گوگل: از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ تمامی گوشی‌ها باید با اندروید 10 راهی بازار شوند

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تأیید کرده است که تمام گوشی‌هایی که بعد از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن ۹۸) راهی بازار می‌شوند، باید مجهز به سیستم‌عامل جدید اندروید ۱۰ باشند.
تبلیغات

اندروید ۱۰ اوایل ماه سپتامبر منتشر شد؛ حال گوگل به‌تازگی تأیید کرده است که تمام گوشی‌هایی که بعد از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن ۹۸) راهی بازار خواهد شد، باید مجهز به آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل جدید از اندروید ۱۰ باشند؛ درغیر این صورت غول موتورهای جست‌وجو مجوز استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل را به آن‌ها نخواهد داد. به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان XDA، گوگل تنها به شرطی مجوز استفاده از مجموعه سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) را خواهد داشت که شرکت‌های سازنده قابلیت پشتیبانی از جدیدترین نسخه‌ی اندروید ۱۰ را روی محصول خود فراهم کنند.

این اقدام اهالی مانتین‌ویو برای آن است که اطمینان حاصل شود، همه‌ی تولیدکنندگان نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند، آخرین به‌روزرسانی‌ها از نسخه‌ی اندروید ۱۰ را در اختیار کاربران خود قرار خواهند داد و گوگل می‌تواند جدیدترین به‌روزرسانی‌های امنیتی این سیستم‌عامل را به‌موقع منتشر کند. بااین‌حال، طبق اطلاعات و مدارک منتشرشده، بیلدهای اندروید ۱۰ باید تا پیش از تاریخ ۳۱ ژانویه سال آینده (۱۱ بهمن ۹۸) تأیید شوند. در صورتی که سازندگان سیستم‌عامل گوشی خود را پیش از تاریخ ذکرشده آماده کنند، از لحاظ فنی امکان عرضه‌ی گوشی هوشمند با نسخه‌ی قدیمی اندروید حتی بعد از تاریخ گفته‌شده وجود خواهد داشت.

مجموعه سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS)، شامل اپلیکیشن‌هایی همچون گوگل پلی استور و گوگل پلی سرویس بوده است و روی گوشی‌هایی که خارج از چین به بازار عرضه خواهند شد، به‌طور پیش‌فرض نصب می‌شوند. تنها استثنای موجود، سری میت ۳۰ هواوی است که به‌دلیل ممنوعیت تجارت هواوی قرار است در سراسر جهان بدون اپلیکیشن‌های گوگل به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات