اپل برای پاسخگویی به حجم تقاضا برای آیفون 11، سفارش تولید آن را افزایش داد

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آیفون ۱۱، یکی از جدیدترین گوشی‌های اپل با استقبال بی‌سابقه‌ی خریداران مواجه شده و اپل را برآن داشته‌است تا میزان تولید این گوشی را افزایش دهد.
تبلیغات

دن ایوز، تحلیلگر اپل در مؤسسه‌ی Wedbush گزارش می‌دهد که اعضای زنجیره‌ی تأمین اپل در حال تغییر برنامه‌ی خود برای افزایش تولید هستند، چون تقاضا برای گوشی آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو بیشتر از میزان پیش‌بینی شده است.

Wedbush با ارجاع به آخرین بررسی‌هایی که در زنجیره‌ی تولید اپل صورت گرفته می‌گوید در حال حاضر میزان تولید قدری افزایش پیدا کرده‌ و این میزان افزایش به‌طور مساوی بین آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو تقسیم شده‌است.

پیش‌تر Wedbush پیش‌بینی کرده‌بود که در سال ۲۰۱۹ بین ۷۵ تا ۸۰ میلیون گوشی اپل آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به فروش خواهد رسید. اما حالا میزان بالاتری برای فروش این گوشی‌ها تخمین می‌زند؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود بیش از ۸۰ میلیون دستگاه از گوشی‌های یادشده به فروش خواهد رسید.

Wedbush باور دارد که دلیل افزایش میزان تقاضا پایین‌تر بودن قیمت پایه‌ی آیفون ۱۱ نسبت به مقدار مورد انتظار بوده‌است که باعث شده متقاضیان این گوشی در بازارهای بزرگی مانند چین بیشتر شوند؛ چون می‌توانند با قیمت مناسب گوشی هوشمندی در اختیار داشته باشند که دوربین، طول عمر باتری و رنگ‌های قابل قبولی دارد.

اپل می‌تواند با اتکا بر قابلیت‌های نرم‌افزاری آتی، میزان فروش آیفون ۱۱ را تثبیت کند. به‌عنوان نمونه تراشه‌ی U1 که در حال حاضر در گوشی‌های آیفون استفاده می‌شود می‌تواند تنها حالت بهبود‌یافته‌ی Air Drop را اجرا کند. اما زمانی‌که اپل بتواند «اپل تگ» (Apple Tag) را به‌عنوان یک ابزار مکان‌یابی به بازار ارائه دهد، موقعیت و ارزش آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو بهبود خواهد یافت.

در همین راستا اپل قصد دارد سیستم دوربین آیفون را به فناوری دیپ فیوژن که برمبنای یادگیری ماشین است، مجهز کند. دیپ فیوژن در iOS 13.2  در دسترس قرار خواهد گرفت. این نسخه از iOS قرار است قبل از پایان سال در اختیار همه‌ی کاربران قرار گیرد.

iphone 11 camera

تیم کوک طی مصاحبه‌ای در آلمان گفت که آیفون ۱۱ شروع فروش بسیار قدرتمندی داشته‌است. از طرفی مینگ- چی کو، تحلیلگر اپل هم وجود شواهدی برای تقاضای بسیار زیاد برای آیفون ۱۱ را تأیید می‌کند. علاوه‌براین بیشتر گوشی‌های آیفون ۱۱ که بعد از اتمام موجودی در فروشگاه آنلاین اپل سفارش داده‌ می‌شوند، پس از دو تا سه هفته طول می‌کشد از سوی اپل تأمین می‌شوند.

 سرمایه‌گذارها در در مورد فروش آیفون ۱۱ و سرویس‌های آتی اپل خوش‌بین هستند و همین باعث شده تا ارزش سهام اپل در روز گذشته به بالاترین سطح خود در تاریخ این شرکت نزدیک شود.

اپل گزارش مالی سه‌ماهه‌‌ی منتهی به اول اکتبر را در تاریخ ۳۰ اکتبر (۸ آبان) ارائه خواهد داد. این گزارش جزئیات بیشتری در مورد میزان فروش آیفون را مشخص خواهد کرد. هرچند که اپل در مورد تعداد دستگاه‌های آیفون ۱۱ فروخته‌شده جزئیاتی ارائه نخواهد داد؛ بنابراین تنها راهنما برای تعیین میزان فروش نمودارهای درآمدی اپل خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات