اپل به‌دنبال پس‌گرفتن جایگاه خود از هواوی در بازار موبایل است

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل قصد دارد به‌کمک آیفون ۱۱، رده‌ی دوم فروش جهانی را از هواوی پس بگیرد و فروش گوشی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو را تحت‌تأثیر قرار دهد.
تبلیغات

رقابت اپل و هواوی در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به‌منظور کسب جایگاه بالاتر در میزان فروش و عرضه‌ی محصول به بازار، این روزها بیش از هرچیز به رقابت تیم‌های فوتبال در بوندسلیگا شباهت پیدا کرده است. همان‌گونه که در بوندس‌لیگا تیم بایرن‌مونیخ سال‌ها است که در رتبه‌ی نخست قرار دارد و باقی تیم‌ها در هر فصل برای کسب جایگاه دوم با یکدیگر رقابت‌ می‌کنند، در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند هم سامسونگ مدت‌ها است از جایگاه نخست فروش تکان نخورده و شرکت‌هایی مانند اپل و هواوی فقط برای کسب جایگاه دوم در میزان فروش جهانی و عرضه‌ی محصول با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این رقابت تنگاتنگ سال گذشته به کسب مقام دوم شرکت هواوی درزمینه‌ی میزان عرضه‌ی محصول به بازار جهانی انجامید. هواوی توانست در دوره‌ی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ ازنظر میزان عرضه‌ی محصول به بازار جهانی جای اپل را بگیرد و این شرکت پرآوازه‌ی آمریکایی را به جایگاه سوم جدول بفرستد تا تنها سامسونگ را بالاتر از خود ببیند. این برتری تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه داشت و رقیب چینی اپل جایگاه دوم خود را همچنان حفظ کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    حال که حدود یک سال از این تغییر و تحولات گذشته است و تقریبا به پایان سال ۲۰۱۹ رسیده‌ایم، به‌نظر می‌رسد ورق در حال برگشتن است و شرکت اپل می‌رود تا جایگاه دوم جدول را باردیگر از هواوی پس بگیرد. روزنامه‌ی تایوانی دیجی‌تایمز این موضوع را تأیید کرده است؛ روزنامه‌ای که اخبار و تحولات صنعت ارتباطات و ابزارهای الکترونیک را بازتاب می‌دهد. بنابر تخمین کارشناسان این روزنامه، اپل به‌احتمال فراوان تا پایان سال جاری میلادی باردیگر به جایگاه دوم جدول جهانی میزان عرضه‌ی محصولات بازخواهد گشت و می‌تواند درزمینه‌ی فروش جهانی مدال نقره را از رقیب چینی خود پس بگیرد.

    برگ برنده‌ی اپل در این زمینه گوشی آیفون ۱۱ است که محصول محبوبی در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. تعطیلات پایانی سال و ایام کریسمس در کشورهای غربی همواره از اهمیت فراوانی نزد مردم برخوردار است و فرصت مناسبی برای عرضه‌ی محصولات جذاب و محبوب شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کند؛ فرصتی که اپل نمی‌خواهد آن را به همین راحتی از دست بدهد و قصد دارد به‌لطف عرضه‌ی گسترده‌ی گوشی آیفون ۱۱ در بازار دوباره عرض‌اندام کند.

    آیفون ۱۱ / iPhone 11

    بنابر آمار و اطلاعات شرکت IDC که بخش مهمی از فعالیت‌های آن بر تجزیه‌و‌تحلیل بازارهای معتبر جهانی ازجمله موبایل متمرکز است، فاصله‌ی موجود میان دو شرکت اپل و هواوی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ ازنظر میزان عرضه‌ی محصول به بازار رقمی درحدود ۲۵ میلیون دستگاه بوده است؛ شکافی که اپل امیدوار است به لطف فروش موفق آیفون ۱۱ بتواند آن را بیش‌ازپیش پر کند.

    تحولاتی که به آن اشاره شد، در حالی اتفاق می‌افتد که سال گذشته شرایط به‌گونه‌ای دیگر بود و هواوی وضعیت کاملا متفاوتی در مقایسه با امروز داشت. روند رو‌به‌رشد این شرکت درزمینه‌ی میزان فروش و عرضه‌ی محصول به بازارهای جهانی موجب شده بود پس از پشت‌سرگذاشتن رقیب آمریکایی، بسیاری از کارشناسان احتمالات ممکن را برای تصاحب جایگاه سامسونگ بررسی کنند. با‌این‌حال، پس از تیره‌شدن روابط تجاری آمریکا و چین و وضع تحریم‌های تازه‌ی دولت آمریکا علیه هواوی، این شرکت چینی نتوانست روند رو‌به‌رشد خود در بازارهای جهانی را ادامه دهد؛ تا جایی که اکنون چینی‌ها بیش از هر چیز به فروش محصولاتی نظیر میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو در بازار داخلی چشم دوخته‌اند.

    هواوی میت 30 پرو

    بازار چین از ظرفیت چشمگیری برای عرض‌اندام دو گوشی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو برخوردار است؛ اما بدون حضور گسترده‌ی جهانی سازندگان این محصولات نمی‌توانند جایگاه دوم جدول فروش جهانی را برای طولانی‌مدت حفظ کنند. با‌این‌حال، گوشی‌های مذکور همچنان از محبوبیت درخورتوجهی در بازارهای غربی برخوردار هستند و این موضوع موجب شده است هواوی به آینده امیدوار باشد و قافیه را به همین راحتی نبازد.

    تلاش‌های جدی اپل برای غلبه‌ی مجدد بر هواوی و پس‌گرفتن جایگاه خود از سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ آغاز شد و بنابر ادعای کارشناسان روزنامه‌ی تایوانی دیجی‌تایمز، این تلاش‌ها بالاخره در فاصله‌ی زمانی ماه اکتبر تا دسامبر امسال به نتیجه خواهد رسید. باید دید درنهایت رقابت تنگاتنگی که میان غول‌های صنعت گوشی‌های هوشمند وجود دارد، به کجا خواهد انجامید؟

    شما درباره رقابت اپل و هواوی در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان زومیت در میان بگذارید.                 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات