپ‌تاپ ۳ تغییر مسیر امیدوارکننده‌ای ارائه داده و تعمیرپذیری بهتری به‌ارمغان آورده است که در مطالب قبل به آن اشاره کرده‌ایم. بااین‌حال، اکنون تبلت بسیار نازک سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X) نیز تعمیرپذیری چشمگیری دارد.

iFixit برای بررسی تعمیرپذیری سرفیس پرو ایکس تجزیه‌ی این تبلت مایکروسافت را شروع کرده است. این تبلت ۷ میلی‌متری به‌طرز شگفت‌انگیزی تعمیر‌شدنی و جداکردنی است. درنهایت، این محصول امتیاز ۶ از ۱۰ را دراین‌زمینه دریافت کرده و این در‌مقایسه‌با امتیاز ۳ از ۱۰ آیپد پرو جدید موفقیتی کم‌نظیر به‌حساب می‌آید.

برای بازکردن این تبلت ابتدا با SSD آن رو‌به‌رو خواهیم بود و کاربران SSD این تبلت را به‌راحتی می‌توانند تعویض کنند و ارتقا دهند. سپس با ابزاری ساده و محکم می‌توان نمایشگر را جدا کرد که با کمی چسب محکم شده است.

سرفیس پرو ایکس

نکته‌ی مهم این است که پس از بازکردن این تبلت با محافظ و پوشش زیادی روبه‌رو خواهیم شد؛ اما پس از حذف این محافظ‌ها، با بازکردن پیچ‌های استاندارد Torx، دسترسی به قطعات به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در این تبلت، باتری همچنان با چسبی قوی به قاب متصل شده است.

سرفیس پرو ایکس

رویکرد جدید مایکروسافت نشان می‌دهد در گذشته از قابلیت تعمیرپذیری دستگاه‌ها خبری نبوده و اکنون تقویت و پیشرفت این بخش را شاهد هستیم. این رویکرد جدید بدان‌معنی است که اگر دستگاه معیوب باشد، به‌راحتی می‌توان آن را عیب‌یابی و تعمیر کرد و امکان ارتقا یا تعویض قطعات مختلف نیز وجود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات