ردمی 8 با دوربین دوگانه، اسنپدراگون ۴۳۹ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت رونمایی شد

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
ردمی ۸ میان‌رده‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ی جدید چینی‌ها است که درکنار قابلیت‌های هیجان‌انگیز و باتری قدرتمند، قیمت رقابتی را ارائه می‌کند.
تبلیغات

درست دو هفته پس‌ از معرفی ردمی ۸ ای، ردمی از گوشی جدید خود با نام ردمی ۸ رونمایی کرد. چینی‌ها در میان‌رده‌ی جدید خود تقریبا همان‌ مشخصات فنی ردمی ۸ ای را حفظ کرده‌اند؛ با‌ این‌ تفاوت که این‌بار شاهد قرارگیری سخت‌افزار یادشده در کالبدی شیشه‌ای با طراحی Aura Mirror شیائومی هستیم که جلوه‌ی جذاب و بالارده‌ای را به دستگاه می‌بخشد.

برای معرفی گوشی شیائومی ردمی ۸ ابتدا از قسمت جلویی دستگاه و صفحه‌نمایش شروع می‌کنیم؛ جایی که نمایشگر ۶/۲۲ اینچی +HD با پنل IPS LCD و بریدگی صفحه‌نمایش قطره‌ای عرض‌اندام می‌کند. صحبت از بریدگی شد؛ خوب است به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دستگاه با گشودگی f/2.0 اشاره کنیم که اگرچه کیفیت چندان بالایی را ارائه نمی‌کند، اما در حد و اندازه‌های خود عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد. در قسمت پشتی دستگاه نیز دوربین دوگانه‌ای با چیدمان عمودی قرار گرفته که حسگر Sony IMX 363 با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0 وظیفه‌ی ثبت تصاویر اصلی را برعهده دارد و حسگر ثانویه نیز با کیفیت ۲ مگاپیکسلی اطلاعات مربوط‌به عمق تصویر را استخراج می‌کند.

شیائومی ردمی 8 / Xiaomi Redmi 8

خوشبختانه تولیدکننده‌ در این دستگاه از هوش‌مصنوعی نیز برای تشخیص سوژه‌ در ۳۳ سناریو مختلف بهره گرفته تا شاهد تنظیمات اختصاصی برای شرایط خاصی نظیر عکس‌برداری از گیاهان، حیوانات و... باشیم. نکته‌ی جالب‌توجه درباره‌ی هوش مصنوعی دوربین ردمی ۸ اینکه، تنها ۶ سناریو از ۳۳ سناریوی درنظر گرفته‌شده به کشور هند اختصاص دارند؛ موضوعی که اهمیت بازار هند را برای ردمی نشان می‌دهد. از دوربین هم که بگذریم، به حسگر اثر انگشت می‌رسیم که درست در پایین دوربین اصلی دستگاه قرار گرفته است و وظیفه‌ی احرازهویت را برعهده دارد.

Redmi 8 / ردمی ۸

مغز متفکر ردمی ۸ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۳۹ است که توسط شرکت آمریکایی کوالکام به‌ تولید رسیده و برای استفاده در بازار گوشی‌های میان‌رده به‌ کار گرفته می‌شود. این تراشه توسط ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراهی می‌شود. وظیفه‌ی تأمین انرژی موردنیاز سخت‌افزار یادشده برعهده‌ی باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که خوشبختانه از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند؛ با‌این‌حال، تولیدکننده به‌صورت پیش‌فرض آداپتور ۱۰ واتی را در جعبه قرار می‌دهد و درصورت تمایل، کاربر باید هزینه‌ی خرید آداپتور را جداگانه پرداخت کند.

از دیگر موارد مهم می‌توان به رادیو FM بی‌سیم، جک ۳/۵‌ میلی‌متری هدفون، IR Blaster و گواهی P2i به‌معنای مقاومت در برابر پاشش افشانه‌ای مایعات روی دستگاه اشاره کرد.

شیائومی ردمی 8 / Xiaomi Redmi 8

ردمی ۸ در سه رنگ آبی کبود، مشکی عقیق و قرمز یاقوتی در دسترس قرار خواهد گرفت. قیمت نسخه‌ی ۳ گیگابایتی با ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۱۱۲ دلار و ۴ گیگابایتی با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ۱۲۶ دلار خواهد بود. فروش دستگاه از نیمه‌شب ۲۱ مهرماه در هند آغاز می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌ها، دستگاه در بازار اوکراین نیز با برچسب قیمت ۱۸۱ دلاری برای مدل بالارده قابل‌خرید خواهد بود.

دیدگاه خود را درباره‌ی این موضوع با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. آیا ردمی ۸ درنظر شما دستگاه جذابی هست یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات